Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:34:43 GMT

ذخایر خونی چهارمحال و بختیاری به کمتر از ۶ روز رسید

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۷۱۸۰

ذخایر خونی چهارمحال و بختیاری به کمتر از ۶ روز رسید

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم‌اکنون ذخایر خونی استان به ۵.۲ روز رسیده است، گفت: ذخایر خونی موجود باید به اندازه هفت روز باشد و کمتر از پنج روز بحران است، بنابراین از مردم تقاضا می‌شود که به منظور جلوگیری از بحران، در اسفندماه با مراجعه بیش‌تر به پایگاه‌ها، به ذخایر خون کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مشکل کمبود خون برای بیماران تالاسمی در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، اظهار کرد: به دلیل اینکه تاکنون ذخایر خون در استان در حد مطلوب بوده، بیماران تالاسمی با مشکلی در زمینه خون مواجه نشده‌اند، البته نگرانی‌ها از این جهت است که روزی به مرز بحران نزدیک شویم، بنابراین اگر روند مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون استان نزولی باشد ممکن است روزهای پایانی سال با بحران ذخایر خونی مواجه شویم.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیماران تالاسمی استان در اولویت دریافت خون هستند، افزود: در صورتی می‌توان به بیماران تالاسمی خدمات مورد نیاز را ارائه کرد که آمار مراجعه‌کنندگان اهدای خون در استان قابل توجه باشد و این امر به استقبال مردم بستگی دارد.

وی گفت: ماه‌های اسفند و فروردین‌ برای بیماران تالاسمی از ماه‌های سرنوشت‌ساز است، هر چند که نگرانی از این حیث وجود ندارد، زیرا همواره استقبال خوبی از سوی مردم استان در اهدای خون انجام شده و قطعا با مراجعه، این بحران را پشت سر خواهیم گذاشت.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون ذخایر خونی استان به ۵.۲ روز رسیده است، تصریح کرد: ذخایر خونی موجود باید به اندازه هفت روز باشد و کمتر از پنج روز بحران است، بنابراین از مردم تقاضا می‌شود که به منظور جلوگیری از بحران، در اسفندماه با مراجعه بیش‌تر به پایگاه‌ها به ذخایر خون کمک کنند.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه به تمام گروه‌های خونی مخصوصا گروه‌های خونی منفی بیش‌تر نیاز است، بیان کرد: مرکز انتقال خون شهرکرد شنبه تا چهارشنبه از ۸ صبح تا ۱۸ و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰، پایگاه بروجن از شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۸ تا ۱۳، فارسان روزهای زوج از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و بن پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲ آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.

وی تاکید کرد: در شرایط کرونایی، این اطمینان به مردم داده خواهد شد که تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون رعایت و هر دو ساعت یکبار ضدعفونی انجام می‌شود.

هاشمی گفت: متاسفانه افراد اهداکننده خون در استان در سنین بالا هستند و استقبال از سوی جوانان بسیار کم است که انتظار می‌رود این استقبال افزایش یابد.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری در پاسخ به اینکه افراد مبتلا به کرونا تا چه مدت نمی‌توانند خون اهدا کنند، خاطرنشان کرد: افرادی که مبتلا به کرونا شده می‌توانند یک تا دو هفته بعد از بهبودی خون اهدا کنند، البته کرونا از راه خون قابل انتقال نیست، از طرفی افرادی که واکسن زده و هیچ‌گونه علائمی نداشته باشند، می‌توانند خون اهدا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری ذخایر خونی بیماران تالاسمی اهداي خون مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری بیماران تالاسمی ذخایر خونی ذخایر خون ساعت ۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: این منطقه با همکاری محیط بانان، جوامع محلی و گروه‌های کوهنوردی از زباله پاکسازی شد.
سعید یوسف پور افزود: هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت با شعارمشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین است.

دیگر خبرها

  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی