Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اطلاعات کاخ الیزه، رئیس‌ جمهوری اوکراین در جریان گفت‌وگوی تلفنی با امانوئل ماکرون آمادگی خود برای رعایت آتش‌بس در منطقه دونباس را اعلام کرده، این در حالی است که نقض جدی رژیم آتش‌بس در منطقه دونباس از سوی ناظران اروپایی تایید شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه پیش از این روز شنبه پس از مذاکرات تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود اعلام کرده بود که تلاش مجددی برای پایان دادن به درگیری‌ها در شرق اوکراین لازم است و از آمادگی خود برای برداشتن گام‌های جدید و انجام ماموریت جدید به منظور کاهش تنش و تقویت ثبات و صلح در منطقه خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته، یکشنبه نیز روسای جمهور فرانسه و روسیه برای پنجمین بار از ابتدای سال جاری میلادی، گفتگوی تلفنی با یکدیگر انجام دادند که روند اوضاع کنونی پیرامون اوکراین موضوع اصلی مذاکرات رهبران دو کشور بود.

خبرگزاری «اینترفکس» در این رابطه گزارش داد، دفترمطبوعاتی کاخ الیزه شب گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین در جریان گفت‌وگوی تلفنی مجدد خود با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه آمادگی خود برای رعایت آتش‌بس در منطقه دونباس (در جنوب شرقی اوکراین) را تایید کرده است.

طبق اطلاعات الیزه، رایزنی تلفنی امانوئل ماکرون و زلنسکی بلافاصله پس از پایان مذاکرات رئیس جمهوری فرانسه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه انجام شد. رئیس جمهور ماکرون بار دیگر از خونسردی طرف مقابل و تمایل وی برای جلوگیری از تشدید تنش استقبال کرد و رئیس جمهور زلنسکی  نیز بر پایبندی خود برای عدم واکنش به اقدامات تحریک آمیز و رعایت آتش بس تاکید کرد.

این در حالی است که گروه ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا روز گذشته استفاده گسترده از سلاح‌های سنگین، از جمله تسلیحات ممنوعه بر اساس توافقات مینسک توسط نیروهای مسلح اوکراین در منطقه دونباس که منجر به خسارات گسترده و حتی تلفات انسانی شده را ثبت کرده و خواستار خارج سازی تسلیحات سنگین از منطقه شدند.

زلنسکی در این گفتگو همچنین خواستار تشکیل فوری گروه تماس سه‌جانبه در خصوص حل و فصل مناقشه در دونباس شد.

گفتگوی قبلی رهبران فرانسه و اوکراین روز شنبه (19 فوریه/30 بهمن ماه) انجام شده بود. پس از این مذاکرات، ماکرون اطمینان داد که برای پایان دادن به درگیری‌ها در شرق اوکراین تلاش کرده و آماده انجام ماموریت جدیدی برای کاهش تنش در منطقه است.

همچنین روز یکشنبه گفتگوهای تلفنی بین ولادیمیر پوتین و ماکرون انجام شد که حدود یک ساعت و 45 دقیقه به طول انجامید. به گفته کاخ الیزه، رهبران روسیه و فرانسه توافق کردند که فعالیت گروه چهارجانبه نرماندی را از سر بگیرند و ظرف چند ساعت آینده درباره برگزاری نشست گروه تماس سه‌جانبه در ارتباط با وخیم‌تر شدن اوضاع در منطقه دونباس تصمیم گیری شود.

طبق اطلاعات کرملین، روسای جمهوری دو کشور نسبت به وخامت شدید اوضاع در خط تماس در منطقه دونباس ابراز نگرانی کردند و ولادیمیر پوتین تاکید کرد که دلیل تشدید تنش‌ها تحریکات نیروهای امنیتی اوکراین است. وی همچنین توجه همتای فرانسوی خود را به "پمپاژ" اوکراین توسط تسلیحات نظامی کشورهای ناتو جلب کرد.

پوتین پیش از این نیز از مقامات کی‌یف خواسته بود تا پای میز مذاکره بنشیند و در خصوص اقداماتی برای پایان دادن به درگیری مسلحانه به توافق برسند. پوتین معتقد است: «هر چه زودتر این اتفاق بیفتد، بهتر است.»

تماس تلفنیِ 105 دقیقه‌ای پوتین و ماکرون درباره اوکراینادامه رایزنی‌های پوتین و ماکرون با هدف کاهش وخامت اوضاع در اوکراین

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اوکراین اخبار روسیه اوکراین منطقه دونباس امانوئل ماکرون رئیس جمهوری کاخ الیزه آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد

پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل این هفته تکرار کرد ممکن است زمانی فرا برسد که نیروهای فرانسوی و غربی به اوکراین اعزام شوند، وزیر دفاع ایتالیا گفت: نیروهای ایتالیایی هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد: «در این میان، غرب باید از اظهارات جالب توجه برای ایجاد تاثیر خوب، مانند اعزام ناتو به اوکراین اجتناب کند.»

به نقل از رپوبلیکا، وی همچنین اظهار کرد تقسیم جلسات به ۲ یا سه (کشور)، در حالی که ما ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا هستیم، اشتباه است. منظور کروستو نشست موسوم به مثلث «وایمار» بود که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان را گرد هم می‌آورد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در اواخر فوریه احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین را مطرح کرده بود، با ذکر ۲ شرط عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم. وی مدعی شده بود که اکثر کشورهای اروپایی با طرحش موافقند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زلنسکی: پرچم اوکراین بر شانه خداوند است!
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد