Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@15:14:09 GMT

طرح شفافیت آرای نمایندگان به کجارسید؟

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۶۵۰۴

طرح شفافیت آرای نمایندگان به کجارسید؟

طرح شفافیت آرا در دستورکار روز چهارشنبه 15 بهمن ماه سال 99 مجلس شورای اسلامی قرار داشت که نمایندگان از مجموع 234 نفر حاضر در جلسه پس از استماع نظرات مخالفان و موافقان این طرح، با 153 رأی موافق، 63 رأی مخالف، 12 رأی ممتنع به کلیات این طرح رأی ندادند و از دستورکار مجلس خارج شد.

پس از آن جمعی از نمایندگان با استناد به ماده 130 آیین‌نامه داخلی مجلس در نامه‌ایبه هیئت رئیسه خواستار این شدند که طرح شفافیت مجددا در دستورکار جلسه علنی مجلس قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن این طرح در دستورکار مجلس قرار گرفت و مدتی است که طرح شفافیت در دستورکار هفتگی اعلام می‌شود اما در نوبت رسیدگی روزانه در جلسه علنی قرار نمی‌گیرد.

همین موضوع باعث شد تا تعداد 120 تن از نمایندگان در نامه‌ای به هیئت رئیسه قوه مقننه خواستار این شوند تا با اولویت به طرح شفافیت آرای نمایندگان رسیدگی شود.

روز گذشته (اول اسفند ماه) در جلسه نوبت عصر و در جریان رسیدگی به لایحه بودجه سال 1401 مالک شریعتی نماینده تهران در تذکری خطاب به هیئت رئیسه، گفت: بنده قبلا درباره اعلام آرا از قسمت فناوری مجلس سوال کردم. برای قسمت فناوری این امکان وجود دارد که آرای داوطلبانی که خواستار اعلام رأی خود هستند، اعلام شود.

وی افزود:در این باره  141 تن از نمایندگان اعلام آمادگی کردند. تقاضا می‌کنیم این موضوع برای افرادی که خودشان داوطلب هستند، اجرا شود.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: این اختیار شخصی نماینده است که رأی خود را اعلام کند. از قسمت فناوری تقاضا می‌کنم رأی بنده را ارائه دهد تا آن را به صورت مستند ارائه کنم.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: 141 تن از نمایندگان این موضوع را امضا کردند و به صورت داوطلبانه خواستار اعلام رأی خود هستند، اما آیین نامه چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: ما موضوع را بررسی می‌کنیم، البته قسمت فناوری مجلس گفتند که به محض رأی‌گیری، آرا پاک می‌شود و عدد را اعلام می‌کنیم.

لازم به ذکر است کلیات این طرح با توجه به اینکه باعث تغییر در آیین‌نامه می‌شود برای تصویب نیاز به آرای حداقل دوسوم نمایندگان حاضر در جلسه علنی را داشت./ تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: طرح شفافیت آرای نمایندگان طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس قسمت فناوری طرح شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۶۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان در دیدارش از دانشگاه کلمبیا که آغازگر اعتراضات ضد جنگ اسرائیل در غزه بوده، با گروهی از جمعیت‌ که او را هو می‌کردند، روبرو شد و به سختی توانست چند جمله بگوید. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • ببینید | آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد