Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:18:11 GMT

پیمان‌شکنی مکرر کار دستم داد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۸۷۲۳

پیمان‌شکنی مکرر کار دستم داد

ایسنا/کرمان «هر بار که دستگیر می‌شوم با خود عهد می‌بندم که بعد از رهایی از زندان دیگر دست به سرقت نمی‌زنم و مواد مخدر را هم ترک می‌کنم اما عهد بستن‌های مکرر همان و عمل نکردن‌های تاسف‌بار هم همان.»

مشاور کلانتری شهرستان جیرفت در رابطه با زندگی مرد نسبتا جوانی که به اتهام سرقت دستگیر شده بود بیان کرد: این مرد 28 ساله است و از نوجوانی بعد از ترک تحصیل وارد بازار کار شد اما چون درس نخوانده بود و مهارتی نداشت شروع به شاگردی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او کمی بعد عاشق یک دختر شد و با اصرار دو طرف، خانواده های‌شان با ازدواجشان موافقت کردند اما حقوقش جوابگوی هزینه‌های زندگی نبود چون نه او و نه همسرش از طرف خانواده‌های‌شان حمایت نمی‌شدند؛ به خاطر سختی‌های زندگی همواره به دنبال راه چاره‌ای بودند تا پول بیشتری به دست آورند اما در نهایت پا توی راه کج گذاشت و از مغازه‌ای که در آن کار می‌کرد پول برداشت و وقتی صاحب‌کارش متوجه شد او را اخراج کرد.

به گفته خودش بعد از این ماجرا چندین جا سر کار رفت اما متاسفانه انجام سرقت برایش عادت شده بود و خیلی زود با عدم اطمینان و اخراج های مکرر روبرو شد و این شد که در ادامه علاوه بر سرقت به تحریک برخی از نارفیقان به حمل مواد مخدر هم روی آورد تا اینکه به همین دلیل و انجام چند فقره سرقت دستگیر و روانه زندان شد اما رفتن به زندان تنها باعث شد مهر سارق بودن را بر پیشانی‌اش احساس کند.
بعد از آزادی از زندان هیچ‌کس به او به عنوان یک سارق سابقه‌دار کار نمی‌داد و اینگونه شد که همسرش هم به دلیل شرایط سخت زندگی، او را ترک کرد و طلاق گرفت.

مرد گفت:«احساس می کردم هیچ چیز برای از دست دادن ندارم و  به مصرف شیشه و حشیش روی آوردم تا اینکه با یک نفر که او هم سرنوشتی شبیه من داشت آشنا شدم».
مدتی با او که از همسرش با یک فرزند جدا شده بود آواره کوچه و خیابان ها بودند و کمی بعد با چند نفر دیگر آشنا شدند که آن‌ها هم به دلیل حمل مواد مخدر و سرقت، سابقه‌دار و به شدت گرفتار اعتیاد بودند و به پیشنهاد آنان تصمیم گرفتند به صورت گروهی جهت امرار معاش و تامین هزینه مواد مخدر دست به سرقت بزنند.
در پی این تصمیم نابخردانه در قالب یک باند 3 نفره هر چیزی که امکانش بود از سیم و کابل‌های برق گرفته تا لوازم داخل حیاط منزل مردم را سرقت می‌کردند و آن‌ها را از طریق یک نفر دیگر به یک مال‌خر می فروختند اما خیلی زود گیر افتادند و توسط پلیس دستگیر شدند اما پس از تحمل مجازات های قانونی و حبس، مجددا به سبب تامین هزینه مصرف مواد دست به سرقت می‌زدند.

مرد که هم اکنون یک بار دیگر به سبب ارتکاب ۳۴ فقره سرقت و زورگیری از زنان دستگیر شده گفت: « الان کاملا فهمیدم که از همان ابتدا با رفتن به مسیر انحراف و دست زدن به سرقت، خود را به مخمصه انداخته‌ام و همسر و همه زندگی‌ام را از دست داده‌ام اما تاسفبارتر این است که هر بار که دستگیر می‌شوم با خود عهد می بندم دیگر دست به سرقت نمی‌زنم و مصرف مواد را هم ترک می‌کنم اما عهد بستن‌ها و عمل نکردن‌های مکرر همان و بدبختی‌های بیش از پیش هم همان».
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتیاد سرقت معضل اجتماعی استانی اجتماعی دست به سرقت مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۸۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان

سردار جلیل موقوفه‌ای  از انجام چهار ماموریت ویژه پلیسی در استان خبر داد و گفت: کشف محموله تاغ و سوخت، دستگیری سارق و بازگشت پول به حساب شاکی از مهمترین این رویدادها است.

وی ضمن بیان اینکه با اشراف اطلاعاتی پلیس بخش بسطام سارق سیم و کابل برق حین سرقت روی دکل دستگیر شد، افزود: این سارق سابقه‌دار غیر بومی به انجام ۲۰ فقره سرقت سیم و کابل با انگیزه تهیه مواد مخدر اعتراف کرده است.

 

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه بیش از دو هزار لیتر گازوئیل قاچاق توسط مأموران انتظامی مهدیشهر شناسایی شد، ابراز داشت: این محموله از استان های شمالی بارگیری و به مقصد سیستان بلوچستان در حرکت بود که خروجی حوزه استحفاظی این شهرستان توقیف و راننده دستگیر شد.

موقوفه ای ضمن بیان اینکه ۵۰۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق از خودرو سمند در حوزه شهرستان سمنان کشف شد، تصریح کرد: پس از تعقیب و گریز خودرو متوقف و راننده دستگیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • سارقان مشاعات ساختمانی در اسفراین دستگیر شدند
  • سارق اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره دستگیر شد
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • قصه عبرت آموز یک دزد!
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند