Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه بین الملل: کنفرانس امنیتی مونیخ از ۱۸ تا ۲۰ فوریه (۲۹ بهمن تا اول اسفند) و برای اولین بار در دو سال گذشته به صورت حضوری برگزار شد. این کنفرانس در شرایطی برگزار شد که چالش های جهانی مانند بحران اوکراین، مذاکرات برجام، همه گیری کرونا، چالش تغییرات آب و هوایی، حفاظت از دموکراسی، ساماندهی امور مربوط به فناوری ها و همچنین چالش های منطقه ای مانند احیای اتحاد فراآتلانتیک، تنش های فزاینده در شرق اروپا از جمله مباحثی بودند که در برنامه اصلی مورد بررسی مقامات قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان حوزه انرژی پیش‌بینی می‌کنند که بازگشت ایران به بازار نفت در جهان می‌تواند به کاهش هزینه های فزاینده انرژی در سراسر جهان کمک کند.

نکات مهم در کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۲۲

رسانه های داخلی و خارجی (بلومبرگ، فاکس نیوز، سی ان ان، بی بی سی نیوز و ...) به بررسی این کنفرانس پرداخته اند که در اینجا به مهمترین محورهای این مباحث می‌پردازیم.

۱- «کاملا هریس» معاون جو بایدن در این کنفرانس، سیاست کشورش و متحدان واشنگتن را در قبال بحران اوکراین به روشنی اعلام کرد.

۲- در حاشیه این کنفرانس مقامات هر یک از کشورهای شرکت کننده با مقامات کشورهای مختلف دیدار کردند که تنش میان روسیه و اوکراین و مذاکرات وین درخصوص ایران محور این گفتگوها بود.

٣- دلیل شرکت نکردن روسیه در کنفرانس امنیتی مونیخ، تبدیل شدن این کنفرانس به پلتفرمی برای افزایش دستورکارهای ضد روسیه است.

۴- روند مثبت در کنفرانس مونیخ در مساله برجام می تواند بر بازارهای نفت تاثیر مثبت داشته باشد چنانچه عکس این قضیه هم مصداق دارد.

۵- تحلیلگران حوزه انرژی پیش بینی می کنند با توجه به بحران اوکراین و احتمال توافق هسته ای ایران، نفت به سمت ضرر هفتگی پیش رود.

۶- مذاکره کنندگان ایران با توجه به رویکرد منفی کنگره به دنبال این خواهند رفت تا از مقامات آمریکایی بخواهند تا کنگره طی بیانیه ای تعهدات سیاسی ایالات متحده را برای بازگشت به توافق هسته ای و اجرای را آن تضمین کند.

۷- اگرچه براساس قوانین آمریکا هیچ رئیس جمهوری نمی تواند رئیس جمهور بعدی را متعهد به توافق نامه رئیس جمهور قبلی کند. مگر این که «دو سوم» اعضای سنا، قانونی در این باره تصویب کند که تقریبا غیر ممکن است.

۸- با شروع مذاکرات کنفرانس مونیخ تاجران نفت خوش بین تر هستند زیرا نشانه هایی از بازگشت ایران به بازارهای بین المللی نفت دیده می شود؛ از جمله دیدار مقامات شرکت ملی نفت ایران از پالایشگاه های کره جنوبی، یکی از خریداران عمده نفت خام ایران

۹- ادامه روند محدود کردن ایران در منطقه و سیاست تضعیف ایران در مقابل اسرائیل با سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به اسرائیل و حمایت همه جانبه از منافع و سیاست های این کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران

بر اساس گزارش رسانه ها، تحلیلگران و کارشناسان حوزه انرژی پیش بینی می کنند که بازگشت ایران به بازار نفت در جهان می تواند به کاهش هزینه های فزاینده انرژی در سراسر جهان کمک کند. از طرف دیگر بن بست در مذاکرات وین و ادامه روند در اوکراین می تواند به تنش ها بیفزاید و قیمت نفت خام را که تا ۱۰۰ دلار در هر بشکه در حال افزایش است، بالاتر ببرد.

کد خبر 5429750

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران کنفرانس امنیتی مونیخ 2022 همه گیری کرونا اوکراین اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا مسکو رژیم صهیونیستی عراق ناتو فلسطین مذاکرات وین کی یف ولادیمیر پوتین دونباس واشنگتن جو بایدن کنفرانس امنیتی مونیخ بحران اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک سیاستمدار ارشد فرانسوی اعلام کرد که بخش بزرگی از کمک های غرب به کی یف توسط مقامات اوکراین دزدیده می شود.

«فلوریان فیلیپات» رهبر حزب میهن پرستان فرانسه، که منتقد سرسخت کمک غرب به اوکراین، در پیامی اعلام کرد که «ولودیمیر زلنسکی» وقتی ادعا می کند که تمام کمک های آمریکا به اوکراین راهی میدان جنگ می شود، دروغ می گوید.

این سیاستمدار فرانسوی گفت که در واقع بخش بزرگی از این کمک ها از جبهه جنگ منحرف شده و به سمت فساد می رود.

فیلیپات همچنین به رسوایی فساد اخیر مربوط به «نیکولای سولسکی» وزیر کشاورزی اوکراین، اشاره کرد و نوشت: یک مورد دیگر از فساد در این کشور که یکی از فاسدترین کشورهای جهان است!

این سیاستمدار فرانسوی یادآور شد که رییس جمهور اوکراین پیشتر تضمین داده بود که از تسلیحات ارسالی غرب تنها در مبارزه با روسیه استفاده شود.

کد خبر 6090325

دیگر خبرها

  • مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • بسیاری از بحران‌ها نتیجه رویکرد سلطه‌طلبانه غرب است
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه