Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:44:03 GMT

پنج هکتار از اراضی کشاورزی شهریار آزادسازی شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۶۶۷۵

پنج هکتار از اراضی کشاورزی شهریار آزادسازی شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، حمید عسگری‌پور با اشاره به حفظ و حراست از اراضی کشاورزی گفت:۲۰  ویلا، ۲۰ استخر و ۱۰ آلاچیق تخریب شدند و ۱۱۰ مورد دیوار کشی قلع و قمع که منجر به آزادسازی پنج هکتار از اراضی زراعی شد.

وی با تاکید بر اینکه باید اراضی کشاورزی را به عنوان یک امانت در راستای تولید در بخش کشاورزی حفظ و حراست کرد، اظهار داشت: برخی از سودجویان با هدف کسب درآمد بیشتر، اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان را با دیوارکشی، به باغ ویلا تبدیل می کنند که این عمل غیر قانونی، اراضی حاصلخیر شهرستان را نابود می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب شهریار، بر جدیت دستگاه قضایی در برخورد با تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی زراعی تاکید کرد.

رفع تصرف حدود ۱.۵هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ملارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملارد از رفع تصرف حدود ۱.۵هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت:در راستای حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغات شهرستان ملارد، طبق دستور دادستان شهرستان، تعداد ۱۵ مورد ساخت و ساز غیر مجاز تخریب شد.

مهدی صالحی افزود: با اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، حدود ۱.۵ هکتار، شامل دیوارکشی و تفکیک غیر مجاز حدود هزار ۳۰۰  متربنا، حدود ۵۵۰ متر مربع، محوطه سازی، حدود ۳۰ مترمربع، استخر در روستاهای اسفندآباد و ویلادشت، شهرستان ملارد آزادسازی شد.

صالحی با تاکید بر حفاظت از زمین های کشاورزی بیان داشت: با هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز و دخل و تصرف در زمین های کشاورزی که مانع از تولید محصولات کشاورزی شود به شدت برخورد می شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تصرف اراضی تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تصرف اراضی تهران وزارت جهاد کشاورزی تصرف اراضی تهران اراضی کشاورزی شهرستان ملارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند

ایسنا/خوزستان فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از رفع تصرف حدود ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهرک پنجم شهرستان گتوند خبرداد.

سرهنگ فریدون عبادی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهرک پنجم شهرستان گتوند توسط یگان حفاظت اراضی اداره راه و شهرسازی شوشتر و گتوند رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی این اراضی رفع تصرف شده ۲۰ میلیارد تومان است، افزود: در این زمینه جا دارد از حمایت‌ و پیگیری‌های دادستان، فرماندار گتوند و اداره راهداری و بنیاد مسکن که در انجام این کار به ما کمک کردند تشکر کنیم.

عبادی با تشکر ویژه از همکاری کلانتری گتوند و ۵ یگان امدادی برای تامین امنیت پروژه رفع تصرف در این شهرستان گفت: عوامل یگان حفاظت اراضی اداره راه و شهرسازی با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اراضی عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس