Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-05-03@15:21:21 GMT

سود برخی کشورهای عربی از دشمنی با ایران!

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۶۳۷۲

سود برخی کشورهای عربی از دشمنی با ایران!

به گزارش آخرین نيوز به نقل از فارس، فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه که در روسیه حضور دارد، تأکید کرد که دمشق با مسکو، تماس مستقیم دارد و اوضاع سوریه، تحولات بین‌المللی و تنش غرب با روسیه را بررسی خواهد کرد.

مقداد در مصاحبه با شبکه خبری روسیا الیوم گفت: «حملاتی که غرب علیه روسیه انجام می‌دهد، ما را به یاد حملاتی می‌اندازد که سوریه در مرحله قبل، پشت سر گذاشت؛ زیرا غرب، انواع تروریسم رسانه‌ای را اعمال می‌کند تا از نقش روسیه در جهان بکاهد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره روابط دمشق با کشورهای عربی تأکید کرد: «تماسهایی با کشورهای عربی صورت گرفته است و از رهگذر آن در تلاش هستیم که مرحله گذشته را پشت سر بگذاریم؛ مرحله‌ای که این روابط به خاطر حملات تروریستی پشت سر گذاشت».

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه کشورهای غربی، حمایت مالی و سیاسی از تروریسم را در سوریه بر عهده دارند، به رژیم صهیونیستی و حملات این رژیم هشدار داد و گفت: «ما قدرت آن را داریم که بتوانیم به این تجاوزات پاسخ دهیم».

مقداد با بیان اینکه حملات رژیم صهیونیستی، خطری برای امنیت و صلح بین‌الملل است و تأثیر آن محدود به منطقه نیست، درباره ترکیه نیز تأکید کرد: «ترکیه، داعش را در دامان خود پرورش داده است.

اشغال اراضی سوریه توسط این کشور نیز به پایان خواهد رسید».

وی با تأکید بر اینکه سوریه برای کشورهای عربی، جانفشانی بسیاری کرده است، در عین حال گفت: «ما در گذشته و حال حاضر با کشورهای عربی تعامل و همکاری می‌کنیم... زیرا شرایط دشواری که سوریه با آن مواجه شده است، با تشویق کشورهای غربی صورت گرفته است».

وزیر خارجه سوریه ضمن انتقاد از اشغالگری آمریکا در سوریه و حمایت این کشور از گروههای جدایی‌طلب، درباره مذاکرات ایران و عربستان نیز گفت: «ما نسبت به این مذاکرات بسیار خوشبین هستیم و از آن حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم که به نتایج مشخصی منتهی شود».

مقداد با اشاره به اهمیت توافق کشورهای عربی با جمهوری اسلامی ایران به منظور برقراری ثبات در منطقه، خاطر نشان کرد: «من به اهمیت روابط عادی کشورهای عربی با جمهوری اسلامی اشاره کرده‌ام.

دشمنی با جمهوری اسلامی که با شعارهای مختلفی انجام می‌گیرد، هیچ سودی برای کشورهای عربی ندارد».

وی با تأکید بر اینکه ایران و کشورهای عربی باید اصولی را برای روابط خود تعیین کنند، تصریح کرد: «نباید به کشورهای غربی اجازه بدهیم که این رابطه را بر هم بزنند؛ زیرا این کشورها می‌خواهند که ایران و کشورهای عربی، دشمن باشند».

مقداد با بیان اینکه روابط خوبی با جمهوری اسلامی داریم، تأکید کرد: «می‌توانیم در نزدیکسازی دیدگاه بین ایران و کشورهای خلیج فارس، ایفای نقش کنیم. روابط ما با ایران، روابط متوازن و مبتنی بر احترام متقابل است».

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم از دمشق حمایت کرد، در پایان خاطر نشان کرد: کشورهای غربی، همپیمان قدرتمندی برای کشورهای عربی در منطقه نمی‌خواهند تا به آنان کمک کند که روابط اقتصادی داشتند.... ایران نیز تمایلی به گسترش در خارج از مرزهای خود ندارد؛ زیرا منابع و مساحتهای گسترده دارد».

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: وزیر خارجه سوریه جمهوری اسلامی کشورهای عربی کشورهای غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده دو طرفه ایران و روسیه به روایت رسانه عربی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 40 شبکه عربی-انگلیسی اسکای نیوز عربی در گزارشی به جاده دو طرف رابطه ایران و روسیه پرداخت که در چارچوب دوگانه جنگ روسیه و اوکراین و جنگ ایران و اسرائیل در حال پیشروی است. این گزارش جالب را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • جاده دو طرفه ایران و روسیه به روایت رسانه عربی