Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، محققان کالج کینگ لندن نمونه‌هایی از دستگاه گوارش بیمارانی که پس از تشخیص ابتلاء به کووید ۱۹ در طول موج اول پاندمی جان خود را از دست دادند، بررسی کردند.

بافت لنفوئیدی در روده به طور معمول جمعیت میکروبی روده را سالم نگه می‌دارد که برای سلامتی ضروری هستند. محققان مشاهده کردند سیستمی که به طور معمول ترکیبات جوامع میکروبی را تنظیم می‌کند و به عنوان "تکه‌های پیر" (Pyer's Patches) شناخته می‌شود، در نوع شدید کووید ۱۹ به شدت مختل شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حالی که کووید ۱۹ شدید می‌تواند منجر به مشکلات تنفسی و تب بالا شود، برخی از بیماران ممکن است اسهال، تهوع و استفراغ را تجربه کنند که نشان دهنده درگیری دستگاه گوارش است.

پروفسور «جو اسپنسر» سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: این مطالعه نشان می‌دهد که در کووید ۱۹ شدید، این بخش کلیدی سیستم ایمنی مختل می‌شود، خواه خود روده به کروناویروس آلوده شده باشد یا نه. این مسئله احتمالاً در اختلالات جمعیت میکروبی روده در بیماران کووید ۱۹ نقش دارد.

مشاهدات نمونه‌ها نشان داد که ساختار و سلول‌های موجود در تکه‌های Peyer، گروهی از فولیکول‌های لنفاوی که روده‌های کوچک را می‌پوشاند، مستقل از سطوح محلی ویروس تغییر کرده است.

پروفسور اسپنسر افزود: در آینده درک عواملی که منجر به چنین اختلالات بافت لنفاوی در پاسخ‌های التهابی شدید می‌شود، مهم خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: روده کرونا کویید کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۶۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم

محققان، ابزاری آزمایشگاهی کشف کردند که به وسیله این ابزار می‌توانند بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده، معده و روده بزرگ را شناسایی کنند.

این ابزار جدید با روش یادگیری ماشینی و مبتنی بر هوش مصنوعی، محصولات جانبی سوخت و ساز در نمونه خون را تجزیه و تحلیل می‌کنند و می‌توانند در نهایت سه سرطان لوزالمعده، معده و روده بزرگ را تشخیص دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • گزارش سایت آمریکایی از رقیب‌ ایرانی لی در استانبول
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • ۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت
  • کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت