Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی نیرومند دادستان شهرستان سیاهکل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیاهکل با اشاره به برداشته بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه شمرود اظهار کرد: پس از بازدید میدانی و مشاهده ریاست محترم دادگستری گیلان از خسارات وارده به اراضى بستر و دیواره رودخانه در سیاهکل، شرکت آب منطقه‌ای دادخواست مطالبه خسارت را علیه شرکت برداشت کننده شن را تقدیم دادگسترى سیاهکل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نیرومند، آب منطقه‌ای استان گیلان با توجه به خسارت وارده به اراضی بستر و دیواره‌های رودخانه شمرود در بازه طولی به مسافت دو کیلومتر از برداشت‌های بی‌رویه شن و ماسه خواستار پرداخت خسارات ۴۰ میلیارد ریالی به زیرساخت‌های رودخانه شده تا ضرر و زیان مربوطه از جانب پیمانکار واصل و به دولت برگردانده شود.

دادستان شهرستان سیاهکل با اشاره به فعالیت ۲۰ ساله شرکت متخاطی تصریح کرد: این شرکت در مجاورت رودخانه شمرود و در محدوده کارگاهی مبادرت به برداشت‌های بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه شمرود از سال ۷۲ تا ۹۲ کرده که سبب برداشت‌های بی‌رویه صورت گرفته توسط این شرکت خسارات مادی فراوانی به رودخانه از قبیل تخریب دیواره رودخانه، تخریب دیواره‌های پایدار و همچنین تخریب تأسیسات آبی شامل سر دهنه‌های انهار آبیاری تأمین‌کننده آب اراضی شالیزاری به بستر رودخانه وارد شده است.

 

به گزارش فارس، برداشت غیرمجاز شن و ماسه در گیلان تنها مربوط به سیاهکل نیست و در شرق گیلان به‌واسطه تعداد زیاد رودخانه‌ها، انباشت مصالح در بستر آن‌ها و تقاضای زیاد در بخش‌های عمرانی به‌وفور این معضل بیشتر دیده می‌شود و از طرفی بالا بودن قیمت مصالح باعث شده تا بسیاری از افراد به این کار روی‌آورند و از این طریق امرارمعاش می‌کنند و دیده‌شده بسیاری از مسؤولان محلی نیز در این کار دست دارند.

در هفته گذشته نیز گزارش‌های متعددی در خبرگزاری فارس با موضوع برداشت‌های غیرمجاز از بستر رودخانه‌های لاهیجان منتشر شد و امیدواریم که هر چه سریع‌تر همه این تخلفات با برخورد جدی دستگاه قضا روبرو شوند. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: برداشت غیرمجاز شن و ماسه در گیلان آب منطقه ای استان گیلان رودخانه شمرود بستر رودخانه شن و ماسه بی رویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ وحید خرمی با اشاره به اینکه تا کنون ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد ذخیره شده است، افزود: آب سد سفیدرود از فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از طریق کانال‌های راست و چپ سنگر برای آبیاری شالیزار‌های گیلان رهاسازی می‌شود.
وی با بیان اینکه تأمین آب کشاورزی یکی از دغدغه‌های کشاورزان در فصل زراعی است، گفت: شرکت آب منطقه‌ای گیلان هر سال با توجه به میزان ذخیره آب سد سفیدرود، برنامه زمان بندی شده‌ای را برای رهاسازی آب کشاورزی اعلام می‌کند که شالیکاران باید بر اساس این برنامه و تقویم زراعی پیشنهادی از سوی جهاد کشاورزی مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت محصول خود را اجرا کنند.
مدیرعامل شرکت منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه این استان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد، گفت: ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد از شالیزار‌های استان آبخور سد سفیدرود هستند و بقیه زمین‌های کشاورزی هم با استفاده از منابع آب محلی مانند چاه‌ها، رودخانه‌ها و آب بندان‌ها آبیاری می‌کنند.

دیگر خبرها

  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی
  • ترمیم راه‌های روستایی در کرمان با شروع بارش باران + فیلم
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • چنار ۸۰ ساله‌ای که در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه