Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@16:37:12 GMT

رونمایی از تاریخ شفاهی ورزش ایران با حضور پیشکسوتان

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۷۴۵۶

رونمایی از تاریخ شفاهی ورزش ایران با حضور پیشکسوتان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رونمایی از تاریخ شفاهی ورزش ایران امروز در آکادمی ملی المپیک با حضور مقامات کمیته و اعضای هیات اجرایی برگزار شد.

* پیشکسوتان فوتبال، بسکتبال، کشتی و ... در مراسم حضور دارند. هاشمی طبا هم در این مراسم حضور داشت.

سیدرضا صالحی‌امیری در مراسم اظهار داشت: تاریخ شفاهی یعنی تدوین ساعت‌ها خون دل خوردن قهرمانان، تاریخ شفاهی یعنی گنجینه آگاهی و تجربه یک قرن تلاش انسان‌های سخت‌کوش که کام ملت را شاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی پیشکسوتی از بین ما می‌رود، یک گنجینه از ورزش ایران از بین می‌رود.

وی افزود: تاریخ شفاهی چراغ راه هدایت و آموزش نسل امروز و فردای ورزش ایران و یک منبع بزرگ از اطلاعات انباشته است که با آن می‌توان صدها فیلم، هزاران رمان و ده‌ها مقاله نوشت. قدردان زحمات همه بزرگان، پیشکسوتان، قهرمانان روسای فدراسیون‌ها و رسانه‌ها هستیم. مبادا با گذشت زمان، شجاعت و فضیلت قهرمانان فراموش شود. امیدوارم با همت سازمان میراث فرهنگی و یونسکو این مجموعه اثار ثبت و ضبط شود.

* در این مراسم از  کتاب های تاریخ شفاهی بازیهای آسیایی تهران با عناوین مربی قهرمان ساز( پرویز سیروس پور)،از آبادان تا افتخار ایران(فریده هادوی)،تهران در تراز جهانی(سانتیپارب تجاوانیجا)، کتاب تاریخ شفاهی تحولات ورزش زنان در ایران با عنوان بر مدار مدارا(مهین فرهادی زاد)، کتاب های تاریخ شفاهی فوتبال ایران با عناوین عشق من فوتبال بود (غلامحسین نوریان)، دیوار به دیوار چهارصد دستگاه(جواد قراب)،زمین با برکت اختیاریه(حسن روشن)،بچه خیابان ری(مهدی مناجاتی)، کتاب های تاریخ شفاهی کشتی ایران با عناوین قهرمانی از قزوین(مهدی یعقوبی)، ببرمازندران (امامعلی حبیبی)، دلاوری از تفرش (علی اکبر حیدری) و برخاسته از البرز (ابراهیم جوادی)، کتاب های تاریخ شفاهی مطبوعات ایران با عناوین زهر شیرین (احمد عبدالهی نیا)، زشت و زیبای آفتاب مهتاب (صدارالدین کاظمی)، آرمانشهر مفت آبادی ها (غلاحسین زمان آبادی)، عطر قدیمی اتاق تلکس (داوود الماسی)، کتاب تاریخ شفاهی وزنه برداری ایران با عنوان کوروش کرمانشاه(کوروش باقری) رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تاریخ شفاهی پیشکسوت ورزش کتاب های تاریخ شفاهی ورزش ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نکونام و سمیعی در مراسم ختم پیشکسوت استقلال

سرپرست و سرمربی باشگاه استقلال امشب (پنجشنبه) در حاشیه مراسم ختم پدر یکی از پیشکسوتان این تیم دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا، مراسم ختم پدر حمید بابازاده پیشکسوت تیم فوتبال استقلال امشب (پنجشنبه) در یکی از تالارهای تهران برگزار شد.

در این مراسم جواد نکونام و برخی از پیشکسوتان باشگاه استقلال نیز حضور یافتند.

فرشید سمیعی نیز که شب گذشته از سوی هیات مدیره باشگاه استقلال به عنوان سرپرست باشگاه استقلال انتخاب شد یکی از مدعوین در این مراسم بود.

جواد نکونام دقایقی با فرشید سمیعی به صحبت پرداخت و برای او در سمت سرپرستی باشگاه استقلال آرزوی موفقیت کرد.

پیشکسوتان استقلال نیز ابراز امیدواری کردند استقلال بتواند با قهرمانی در لیگ برتر دل هواداران این تیم را شاد کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تاریخ مراسم تشییع صدای ماندگار ورزش اعلام شد
  • پایان انتظار 6 ساله قهرمانان پرورش‌اندام
  • جنبش‌های سده‌های دوم و سوم هجری بیش‌تر تقابل ایرانی – ایرانی بود نه ایرانی - عربی
  • دیدار نکونام و سمیعی در مراسم ختم پیشکسوت استقلال
  • دعوت ۱۲۴ مدال آور فدراسیون بدنسازی به مراسم تجلیل از قهرمانان
  • پیشکسوتان فوتبال استان کرمان تجلیل شدند+تصاویر
  • حضور بیش از ۵۰ تیم استان کرمان در رقابت‌های لیگ‌ برتر
  • کتاب شعر «ناله‌های امپراطور» در بروجرد رونمایی شد
  • رونمایی از نشان صادراتی GTS Plus سمنان
  • خلبانی، رویای کودکی هرکول طلایی ایران!