Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین معاون عمرانی استاندار قزوین به اداره کل راه و شهرسازی استان ابلاغ کرد که کلیه مصوبات کمیسیون ماده ۵ باید برای عموم مردم قابل رؤیت باشد.

به گزارش ایسنا، کمیسیون ماده ۵ از جمله کمیسیون‌هایی است که ممکن فساد در آن اتفاق بیفتد لذا نظارت دقیق بر آن می‌تواند به شفافیت عملکرد ارگان‌ها و سازمان‌ها در حوزه زمین و مسکن و پیشگیری از فساد در این حوزه کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی رجحانی، معاون امور عمرانی استاندار قزوین در روز ۶ بهمن ۱۴۰۰ در راستای ایجاد شفافیت در کمیسیون ماده ۵ و به منظور ایجاد یکپارچگی و وحدت رویه در مصوبات و عملکرد این کمیسیون به مدیرکل راه و شهرسازی استان ابلاغ کرده که کلیه تصمیمات و مصوبات این کمیسیون باید برای عموم جامعه در دسترس و قابل رؤیت باشد.

در متن این نامه آمده است: با عنایت به ضرورت ایجاد یکپارچگی و وحدت رویه در مصوبات و ایجاد شفافیت در عملکرد کمیسیون ماده ۵ که همانا متضمن ایجاد عدالت پایدار و از میان برداشتن زمینه‌های ایجاد فساد خواهد بود لازم است از این پس کمیسیون ماده ۵ با رعایت موارد ذیل برگزار گردد:
ایجاد سامانه و بانک اطلاعات مکانی (بر بستر GIS) کلیه مصوبات با امکان دسترسی عموم مردم و به صورت تحت وب
بررسی کلیه مصوبات سنوات قبل (در موقعیت مورد بررسی) در زمان برگزاری کمیسیون از طریق سامانه مذکور
بارگذاری کلیه مصوبات هر کمیسیون حداکثر ۲۴ ساعت بعد، بر روی سامانه مذکور
اعلام مصوبات کمیسیون بلافاصله بعد از هر جلسه از طریق رسانه مقتضی

لازم به ذکر است سامانه مذکور حداکثر طی ۱ ماه از این تاریخ در دسترس عموم قرار گیرد و شهرداری قزوین از بخشی از زیرساخت مذکور برخوردار است و می‌توانید طی تعامل با شهرداری از زیرساخت موجود استفاده کنید.

به گزارش ایسنا، کمیسیون ماده ۵ مربوط به بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آن‌ها در هر استان است که استاندار و یا در غیاب وی معاون عمرانی استاندار ریاست آن را برعهده دارد؛ اداره کل راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، شهردار شهر مربوطه، سازمان جهاد کشاورزی از اعضای این کمیسیون هستند؛ ضمن اینکه اعضای بدون حق رأی اعم از نماینده مهندس مشاور تهیه کننده طرح، رئیس شورای شهر مربوطه، سازمان محیط زیست، نظام مهندسی استان، شرکت آب و فاضلاب، دفتر فنی استانداری بنا بر ضرورت در این کمیسیون حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کمیسیون ماده 5 قزوين پروژه عمراني عمرانی استاندار کمیسیون ماده ۵ کلیه مصوبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به لزوم وحدت و همدلی میان مسئولان و نمایندگان استان گفت: پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان هستیم.

ابوطالب شفقت شامگاه چهارشنبه در نخستین گفت‌وگوی ویژه خبری خود در شبکه لرستان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لرستان در حوزه آب، خاک، کشاورزی، معادن، گیاهان دارویی، آبزی‌پروری و گردشگری گفت: متاسفانه این استان متناسب با ظرفیت‌ها رشد نکرده و باید با نگاه ویژه و تلاش برای رفع مشکلات و توسعه آن گام برداریم.

استاندار لرستان توجه به جهش تولید و حرکت در مسیر آن را از اولویت‌های نظام عنوان کرد و افزود: پیگیر مصوبات سفر رئیس جمهور و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان هستم.

وی با اشاره به بازدیدهای مختلف خود از طرح‌های شهری، اقتصادی و زیر ساختی گفت: در این مدت از هتل صخره‌ای خرم‌آباد، برج‌های دوقلو، راه آهن دورود – خرم آباد، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد، کشت و صنعت فجر صفای خرم‌آباد، ماشین‌سازی، پارسیلون بازدید کرده و پیگیری‌های لازم درباره وضعیت ساخت و تکمیل آنها از طریق ارتباط با مسئولان مربوطه انجام شده است.

شفقت گفت: امیدواریم با وحدت و همدلی مسئولان و نمایندگان مردم بتوانیم مسائل و مشکلات استان را مرتفع کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه خرم‌آباد و چگنی اشاره کرد و گفت: همه نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون و صرفه‌جویی در تبلیغات توصیه می‌کنم.

 استاندار لرستان از همه کسانی که در مرحله اول انتخابات پذیرفته نشده بودند خواست نظرات و پیشنهادهای خود را درباره توسعه و پیشرفت تولید در استان به فرمانداران تحویل دهند تا با جمع‌بندی نظرات در راستای رشد استان از آنها استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • انتصاب ۳ معاون فرماندار و ۲ بخشدار در استان کرمانشاه
  • پیشرفت ۶۲ درصدی مصوبات سفر استاندار به بخش‌های ۵گانه ارومیه
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • سرقت خودرو از تهران کشف در میرجاوه
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه