Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حمید صاحب درباره هفته سلامت مردان گفت: روز جهانی و هفته ملی سلامت مردان از اول اسفند آغاز و تا هفتم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: امروزه توجه به سلامت مردان یکــی از دغدغه‌های نظام ســلامت کشورهای مختلف اســت و ایــن امر تا جایــی اهمیــت جهانی به خود گرفته که هفته سلامت مردان را در تقویم برای آن مشــخص کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سلامت مردان موضوعی است که جنبه‌های جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی آن در ارتقا شاخص‌های توسعه انسانی انکارناپذیر می‌باشد، افزود: همه ساله هفته آغازین اسفند ماه با هدف اطلاع رسانی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت مردان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، «هفته ملی سلامت مردان»  با شعار مردان هم به مراقبت نیاز دارند، نامگذاری می‌شود.

صاحب همچنین تاکید کرد: امروزه ۹۰ درصد مرگ و میرهای کشور به علت ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر (۷۶ درصد علل مرگ‌ها مربوط به بیماری‌های غیر واگیر و ۱۴ درصد مربوط به سوانح و حوادث) است و پنج عامل اصلی ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر عبارت است از: افزایش فشار خون، افزایش کلسترول، مصرف دخانیات و مشروبات الکلی و اضافه وزن.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران بیان کرد: از جمله اقداماتی که در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر پیشنهاد شده خود مراقبتی، اقدامات پیشگیرانه و غربالگری است.

وی با بیان اینکه در این هفته خدمات مربوط به سلامت توسط پرسنل بهداشت و درمان به شهروندان ارائه می‌شود، ‌گفت: اداره کل سلامت شهرداری تهران با هدف ارتقای سلامت مردان و افزایش امید به زندگی با برپایی ۲۲ ایستگاه در میادین میوه تره بار و همچنین با همکاری معاونت اجتماعی مترو در ایستگاه‌های پرتردد شامل ایستگاه متروی امام خمینی(ره)، تجریش، امام حسین(ع) و شهید بهشتی خدمات سلامت محور در قالب غربالگری و ارائه آموزش‌های خود مراقبتی به مردان ارائه می‌کند.

صاحب در ادامه درباره انواع این خدمات پزشکی و درمانی عنوان کرد: ارائه خدمات مشاوره پزشکی، بیماریابی بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت و مشاوره در مورد سرطان‌های پروستات و گوارشی در مردان توسط پزشکان از مهم‌ترین خدماتی است که ارائه می‌شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: اندازه گیری فشارخون و گلوکومتری در مردان نیز از جمله خدماتی است که پرستاران مرد به شهروندان در ایستگاه‌های تعیین شده ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه کارشناسان تغذیه هم در مورد اضافه وزن و چاقی مشاوره می‌دهند، افزود: با اندازه گیری BMI و با توجه به نتیجه سنجش، راهنمایی‌های لازم به مراجعان در ایستگاه‌های مشخص شده داده خواهد شد.

بنا براعلام سایت شهر، صاحب در پایان خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی به مراجعه کننده و پاسخگویی به سوالات مراجعان در حوزه سلامت روان از خدمات دیگری است که با حضور مشاور یا روانشناس شهروندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد پایتخت مردان خدمات بهداشتی مراکز سلامت اخبار مرتبط دستگیری سارقان قبل از ارتکاب جنایت نگرانی از سفرهای زیرزمینی سقوط مرگبار سارق از طبقه دوم دروغ بزرگ برای مخفی کردن راز یک قتل اضطراب و افسردگی در بین مردان افزایش یافت موج سوم شیوع بیماری «طاعون نشخوارکنندگان کوچک» در همسایگی پایتخت؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها بلیت اتوبوس و مترو بالاخره چند شد؟ کارت‌ کنکور دکتری ۱۴۰۱ فردا منتشر می شود آخرین جزییات از آزمون استخدامی معلمان + لینک ثبت نام خبر خوب؛ پرداخت یارانه معیشتی به مددجویان قیمت کدام خودروها ریزش کرد؟ / عقبگرد سه میلیون تومانی قیمت ساینا میزان فروش چکاوه ۵۵ درصد رشد داشت جزییات استخدام ۲ هزار نفر در آموزش و پرورش مذاکره مستقیم با آمریکا در دستور کار هیئت مذاکره نیست مردان پایتخت خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می کنند پیش بینی های هواشناسی چقدر صحت دارد؟ تورم کاهش یافت اما... / افزایش قیمت نان رکورد ۷ ساله را شکست گلایه بازنشسته ها از افزایش ناچیز عیدی منتظر تصمیمات اروپا و آمریکا هستیم ابلاغ ممنوعیت تعطیلی کلی مدارس به دلیل کرونا نحوه لغو امکان پاسخ به استوری اینستاگرام برای فالوورها اضطراب و افسردگی در بین مردان افزایش یافت خبر جدید برای پذیرفته شدگان ارشد علوم پزشکی ۱۴۰۰ بیش از ۴۲۵ میلیون مبتلا به کرونا درجهان ثبت شد خطیب زاده: هنوز موضوعات سخت و کلیدی در وین باقی مانده‌ است رییسی صبح امروز به قطر رفت اعتراض نمایندگان مجلس به ابهامات درباره مصوبات کمیسیون تلفیق چه کسانی نیاز به قرنطینه ۵ روزه اومیکرون دارند؟ پل تاریخی کرج در آستانه نابودی + عکس نامه رهبر معظم انقلاب به مجلس درباره بانک ها گسترش سریع سویه اومیکرون پنهان کار عشق پرواز + عکس مرندی: لغو همه تحریم ها هدف هر توافقی در وین است ارزان ترین تلویزیون چند؟ (جدول) صعود هشت هزار واحدی شاخص کل بورس در پایان نیمه اول معاملات مقایسه قائدی با روماریو توسط اماراتی ها! محموله جدید واکسن آسترازنکا وارد کشور شد برای حل مشکلات صنعت خودرو از توان بخش خصوصی استفاده شود محدودیت‌ های کرونایی در هنگ‌کنگ افزایش یافت فاصله بسیار سرعت اینترنت ایران با شرایط ایده آل وضعیت ترسناک پیک ششم کرونا در بیمارستان ها + عکس محققان به ساخت قرنیه مصنوعی دست یافتند تابستان سال آینده با کم آبی شدید مواجه می شویم پذیرش آمریکا بر مهر و موم سانتریفوژهای پیشرفته ایران بیت کوین بهترین بازی نابود کننده پول است هزینه اقامت در هتل های لوکس دوحه قطر + جدول ممنوعیت تعطیلی کلی و سراسری مدارس و مراکز آموزشی مزرعه گلایول در بوشهر + عکس عادی انگاری موجب گسترش انواع سرطان شد صالح آبادی میزان بدهی بانک ها را اعلام کرد دوگانه تغییر فاز نرخ در بازار پتروشیمیایی ها نظام مالی قراردادهای بازارگردانی عامل بروز خروسک در کودکان کرونا است جراحی اقتصاد و معیشت مردم نرخ رسمی ۲۵ ارز ثابت ماند قیمت وام مسکن نزولی شد؛ کاهش قیمت ادامه دارد؟ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پایتخت مردان خدمات بهداشتی مراکز سلامت سلامت شهرداری تهران سلامت مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۸۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت

ایسنا/البرز رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از بهره‌مندی ۱۷۷ هزار نفر از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، شهرام صیادی روز شنبه هشتم اردیبهشت به مناسبت روز روانشناس و مشاور با اشاره به اینکه حفظ سلامت روان خانواده‌ها به اندازه سلامت جسمانی آنها مهم است، اظهار کرد: با تلاش روانشناسان مراکز بهداشتی استان سال گذشته، بیش از ۵۱ هزار بیمار دارای اختلالات روانی، بیش از ۲۲ هزار نفر معتاد مواد مخدر و بیش از هفت هزار مورد خشونت خانگی در این استان شناسایی و تحت پیگیری و درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۱۷۷ هزار نفر از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت استان بهره مند شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مراکز و پایگاه‌های بهداشتی استان آماده ارائه خدمات رایگان سلامت روان به تمام افراد خانواده‌ها است.

صیادی اظهار کرد: البرزنشینان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه بهداشتی محل سکونت خود از خدمات رایگان سلامت روان و روانشناسی در حوزه‌های مختلف اختلالات روانی، افسردگی، اضطراب، فرزند پروری، خانواده، روابط اجتماعی، تحصیلی،خشونت‌های خانگی، اعتیاد و... بهره مند شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند