Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@00:27:09 GMT

هنر فیلم سازی در دانشگاه های آلمان

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۸۹۸۶

هنر فیلم سازی در دانشگاه های آلمان

هر فیلم ساز مشتاقی حتما با سینما و هنر فیلم سازی آلمان آشناست. ممکن است شما به سینمای آلمان علاقه مند باشید و محصولات آن را دنبال کنید اما اگر قصد دارید فیلم سازی را در آلمان یاد بگیرید اطلاعات بیشتری نیاز خواهید داشت. در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین مدارس عکاسی و فیلم سازی آلمان، دوره هایی که ارائه میدهند، شرایط لازم برای پذیرش و اطلاعات کامل پیرامون شهریه دوره هایشان بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

MetFilm School Berlin

زبان دوره ها: انگلیسی

مدرسه متفیلم در برلین پایتخت آلمان مستقر است و بیشتر جمعیت دانشجویی اش را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند. موسسه متفیلم در پردیس دانشگاه بوفا استودیو واقع شده است که یکی از قدیمی ترین استودیوهای فیلم در سراسر اروپا است و همراه با پردیس خواهرش در لندن، بهترین مدارس فیلم سازی در آلمان برای دانشجویان بین المللی به شمار می رود.

دوره های ارائه شده در این مدرسه:

فیلم سازی کاربردی گواهی پایان دوره، ‌۸ ماهه دیپلم، ۱۴ ماهه کارشناسی، ۲ ساله بازیگری (کارشناسی، ۲ ساله) کارگردانی (کارشناسی ارشد) فیلم نامه نویسی (کارشناسی ارشد) فیلم سازی مستند (کارشناسی ارشد) فیلمبرداری (کارشناسی ارشد)

و دوره هایی مانند کارگردانی، تدوین خلاقانه، فیلم سازی تجربی با طول دوره کوتاه (۲ روزه تا ۳ ماهه)

تمام دوره های ارشد یک ساله هستند. دانشجویانی که در آلمان مشغول تحصیل در مقطع ارشد هستند میتوانند از این دوره های کوتاه بهره مند شوند.

از مزایای تحصیل در مدرسه متلیم تجربه حضور در محیطی متنوع و چندفرهنگی است. دانشجویان بین المللی، آماتور های با تجربه و هرکسی که قصد دارد مهارت های خود را ارتقا دهد میتواند در دوره کارشناسی یا دوره کوتاه مدت ۴ هفته ای ثبت نام کند.

مدرسه متفیلم به رویکرد عملی برای آموزش اعتقاد دارد تا به دانشجویان کمک شود نمونه کارهای خود را در پلت فرم های مختلف مانند تلویزیون، فیلم بلند یا کوتاه و ... بسازند.  دانشجویان همچنین از راهنمایی افراد متخصص و فعال در صنعت فیلم سازی بهره میبرند. علاوه بر این داشتن دسترسی به استودیوهای فیلم سازی در برلین یکی دیگر از مزایای تحصیل در این مدرسه به شمار میرود.

با توجه به اینکه متفیلم موسسه ای خصوصی است شهریه آن متغیر است. شهریه دوره هایی که از ۲۰۲۲ شروع میشوند به صورت زیر است:

دوره های کوتاه: ۳۰۰ یورو - ۵۰۰۰ یورو (۳۷۰ دلار – ۶۱۵۰ دلار) دوره های کارشناسی آلمان: ۱۵۵۰۰ یورو - ۴۰۰۰۰ یورو (۱۹۰۵۰ دلار – ۴۹۱۵۰ دلار) دوره های کارشناسی ارشد آلمان: ۱۶۵۰۰ یورو - ۱۹۵۰۰ یورو (۲۰۲۷۵ دلار – ۲۴۰۰۰ دلار)

برای افراد واجد شرایط، اسکالرشیپ موجود است.

برای هر زنی که برای کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته های علوم انسانی یا هنر درخواست پذیرش میدهد، اسکالرشیپ Voices That Matter Scholarship 2022 – Women in the Screen Industries در دسترس است. هدف این اسکالرشیپ تشویق زنان به حضور در صنعت فیلم سازی است.

با این اوصاف آیا متفیلم گزینه مناسبی است؟

با وجود بالا بودن هزینه های تحصیل در این موسسه خصوصی، این مدرسه یکی از بهترین گزینه های موجود است خصوصا که امکان دریافت اسکالرشیپ را فراهم کرده اند، چیزی که بسیاری از موسسات دیگر ندارند.

Catalyst


 

زبان دوره ها: انگلیسی

موسسه آموزشی کاتالیست در برلین پایتخت آلمان واقع شده است. در این موسسه دوره های کوتاه یک ماهه، کارشناسی کامل و کارشناسی ارشد ارائه میشود. کاتالیست با همکاری دانشگاه سنت مارکس و سنت جانز در بریتانیا، در حوزه فیلم سازی و صدا برداری تخصص دارد و یکی از بهترین مدارس آلمان به شمار می رود.

در این موسسه دوره های متنوعی ارائه میشود از جمله:

تولید فیلم فیلم سازی جلوه های بصری بازیگری

طول دوره های مدرسه کاتالیست بسته به سطح آموزش از ۴ هفته تا ۳ سال متغیر است. آموزش در این مدرسه به صورت پروژه محور است. بیشتر دروس عملی و تجربی هستند و به جای اینکه تنها به مطالعه مفاهیم تئوری بپردازند دانشجویان در این مدرسه بیشتر به خلق اثر،‌ انجام کار و کسب تجربه مشغولند. درکنار یادگیری جنبه های فنی و خلاقانه، دانشجویان مهارت های اجتماعی و برقراری ارتباط و شبکه سازی را هم فرا میگیرند تا ابزارهای لازم جهت موفقیت در تحصیل در مقطع دکترا در آلمان را داشته باشند.

با توجه به اینکه کاتالیست موسسه ای خصوصی است شهریه آن متغیر است. شهریه دوره هایی که از ۲۰۲۲ شروع میشوند به صورت زیر است:

دوره های کوتاه ۴ هفته ای: ۱۹۵۰ یورو – ۲۲۵۰ یورو (۲۴۰۰ دلار – ۲۷۶۵ دلار) گواهی پایان دوره: ۹۰۰۰ یورو – ۱۱۷۵۰ یورو (۱۱۰۵۰ دلار – ۱۴۴۳۵ دلار) دوره کارشناسی: ۹۵۰۰ یورو – ۱۱۷۵۰ یورو (۱۱۶۷۰ دلار – ۱۴۴۳۵ دلار) دوره کارشناسی ارشد (تمام وقت):‌ ۱۰۰۰۰ یورو – ۱۱۷۵۰ یورو (۱۲۲۸۵ دلار – ۱۴۴۳۵ دلار)

موسسه کاتالیست اسکالرشیپ ارائه نمیدهد اما در موارد خاص امکان دریافت کمک هزینه وجود دارد.

به عنوان دومین مدرسه ای که در این مقاله معرفی شد آیا کاتالیست گزینه خوبی است؟

با توجه به مناسب بودن شهریه ها، تخصصی بودن دوره هایی که ارائه می شود و متنوع بودن طول دوره های مدرسه کاتالیست (از ۴ هفته تا ۳ سال) این موسسه گزینه بسیار خوبی برای تمام کسانی است که نمی دانند میخواهند از چه حوزه ای فعالیت شان را در صنعت فیلم سازی شروع کنند.

Deutsche Film– und Fernsehakademie Berlin


 

زبان دوره ها: انگلیسی و آلمانی

این مدرسه با نام «آکادمی آلمانی فیلم و تلویزیون برلین» یا DFFB یکی از قدیمی ترین مدارس فیلم سازی در آلمان است. این آکادمی مدرک ارائه نمیکند و دانشجویان پس از تکمیل دوره ۴ ساله و فارغ التحصیلی گواهی پایان دوره دریافت می کنند.

دوره هایی که در این آکادمی ارائه می شوند:

کارگردانی فیلم برداری تهیه کنندگی تدوین و صدا برداری فیلم نامه نویسی

برنامه درسی این آکادمی به این صورت است که دانشجویان در نیمه اول تحصیلشان (دقیقا ۵ ترم اول) با اصول فیلم سازی آشنا میشوند و رویکردهای فیلم سازی را به صورت عملی فرامیگیرند. در نیمه دوم تمرکز روی تخصص دانشجو خواهد بود: کلاس های پیشرفته، پروژه های انفرادی و ارائه پروژه فارغ التحصیلی.

دانشجویان در طول تحصیلشان با مشارکت در جهت نوآوری، سمینارها، سخنرانی ها و نمایش فیلم که به تکمیل پروژهایشان کمک میکند حمایت میشوند. فیلم های برگزیده در رویداد و جشنواره های محلی به نمایش در می آیند.

DFFB دانشگاهی دولتی است و تحصیل در آن رایگان است. البته دانشجو باید هر سال تحصیلی ۶۰۰ یوررو (۷۳۵ دلار)  برای ثبت نام، بیمه تجهیزات، حمل و نقل عمومی پرداخت کند.

آیا این آکادمی گزینه مناسبی است؟

برای کسانی که به دو زبان انگلیسی و آلمانی مسلط هستند این آکادمی گزینه بسیار مناسبی است چون میتوانند همزمان با تخصص یافتن در رشته مورد نظرشان، مهارت خود را در زبان تخصصی انگلیسی و آلمانی که در صنعت فیلم سازی به کار میرود ارتقا دهند. رایگان بودن شهریه این دانشگاه هم یک امتیاز مهم به حساب می‌ آید.

University of Europe for Applied Sciences


 

زبان دوره ها: انگلیسی و آلمانی

دانشگاه علوم کاربردی اروپا (UE) در دو شهر برلین و هامبورگ واقع شده است. تمام دوره هایی که در شهر برلین ارائه میشود به زبان انگلیسی هستند درحالی که اکثر دوره های ارائه شده در هامبورگ به زبان آلمانی اند.

دوره های فیلم سازی این دانشگاه موارد زیر هستند:

تصویرسازی (کارشناسی) فیلم و طراحی موشن گرافیک (کارشناسی)

دانشگاه UE برای علاقه مندان به مباحث بصری خارج از حوزه فیلم سازی، دوره کارشناسی ارشد «طراحی بصری و تجربه کاربر» ارائه می کند. دانشجویان «تصویرسازی» از منظر بصری به مسائل میپردازند. آنها با الهام گرفتن از هنر کلاسیک و آثارهنرمندان معاصر و به کارگیری تکنولوژی دیجیتال و آنالوگ سعی دارند رسانه های بصری مختلف مانند اینفوگرافیک ها، پوسترها، اپلیکیشن های موبایل، مجلات، و ... خلق کنند.

دانشجویان «فیلم و طراحی موشن گرافیک» در هر دو زمینه فیلم سازی سنتی و معاصر(مدلسازی سه بعدی،‌ موسیقی بصری، CGI، انیمیشن و ...) نمونه کار تولید میکنند. آنها با بهره گیری از تجهیزات و امکاناتی که UE در اختیارشان گذاشته و استفاده از دانش تئوری و تمرین های عملی شان به خلق پروژه های خود میپردازند. طول هردو دوره ۶ ماه است و دانشجویان مختارند که ترم پنجم شان را خارج از کشور یا به عنوان کارآموز در داخل کشور بگذرانند.

UE دانشگاهی خصوصی است و شهریه دوره های آن در سال تحصیلی ۲۰۲۲ به صورت زیر است:

برای شهروندان اروپایی ۹۳۱۰ یورو برای شهروندان غیراروپایی ۱۲۱۱۰ یورو

اگر قادر به پرداخت هزینه بالای شهریه هستید و از تلاش کردن در کنار دیگران برای گرفتن مدرک دوره لذت میبرید UE بسیار گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا دانشگاه های آلمان تحصیل در آلمان افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا صنعت فیلم سازی انگلیسی و آلمانی دوره های کوتاه شهریه دوره کارشناسی ارشد دوره کارشناسی زبان دوره ها دوره هایی فیلم سازی ۴ هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۸۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه، طلا و یورو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ سرپیچی سکه از طلا

فرارو- قیمت طلا ۱۸ عیار امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت با افت ۹ هزار تومانی نسبت به معاملات عصر چهارشنبه، به ازای هر گرم سه میلیون و ۵۲۵ هزار تومان به ثبت رسید. سکه امامی در مسیر دیگری قدم گذاشت و با احتساب رشد تقریبا نیم میلیونی، به طور متوسط ۴۲ میلیون و ۵۵۴ هزار تومان به فروش رسید. دلار و یورو خدماتی هم در مرکز مبادله ارز و طلا به ترتیب در محدوده ۴۴ و ۴۷ هزار تومان عرضه می‌شوند.

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله

دلار خدماتی امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت از سوی مرکز مبادله ارز و طلا معادل ۴۴ هزار و ۴۰ تومان اعلام شد.

قیمت دلار خدماتی درمقایسه با معاملات روز چهارشنبه در مرکز مبادله ارز و طلا، تغییری ندارد، اما یورو خدماتی امروز ۳۰ تومان کمتر از دیروز عرضه می‌شود.

قیمت یورو خدماتی که مبنای محاسبه ارز دولتی است، امروز با احتساب کاهش ۳۰  تومانی درقیاس با چهارشنبه، ۴۷ هزار و ۶۰ تومان خواهد بود.

یورو خدماتی مبنای محاسبه ارز دولتی است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با نرخی زیر بازار آزاد سراغ خرید یورو خدماتی بروند.

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ارز و طلا
انواع ارز خدماتی پنجم اردیبهشت ششم اردیبهشت
دلار خدماتی 44 هزار و 40 تومان

44 هزار و 40 تومان

یورو خدماتی

47 هزار و 90 تومان

47 هزار و 60 تومان
قیمت طلا ۱۸ عیار و انواع سکه

قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت با کاهش ۹ هزار تومانی نسبت به خریدوفروش‌های عصر چهارشنبه، سه میلیون و ۵۲۵ هزار تومان به ثبت رسید.

سکه امامی بدون توجه به روند نرخ طلا، ۵۱۳ هزار تومان گران شد و از مرز ۴۲ میلیون و ۵۰۰ عبور کرد. نیم سکه نیز که دیروز کارش را باایستادن در کانال ۲۴ میلیون به پایان رسانده، بود، صبح امروز به طور متوسط ۲۵ میلیون و ۶۰ هزار تومان قیمت خورد.  

 

قیمت انواع طلا و سکه

طلا و سکه

پنجم اردیبهشت ششم اردیبهشت

هر گرم طلا ۱۸ عیار

سه میلیون و 534 هزار تومان

سه میلیون و 525 هزار تومان

سکه امامی

42 میلیون و 41 هزار تومان

42 میلیون و 554 هزار تومان

نیم سکه

24 میلیون و 960 هزار تومان

25 میلیون و 60 هزار تومان

ربع سکه

15 میلیون و 40 هزار تومان

15 میلیون و 140 هزار تومان

سکه گرمی

شش میلیون و 820 هزار تومان

شش میلیون و 820 هزار تومان

دیگر خبرها

  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • استقبال موسیالا از پیوستن امباپه به بایرن مونیخ
  • موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم ام‌باپه به بایرن بیاید
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ سرپیچی سکه از طلا
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳