Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین کلاته روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ابتلای مردم روستاها به سویه اُمیکرون به شدت بالا است، متاسفانه اهالی این مناطق در بیشتر موارد علایم بیماری را به حساب سرماخوردگی گذاشته و خوددرمانی می کنند که این امر روند درمان را تحت شعاع قرار داده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: بیشتر اهالی روستاها از مراجعه به پزشک خودداری می کنند و این امر وضعیت را بدتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از جمعیت روستاهای استان برای کار به شهرها مراجعه می کنند افزود: این رفت و آمدها سبب گسترش و شیوع بیشتر بیماری شده است.

وی درباره ابتلای کودکان روستایی به اُمیکرون اظهار داشت: کودکان بویژه در روستاها  واکسن کرونا دریافت نکردند از این رو مستعد ابتلا به اُمیکرون هستند از طرفی با وجود تغییر رنگ کرونایی شهرستان  به قرمز، مدرسه ها دیر هنگام تعطیل شد و این امر سبب گسترش بیماری در میان کودکان شد.

کلاته تصریح کرد: با توجه به مشکلات مربوط به نداشتن گوشی هوشمند و تبلت در روستاها و محرومیت دانش آموزان از برنامه شاد، آموزش در مدارس روستایی بیشتر به صورت حضوری بوده است و کودکان و خانواده ها راغب به حضور در مدارس هستند که این امر هم در شیوع بیماری تاثیر داشته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی درباره وضعیت واکسیناسیون در روستاها علیه کرونا گفت: این استان در این زمینه وضعیت خوبی دارد، جمعیت قابل توجهی از روستاها در شهرها واکسن دریافت کردند که در آمار روستاییان نیامده است. 

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.  

تاکنون حدود یک میلیون و  ۴۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است و ۹۵ درصد جمعیت هدف دُز اول واکسیناسیون، ۸۵ درصد جمعیت هدف دُز دوم و ۵۰ درصد نیز دُز سوم واکسیناسیون کرونا را دریافت کرده اند.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، هشت شهرستان بجنورد، شیروان، فاروج، اسفراین، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

برچسب‌ها بجنورد کرونا ویروس کرونا روستائیان توسعه روستایی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کرونا ویروس کرونا بجنورد کرونا ویروس کرونا روستائیان توسعه روستایی خراسان شمالی خراسان شمالی ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۹۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، امام جمعه بجستان روز یکشنبه در گردهمایی گرامیداشت نهم اردیبهشت روز شوراها در بجستان نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: همه برنامه ریزی های مسوولان و دست اندرکاران ذیربط در این زمینه باید در مرحله نخست با نگاه به توانمندی ها و پتانسیلهای مناطق روستایی باشد.

حجت الاسلام دهقانی افزود: مناطق روستایی از ظرفیتهای بسیار خوبی در زمینه های مختلف تولیدی و کشاورزی متکی بر مشارکت مردمی برخوردارند و با حمایت از این بخش می توان بستر جهش تولید را فراهم و پتانسیلهای بالقوه تولیدی روستاها را با برنامه ریزی صحیح به فعلیت تبدیل کرد.

امام جمعه بجستان گفت: شوراهای اسلامی روستاها نقش بسیار مهمی در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در این مناطق دارند و باید با تعامل با سایر دستگاههای اجرایی و مسوولان ذیربط برای عمران این مناطق و جهش تولید برنامه ریزی جامع داشته باشند.

حجت الاسلام دهقانی افزود: شوراهای اسلامی وابسته به هیچ جناح و حزبی نیستند، بلکه از توده مردم هستند و باید با همکاری سایر ادارات و سازمانها به مردم مناطق شهری و روستایی خدمت کنند.

فرماندار بجستان هم در این جلسه گفت: شوراهای اسلامی شهری و روستایی این شهرستان در ارایه خدمات به مردم پیشگام هستند و اتحاد و انسجام بین شوراها موجب خدمات اثر بخش و هدفمند به مردم و سرعت بخشی در رفع مشکلات جامعه می شود.

حسن حیدری ادامه داد: مشکلی در شهرستان نبوده که در بین اعضای شورا مطرح شود و آنان در ارایه خدمت به مردم جلوتر از سایر مسوولان شهرستان بجستان نباشند و این از نقاط قوت شوراهای اسلامی بجستان است.

نهم اردیبهشت به عنوان روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده است.

مرکز شهرستان بجستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

 
 

دیگر خبرها

  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی