Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان قم - معصومه آمره گفت: نهادکتابخانه‌ها و شهرداری می‌توانند برنامه‌های فرهنگی مشترکی را با همکاری و تعامل سازنده با یکدیگر اجرا کنند و در این راستا از مشارکت عمومی در کنار هم بهره‌مند شوند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به کمبود کتابخانه و مراکز فرهنگی در محلات کم برخوردار قم گفت: درسال ۱۳۸۲ قانونی باعنوان تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور به تصویب مجلس رسید که در ماده شش این قانون که بعد‌ها یک تبصره هم به آن الحاق شد شهرداری‌ها مکلف شدند، حداقل نیم درصد از درآمدشان را هر ساله به نهاد عمومی کتابخانه‌ها اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمره گفت: از طرفی در ماده ۷۳ قانون شهرداری‌ها آمده، کلیه عوارضی که از شهروندان یک شهر اخذ می‌شود الزاما باید در همان شهر هزینه گردد، اما در ماده شش ذکر شده هیچ تکلیفی وجود ندارد که وقتی پول به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پرداخت شد فقط برای همان شهر مورد نظر هزینه گردد.

او گفت:این موضوع یک اشکال و فرآیند ناعادلانه‌ای است و اگر شهرداری‌ها نیز از پرداخت نیم درصد استنکاف کنند دولت مکلف است که در قالب سهم هر شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده، نیم درصد را کسر کند و سپس سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نماید.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: به نظر می‌رسد باید در مورد نحوه همکاری نهاد کتابخانه‌ها با مدیریت شهری بازنگری صورت گیرد و از طرفی ارتباط شهرداری قم و نهاد کتابخانه‌ها مختص واریز نیم درصد سهم نباشد و این ارتباط دو سویه زمینه ساز ارتقای فرهنگ شهروندی و کتابخوانی در شهر قم باشد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای اسلامی کتابخانه کتابخانه ها نیم درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۹۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح وارگه دانایی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی از اردیبهشت‌ماه تا خردادماه با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین می‌شوند و پس از ارزیابی در خردادماه، برگزیدگان تجلیل می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است