Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@05:43:36 GMT

ساخت ۱۵ مکان تفریحی و گردشگری در قم

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۷۱۶۹

ساخت ۱۵ مکان تفریحی و گردشگری در قم

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم از ساخت 15 مکان تفریحی و گردشگری در شهر توسط شهرداری قم خبر داد و گفت: در حال حاضر 15 مرکز گردشگری در شهر قم وجود داشته که باید مردم در جریان آن قرار بگیرند و امیدواریم بتوانیم این تعداد را نیز افزایش داده و شاهد رونق اقتصادی شهر باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان در دیدار با علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، توسعه امکان تفریحی را مهم خواند و اظهار داشت: بازخوردها در نمایشگاه ملی گردشگری نسبت به قم خیلی قابل‌توجه بوده و نشان دهند عدم آگاهی مردم است که باید چهره قم تغییر داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ایجاد امکان شاد و تفریحی را در قم موردتوجه قرار داد و افزود: ساخت تله سیژ، سورتمه ریلی، ساخت ۳ شهربازی، پل معلق و زیپ لاین که در حال ساخت آن هستیم، ساماندهی مجموعه دریاچه مصنوعی بوستان جوان، باغ پرندگان و بسیاری از بوستان‌های فرا منطقه‌ای و همچنین توسعه قابل‌توجه فضای سبز، توانسته چهره شهر را تا حدودی تغییر دهد.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم، شیوع بیماری کرونا را عاملی بر مغفول ماندن ظرفیت‌های قم و ناکام ماندن سرمایه‌گذاران دانست و گفت: شهرداری برای جذب سرمایه‌داران بسته‌های حمایتی متنوعی را تعریف کرده و به سرمایه‌گذاران فعال در شهر تعلق گرفت و بخشودگی‌هایی نیز بخش‌های مختلف دریافت کردند.

وی سیاست‌های شهرداری را استفاده زائران مذهبی شهر علاوه بر زیارت از سایر بسترهای تفریحی عنوان و ابراز کرد: باید با ارائه خدمات متنوع به زائران و مسافران، تولید ثروت برای شهر و شهروندان کرده و با افزایش ماندگاری مسافر کارکرد شهر قم را از چند ساعت زیارت تغییر دهیم.

جوادیان یکی از مشکلات شهر قم را عدم معرفی خوب ظرفیت‌ها دانست و تصریح کرد: هم شهرداری و هم مدیریت استان باید مانند مشهد، معرفی خوبی از اماکن برای زائران انجام داده و شهرداری برنامه‌های کاملی برای افزایش ماندگاری زائران تعریف کرده و امیدواریم بتوانیم گام مؤثری در این حوزه برداریم.

وی توسعه مراکز گردشگری در شهر قم را یکی از اولویت‌های شهرداری معرفی و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵ مرکز گردشگری در شهر قم وجود داشته که باید مردم در جریان آن قرار بگیرند و امیدواریم بتوانیم این تعداد را نیز افزایش داده و شاهد رونق اقتصادی شهر باشیم.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم، ارتباط بین شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری را نقطه قوت توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر برشمرد و گفت: شهر قم ظرفیت‌های زیادی داشته و همکاری بین این دو دستگاه می‌تواند فرصت‌های گردشگری زیادی در شهر ایجاد کند.

وی توجه به نورپردازی در شهر را یکی از نکات مهم در حوزه گردشگری مطرح کرد و یادآور شد: باید در حوزه نورپردازی شهر بسیار کار شود، باید در حوزه گردشگری کارهای ماندگار و بزرگ تعریف کرده و در نورپردازی نیز با این سیاست عمل کنیم.

جوادیان از نورپردازی بلوار پیامبر اعظم(ص) خبر داد و گفت: نورپردازی این بلوار برای نیمه شعبان با ۲۰۰ تیر برق برای ایجاد تونل نوری در دست اقدام بوده و تونل نوری دیگری نیز در باغ‌راه بهار اجراشده و باید زائران را در بخش میراثی نیز وارد کنیم.

وی عدم آگاهی مردم و حتی شهروندان را از ظرفیت‌های گردشگری شهر موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: متأسفانه حتی شهروندان قمی نیز از ظرفیت‌های گردشگری و میراثی شهر قم آگاهی نداشته و باید این اطلاع‌رسانی به‌صورت وسیع انجام شود.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم تعریف پکیج‌های تفریحی برای زائران را یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری دانست و اظهار داشت: باید در ورودی‌های شهر کانترهای مستقرشده و پکیج‌های گردشگری شهر را برای زائران تشریح کند. به‌طور مثال یک زائر می‌تواند بعد از زیارت حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران با دیدن از خانه یزدان پناه و سایر مکان‌های گردشگری سپس بازدید از بازار و تیمچه، استفاده از فرصت گردشگری در کهک را در برنامه‌های سفر خود قرار دهد.

وی تعریف برنامه زیارتی میراثی و گردشگری برای زائران و گردشگران را لازم دانست و گفت: شهرداری آمادگی هرگونه همکاری با اداره میراث فرهنگی را داشته و برای گام در نخست نورپردازی بازار کهنه و تیمچه می‌تواند همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا گردشگری قم پرندگان شهرداری مشکلات میراث فرهنگی و گردشگری برق حرم مطهر مسجد میراث فرهنگی گردشگری شهرداری قم سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم گردشگری در شهر برای زائران شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این اقدام به منظور رفاه حال مالکان ابنیه تاریخی بر اساس مصوبه جامع احیای بنا‌های تاریخی صورت گرفته است چرا که بازگشت سرمایه در کاربری‌های با زیرساخت گردشگری طولانی‌تر از کاربری‌های تجاری یا مسکونی در بنا‌های تاریخی است.

سیدعلیرضا علوی افزود:ابنیه تاریخی که در مناطق بازار، یک، ۱۱ و ۲۰ بنا شده‌اند ارزشمند هستند و در اولویت احیا قرار دارند.

این عضو شورای شهر یادآور شد: بر اساس طرح جامع احیای بنا‌های تاریخی، مرمت و نوسازی خانه‌های قدیمی تاریخی که به ثبت میراث فرهنگی رسیده باشند نیاز به پرداخت عوارض ندارند و مالکان آنها لازم نیست بهای کسر پارکینگ بپردازند.

علوی تاکید کرد: علاوه بر این، مالکان بنا‌های تاریخی اجازه دارند در ملک خود بدون اخذ عوارض و کسر پارکینگ تا ۲۰ درصد بنای پشتیبان بسازند.

دیگر خبرها

  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • تولید ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات در میمند فارس
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک