Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام داشت قرار است امروز دوشنبه خطاب به مقامات اتحادیه اروپا تاکید کند، حل مناقشه مربوط به تجارت با ایرلند شمالی در ضمن بریگزیت، لندن و بروکسل را قادر به تمرکز بر مسائل خارجی همچون اوکراین خواهد ساخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس و اتحادیه اروپا چندین ماه است درگیر مذاکراتی با هدف کار مجدد به روی پروتکل بسیار اختلاف برانگیز ایرلند شمالی که دو سال پیش در چارچوب فرآیند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مورد قبول این کشور قرار گرفته بود، هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروتکل قرار است ایرلند شمالی را در بازار واحد کالاها در اتحادیه اروپا در ارتباط با مساله حساس سیاسی باز ماندن مرز با ایرلندی که همچنان در عضویت اتحادیه اروپا است، حفظ کند.

با این حال این پروتکل برای این منظور عملا باعث ایجاد یک مرز موثر در دریای ایرلند شده که خشم حامیان بریگزیت و اتحاد با بریتانیا را در این استان در پی داشته و دولت لندن را بر آن داشت که به سراغ بازنویسی توافقی که امضا کرده بود، برود.

لیز تراس قرار است امروز دوشنبه به بروکسل سفر کند تا با ماروس سفکوویچ، مقام ارشد کمیسیون اروپا درباره وضعیت به بحث و مذاکره بپردازد.

تراس در بیانیه‌ای گفت: این مهم است که همه ما با هدف حفظ صلح و ثبات در ایرلند شمالی همکاری کنیم و این به ما اجازه خواهد داد روی ایجاد روابطی قدرتمندتر و روی مسائل خارجی به ویژه وضعیت در شرق اروپا و ایستادن در برابر تجاوزگری روسیه تمرکز کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا بروکسل انگلیس ایرلند شمالی تنش در مرز اوکراین و روسیه اتحادیه اروپا ایرلند شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۷۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشور‌ها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشور‌های ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این ۸ کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم