Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - مهدی اله پور گفت: افزایش منابع آب پارک ملی تندوره در درگز این استان در دست پیگیری قرار دارد.

تندوره بهترین زیستگاه جانوران وحشی به ویژه پلنگ است و تراکم جمعیتی این گونه جانوری در این پارک علاوه بر ثبت رکورد جدید، باعث شده است تندوره به بهشت پلنگ‌های ایرانی معروف شود و شرایط متنوع زیستی در پارک ملی تندوره یکی از جذابیت‌های گردشگری و محلی برای تحقیقات و امور پژوهشی دانشجویان و جامعه علمی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: بیش از ۴۰ منبع آب در پارک ملی تندوره وجود دارد که به رغم خشکسالی‌های اخیر و کاهش دبی آب، با مدیریت منابع، کار جهادی محیط بانان و همراهی همیاران محیط زیست در امسال از تشنگی حیات وحش در این پارک ملی پیشگیری شده و تا پیش از رسیدن به فصل گرما، افزایش منابع آب، ایجاد آبشخور‌های جدید، تعویض لوله‌های فرسوده هدایت آب، لایروبی چشمه ها، ساخت آب انبار و انتقال آب‌های سطحی برای تأمین آب مورد نیاز حیات وحش این پارک در اولویت و دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.

اله پور گفت: در این مسیر از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات ملی و استانی، نذر طبیعت و کمک‌های سازمان‌های مردم نهاد استفاده خواهد شد تا بحران خشکسالی تأثیری بر زیست گونه‌های جانوری در پارک ملی تندوره نداشته باشد.

او گفت: با توجه به سفر معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به این استان در بهمن ماه امسال که اساسی‌ترین مشکل پارک ملی تندوره را کمبود منابع آب برای حیات وحش اعلام کرده بود، قول مساعدت و حمایت‌های لازم از سوی این سازمان در این زمینه اخذ شده و پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

سرپرست اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: تلاش و پایش مستمر محیط بانان در پارک ملی تندوره و تلاش برای تامین آب مورد نیاز حیات وحش و پیشگیری از تخلفات محیط زیستی باعث ایجاد امنیت زیستگاهی و پویایی جمعیت نسبی حیات وحش در این پارک شده و از اثرات سوء خشکسالی بر حیات وحش جلوگیری کرده است که افزایش ۳۰ درصدی جمعیت قوچ و میش و کل و بز وحشی در این پارک گواه این مدعاست.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارک ملی تندوره خشکسالی محیط بانان پارک ملی تندوره محیط زیست حیات وحش منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود

ایسنا/البرز نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال‌های گذشته قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

علی حدادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سال‌های سال است که تولید کنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی در سه شهرستان نظرآباد، طالقان و چهارباغ فعالیت دارند ولی آن طور که باید و شاید از آنها نشده است.

وی با بیان اینکه این فعالان امروز برای توسعه واحد تولیدی و صنعتی خود با مشکل مواجه هستند، توضیح داد: ما جلسات و پیش نویس مصوباتی با وزیر قبلی و فعلی صمت داشته‌ایم تا وضعیت این واحدها در البرز تغییر کند.

وی افزود: بر این اساس قرار بود برخی لکه‌های صنعتی در نواحی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شوند که این اتفاق تا کنون نیفتاده است.

این مسئول اظهار کرد: امسال که سال جهش تولید است، حمایت از واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی در اولویت دولت و مجلس قرار دارد.

حدادی تاکید کرد: با حمایت از این واحدها شاهد رقابتی شدن فرایند تولید و از طرفی بالا رفتن کیفیت محصولات و کالاهایی داخلی خواهیم بود.

وی گفت: برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان‌های طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ بیش از دو دهه است که فعالیت دارند و متاسفانه چون نگاه جامع و متقنی به آنها نشده از توسعه بازمانده‌اند.

نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس در پاسخ به اینکه آیا پیوست‌های زیست محیطی در تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی رعایت خواهد شد یا باید منتظر تکرار تجربه تلخ شهرک بهارستان باشیم؟ گفت: توسعه و اشتغالزایی در اولویت دولت قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی به محیط زیست و اراضی ملی به ویژه در محدوده تالاب صالحیه آسیب وارد می‌کند، گفت: تالاب صالحیه تالابی نقطه‌ای است و در برخی ماه‌های سال آب دارد و محیط زیست باید زیرساخت‌های لازم را در این محدوده ایجاد کند.

حدادی اظهار کرد: من انتقاد جدی به رییس محیط زیست کشور و مدیرکل محیط زیست البرز دارم چون به هیچ وجه نمی‌توانیم بپذیریم که در مسیر توسعه تولید موانعی ایجاد شود و باید به سمتی پیش برویم که با رعایت ساختارهای محیط زیستی تولید هم رونق بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی