Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@13:02:42 GMT

مرگ مشکوک یک ماهی در حال انقراض در سواحل کیش + فیلم

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۸۸۴۵

مرگ مشکوک یک ماهی در حال انقراض در سواحل کیش + فیلم

‍‍‍‍‍‍

یک نوزاد گرازماهی (پورپویز) ۱۰ روزه در منطقه آزاد کیش به دلیل جدا شدن از والد خود تلف شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم؛ یک نوزاد گرازماهی (پورپویز) 10 روزه در جزیره کیش توسط مردم به اشتباه از والد خود جداشده و علی‌رغم تحویل به محیط زیست پس از چند ساعت تلف شد.

در روایتی دیگر بیان شده است که این نوزاد "پورپویز" عصر روز گذشته بارها به ساحل نزدیک شده است که هر بار توسط مردم به دریا بازگردانده شده و نهایتا پس از بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها برای بازگرداندن آن به دریا, مردم با محیط زیست تماس می‌گیرند و بچه پورپویز را تحویل کارشناسان محیط زیست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرازماهی که به اسم "پورپویز" نیز شناخته می‌شود, یک گونه از پستانداران دریایی (نهنگ‌ها, دلفین‌ها و پورپویزها) است که سازمان حفاظت محیط زیست ایران آن را در گروه جانوران در معرض انقراض قرار داده است. همچنین این گونه به دلیل کاهش شدید جمعیت به واسطه تخریب زیستگاه, در فهرست سرخ IUCN نیز قرار گرفته است. آلودگی‌های دریایی به‌ویژه آلودگی نفتی, مانورهای نظامی, صیادی و برخورد با قایق‌ها و کشتی‌ها مهم‌ترین دلایل کاهش جمعیت این گونه نادر حیات وحش هستند.

کارشناسان محیط زیست و متخصصان حیات وحش همواره تاکید دارند که به هیچ وجه نوزاد جانوران مختلف را از والد آن‌ها جدا نکنیم, آن‌ها را لمس و یا جابه‌جا نکنیم. کارشناسان می‌گویند که حتی اگر نوزاد جانور در محلی بدون حضور گونه والد مشاهده شد نیز به آن نزدیک نشویم چرا احتمال دارد جانور بالغ به دنبال یافتن غذا برای نوزاد خود رفته باشد.

جانوران هیچگاه نوزاد خود را قبل رسیدن به سن مناسب رها نمی‌کنند و هر گونه دخالت در چرخه طبیعی آن‌ها به منظور دل‌سوزی یا کمک کردن, منجر به آسیب به جمعیت آن‌ها و تلف شدن نوزاد حیات وحش خواهد شد.

سیستان و بلوچستان| کشف لاشه یک پستاندار در حال انقراض در ساحل کنارک مدت زمان تجزیه زباله‌های مختلف پلاستیکی در دریا چقدر است؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران های محیط زیست سازمان محیط زیست بحران های محیط زیست سازمان محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  محمد رضا علیمرادی گفت: در پی بارش‌های فرا نرمال در جنوب استان، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و همچنین سرریز شدن سد‌های جنوب استان شاهد جا‌بجایی گونه تمساح از مناطق زیست طبیعی به سایر نقاط هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: در ادامه گشت و کنترل‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار و همچنین در پی دریافت گزارش‌های مردمی دوستداران محیط زیست مبنی بر وجود تمساح، مامورین اجرایی پاسگاه‌های محیط بانی نگور و درگس اقدام به جاجایی این گونه‌ها کردند.
محمدرضا علیمرادی تصریح کرد: در روز‌های اخیر این سومین گونه تمساح است که از زیستگاه‌های طبیعی خارج شده که پس از بیومتری و اطمینان از سلامتی در زیستگاه اصلی و امن منطقه حفاظت شده باهوکلات رهاسازی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از شهروندان و دوستداران محیط زیست درجنوب استان خواست: در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مراتب را به نزدیکترین اداره محیط زیست شهرستان اطلاع و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)