Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین ، گزارش الجزیره با اشاره به این که «به رغم تولید انواع واکسن هنوز هم ویروس کرونا برای بسیاری از مردم جهان خطرناک است» آغاز می‌شود:

همه‌گیری کووید ۱۹ که از ویروس کرونای حاد تنفسی ناشی می‌شود، هنوز و همچنان یک تهدید جهانی به شمار می‌آید. بیماری حادی که باعث شده میلیون‌ها نفر جان خود را از دست داده و بسیاری دیگر نیز حتی مدت‌ها پس از بهبود ابتلای اولیه هم‌چنان از علائم مداوم ریوی رنج ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال به رغم این خطر بالقوه، اما پیشرفت‌های خوب و مستمری در این زمینه حاصل آمده- و البته این دانش و شناختی که در مورد ویروس کووید ۱۹ و راه‌ها و داروهای درمان کرونا به دست آمده، پیش‌بینی آینده درمان این بیماری و البته پیشگیری از آن با کمک واکسن‌های نسل آینده کرونا را تا حد زیادی ممکن کرده است.

در ادامه گزارش با اشاره به این که «تولید واکسن همیشه کاری بسیار دشوار بوده- و ساخت واکسن‌های کووید نیز به دلیل اضطراری که بر این روند حاکم بوده، یک دستاورد بی‌سابقه قلمداد می‌شود»؛ اظهار امیدواری شده که «هم‌زمان با ادامه توزیع واکسن‌های فعلی در سراسر جهان، باید در انتظار نسل بعدی واکسن‌هایی باشیم که ایمنی گسترده‌تر و واکنش قوی‌تری ارائه می‌دهند».

نویسنده- که پزشکی پاکستانی به نام امیرخان است- در ادامه با تاکید بر این داده علمی منطقی که «همواره داروها و واکسن‌های نسل جدید بر پایه موفقیت‌های نسل پیش از خود تولید می‌شوند»؛ نوشته که «در مورد واکسن‌های نسل دوم کووید-۱۹ نیز باید این اصل مورد توجه قرار گیرد و به عبارت بهتر واکسن‌های آینده کرونا بر اساس موفقیت واکسن‌های فعلی ساخته شوند». با این حال امیرخان بلافاصله به این موضوع اشاره کرده که «به رغم ایمنی بالای واکسن‌های mRNA در مورد ویروس کووید، اما، گفته می‌شود که جهش‌ها و گونه‌های جدید این ویروس تا حدی از تاثیر واکسن‌ها کاسته است. این یعنی مهم‌ترین موضوعی که واکسن‌سازان در تولید واکسن‌های نسل جدید مورد توجه قرار دهند، این باشد که نسل بعدی واکسن‌ها باید از ما در برابر انواع مختلف امروز و آینده، صرف‌نظر از این‌که چقدر خطرناک باشند، محافظت کنند».

نویسنده اضافه کرده که «واکسن‌های آینده هم‌چنین باید بتوانند خطر انتقال ویروس را از افراد واکسینه‌شده کاهش داده و حتی به صفر برسانند. این هم یعنی بتوانند با افزایش آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده بار ویروسی را کاهش دهند- و قبل از این‌که ویروس فرصتی برای تکثیر و انتشار پیدا کند، آن را مورد هدف قرار دهند. هم‌چنین باید به این نیز توجه کرد که پاسخ ایمنی واکسن‌ها باید تا حد امکان طولانی‌مدت باشد و نیازی به تزریق پشت سر هم و متوالی دوز‌های تقویت‌کننده احساس نشود».

در ادامه می‌خوانیم:

باید به این نکته بسیار مهم و حیاتی نیز توجه کرد که برای مقابله با این همه‌گیری در مقیاس جهانی، واکسن‌ها باید ارزان و در دسترس همه باشند.

یکی از واکسن‌هایی که در حال توسعه است و ممکن است به حل برخی از این مشکلات کمک کند، واکسن کرونای خودتقویت‌کننده mRNA است که توسط شرکت بیوتکنولوژیگ گریشتون ساخته می‌شود. این واکسن به نام GRT-R910 توانسته میزان آنتی‌ژن و آنتی‌بادی را حتی در دوزهای پایین‌تر نیز به شکل قابل توجهی افزایش داده و ایمن‌سازی را بهبود بخشد. دیگر اهمیت این واکسن این که به تزریق دوزهای اصلی و حتی تقویت‌کننده کمتری نیاز دارد.

واکسن GRT-R910 که به زودی وارد فاز 1 آزمایشی در بریتانیا می‌شود، به ادعای شرکت گریشتون «ممکن است واکنش ایمنی قوی، پایدار و گسترده‌تری را در برابر انواع کووید ایجاد کند».

اندرو آلن، مدیر گریشتون درباره این واکسن می‌گوید: «واکسن کرونای ما که برای ایجاد واکنش قوی طراحی شده؛ علاوه بر ایجاد آنتی‌بادی خنثی‌کننده قوی، نوید ایمنی طولانی‌تر را به خصوص برای جمعیت‌های آسیب‌پذیرتر ارائه می‌دهد. علاوه بر این، واکسن ما طوری طراحی شده که پتانسیل درمانی گسترده‌ای در برابر طیف وسیعی از انواع کووید ارائه می‌دهد».

این یعنی که این واکسن به معنای واقعی ایمنی قوی‌تر، گسترده‌تر و طولانی‌تری ایجاد خواهد کرد و می‌تواند با انواع مختلف امروز و آینده ویروس مقابله کند و کمتر نیاز به تزریق‌های تقویت‌کننده داشته باشد.

بسیاری از کشورهای کم‌درآمد تاکنون قادر به تامین واکسن‌های کووید-۱۹ مورد نیاز برای واکسیناسیون کل جمعیت‌شان نبوده‌اند. آن‌ها در این زمینه مجبورند روی برنامه‌هایی مانند طرح کوواکس سازمان بهداشت جهانی حساب باز کنند- که با هدف تسهیل روند برابری واکسن طراحی شده است. یکی از شرکت‌هایی که به طور خاص بر تامین واکسن‌های کووید-۱۹ برای کشورهای کم‌درآمد تمرکز کرده، شرکت بیوتکنولوژی سوئدی زیکام است- که برای تسهیل دسترسی این قبیل کشورها به واکسن‌هایی که نیازی به نگهداری یا حمل‌ونقل در یخچال ندارند، به ایجاد یک فناوری برای خشک کردن واکسن و تبدیل آن‌ها به پودر دست زده است.

این شرکت سوئدی حالا با همکاری شرکت داروسازی یانسن تلاش دارند نسخه‌های پودری واکسن‌، از جمله واکسن‌های کرونای یانسن را توسعه دهند.

با این حال، این تحقیقات منحصر به واکسن‌های کووید ۱۹ نیست. آن‌ها هم‌چنین در حال کار بر روی واکسن‌های دیگری نیز هستند و شرکت زیکام می‌گوید که با این تغییرات می‌توان واکسن‌های مختلف را به نقاط دورافتاده یا صعب‌العبور دنیا انتقال داد.

با این حال دیدگاه‌های دیگری نیز در این زمینه وجود دارد. مثلا سازمان جهانی بهداشت با این نگاه که «تنها راه دسترسی عادلانه کشورهای مختلف جهان به واکسن این است که کشورهای فقیر یا به عبارت بهتر دنیای جنوب واکسن‌های مورد نیازش را خودش بسازد»، در ژوئن 2021، مرکز انتقال فناوری mRNA را در آفریقای جنوبی راه‌اندازی کرد و هم‌زمان از شرکت‌های داروسازی و دولت‌ها خواست تا دانش و فناوری واکسن‌های کووید-19 را عمومی کنند تا کشورهای کم‌درآمد هم بتوانند این واکسن‌ها را تولید کنند. شرکت‌های زیادی اما به این درخواست پاسخ ندادند. با این حال شرکت بیوتکنولوژی آفریقای جنوبی نسخه‌ای از واکسن مدرنا را تولید کرد- که اطلاعات زیادی درباره‌اش عمومی شده بود و هم‌چنین، مدرنا متعهد شده بود که حق ثبت اختراع خود را در طول همه‌گیری مطالبه نکند.

حالا این امیدواری وجود دارد که واکسن آفریقای جنوبی که بر اساس روش و فرمول واکسن مدرنا تولید شده، تا پایان سال ۲۰۲۲ آماده فاز اول آزمایش شود. هم‌چنین کار بر روی تولید واکسن در مقیاس بسیار زیاد در حال انجام است- تا نیاز کسانی که بیشترین احتیاج را به واکسن دارند، تامین شود. سازمان جهانی بهداشت هم‌چنین امیدوار است که این مرکز آفریقایی تولید واکسن بتواند به شرکت‌های دیگر جهان در زمینه تولید واکسن آموزش دهد. اتفاقی که اگر رخ دهد، کشورهای فقیر یک قدم به حذف اتکا به کشورهای ثروتمند در زمینه واکسن‌های کووید-۱۹ نزدیک‌تر خواهند شد. و البته نکته دیگری که نباید نادیده و ناگفته بماند این است که حتی اگر برخی از این واکسن‌های جدید برای مقابله با کرونا آماده ورود به بازار نشوند، باز هم دانش، تحقیقات و فرآیندهای تولید و روند توسعه آنها ممکن است در آینده مزایای عمده‌ای به همراه داشته باشند و به کار درمان بیماری‌های دیگر بیایند.

منبع: الجزیره این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد آنتی بادی ویروس کرونا واکسن کرونا ابتلا به کرونا ویروس اومیکرون جلوگیری از کرونا اخبار مرتبط آنتی بادی های اضافی چه نقشی در برابر کرونا دارند بیش از ۴۲۵ میلیون مبتلا به کرونا درجهان ثبت شد گسترش سریع سویه اومیکرون پنهان کار آنتی بادی این نوع واکسن تا یک سال بالا می ماند! بررسی نمودار کرونا از اسفند ۹۸ تا اکنون آمریکا دومین دوز یادآور واکسن را تایید می کند؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها نسل بعدی واکسن‌ های کرونا چگونه عمل می کنند؟ همتی: مجلس اجازه ندهد تورم غیرقابل کنترل شود روزانه چقدر برای تست کرونا هزینه می شود؟ بلیت اتوبوس و مترو بالاخره چند شد؟ کارت‌ کنکور دکتری ۱۴۰۱ فردا منتشر می شود آخرین جزییات از آزمون استخدامی معلمان + لینک ثبت نام خبر خوب؛ پرداخت یارانه معیشتی به مددجویان قیمت کدام خودروها ریزش کرد؟ / عقبگرد سه میلیون تومانی قیمت ساینا میزان فروش چکاوه ۵۵ درصد رشد داشت جزییات استخدام ۲ هزار نفر در آموزش و پرورش مذاکره مستقیم با آمریکا در دستور کار هیئت مذاکره نیست مردان پایتخت خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می کنند پیش بینی های هواشناسی چقدر صحت دارد؟ تورم کاهش یافت اما... / افزایش قیمت نان رکورد ۷ ساله را شکست گلایه بازنشسته ها از افزایش ناچیز عیدی منتظر تصمیمات اروپا و آمریکا هستیم ابلاغ ممنوعیت تعطیلی کلی مدارس به دلیل کرونا نحوه لغو امکان پاسخ به استوری اینستاگرام برای فالوورها اضطراب و افسردگی در بین مردان افزایش یافت خبر جدید برای پذیرفته شدگان ارشد علوم پزشکی ۱۴۰۰ بیش از ۴۲۵ میلیون مبتلا به کرونا درجهان ثبت شد خطیب زاده: هنوز موضوعات سخت و کلیدی در وین باقی مانده‌ است رییسی وارد دوحه شد رییسی صبح امروز به قطر رفت اعتراض نمایندگان مجلس به ابهامات درباره مصوبات کمیسیون تلفیق چه کسانی نیاز به قرنطینه ۵ روزه اومیکرون دارند؟ پل تاریخی کرج در آستانه نابودی + عکس نامه رهبر معظم انقلاب به مجلس درباره بانک ها گسترش سریع سویه اومیکرون پنهان کار عشق پرواز + عکس مرندی: لغو همه تحریم ها هدف هر توافقی در وین است ارزان ترین تلویزیون چند؟ (جدول) صعود هشت هزار واحدی شاخص کل بورس در پایان نیمه اول معاملات مقایسه قائدی با روماریو توسط اماراتی ها! محموله جدید واکسن آسترازنکا وارد کشور شد برای حل مشکلات صنعت خودرو از توان بخش خصوصی استفاده شود محدودیت‌ های کرونایی در هنگ‌کنگ افزایش یافت فاصله بسیار سرعت اینترنت ایران با شرایط ایده آل وضعیت ترسناک پیک ششم کرونا در بیمارستان ها + عکس محققان به ساخت قرنیه مصنوعی دست یافتند تابستان سال آینده با کم آبی شدید مواجه می شویم پذیرش آمریکا بر مهر و موم سانتریفوژهای پیشرفته ایران بیت کوین بهترین بازی نابود کننده پول است هزینه اقامت در هتل های لوکس دوحه قطر + جدول ممنوعیت تعطیلی کلی و سراسری مدارس و مراکز آموزشی مزرعه گلایول در بوشهر + عکس عادی انگاری موجب گسترش انواع سرطان شد صالح آبادی میزان بدهی بانک ها را اعلام کرد دوگانه تغییر فاز نرخ در بازار پتروشیمیایی ها نظام مالی قراردادهای بازارگردانی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آنتی بادی ویروس کرونا واکسن کرونا ابتلا به کرونا ویروس اومیکرون جلوگیری از کرونا واکسن های کووید ۱۹ نسل بعدی واکسن واکسن های نسل تولید واکسن آنتی بادی واکسن ها هم چنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۸۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیاگو موتا؛ سرمربی بعدی یوونتوس

بر اساس گزارش رسانه‌های ایتالیایی، تیاگو موتا سرمربی بعدی یوونتوس خواهد بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برخی رسانه‌های ایتالیایی گزارش داده‌اند که باشگاه یوونتوس در پایان فصل جاری به همکاری‌اش با ماسیمیلیانو آلگری پایان خواهد داد و مدیران این باشگاه در جستجوی یافتن سرمربی بعدی این تیم هستند. جان لوکا دی‌مارتزیو خبرنگار سرشناس ایتالیایی و کارشناس نقل‌وانتقالات شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورت ایتالیا» در این خصوص خبر داد که سرمربی بعدی یوونتوس، تیاگو موتا خواهد بود که در بولونیا خوب عمل کرده است.

نیکولو اسکیرا دیگر خبرنگار ایتالیایی شناخته شده هم ضمن تأیید این خبر، گزارش داد که یوونتوس آماده عقد قراردادی دو ساله با قابلیت تمدید برای سال سوم با موتای 41 ساله است. طبق ادعای او، ملاقاتی هم بین نمایندگان باشگاه یوونتوس با این مربی برزیلی‌الاصل (در رده ملی برای ایتالیا بازی کرده است) صورت گرفته و توافق‌های اولیه هم حاصل شده است.

آلگری: رسیدن به فینال هیچ‌گاه آسان نیست

پیش از این روزنامه «گاتزتا دلو اسپورت» خبر داده بود؛ ماسیمیلیانو آلگری که به خاطر نتایج اخیر یوونتوس درباره آینده حرفه‌ای‌اش شایعاتی مطرح شده، در صورت ناکامی در کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا از سمت سرمربیگری یوونتوس اخراج خواهد شد.

قرارداد فعلی آلگری تا پایان فصل آینده با یوونتوس اعتبار دارد و تیم تحت هدایتش در حال حاضر با 65 امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی سری A ایتالیاست و بولونیای تحت هدایت تیاگو موتا با 62 امتیاز درست پشت سر بانوی پیر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
  • تیاگو موتا؛ سرمربی بعدی یوونتوس
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟