Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@07:50:10 GMT

در این شرایط غالبا جواب تست کرونا منفی است!

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۹۴۹۲

در این شرایط غالبا جواب تست کرونا منفی است!

بسیاری افراد بلافاصله بعد از برخورد با فرد مبتلا به آزمایشگاه رفته و تست کرونا می دهند و این درحالی است که در این شرایط غالبا جواب تست آنها منفی خواهد شد.

به گزارش برنا؛ دکتر نایب علی رضوانی با اشاره به افزایش احتمال منفی شدن جواب تست کرونا در روزهای ابتلا گفت: در روزهای اول ابتلا هنوز تعداد ویروس در بدن به حدی نیست که به راحتی قابل تشخیص باشد، بنابراین در روزهای اول ابتلا احتمال منفی شدن جواب تست کرونا بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوانی گفت: برای نتیجه گیری بهتر، افراد باید 24 تا 48 ساعت بعد از شروع علائم نسبت به انجام تست کرونا  اقدام کنند.

وی افزود: همچنین اگر فردی با بیمار مبتلا به کرونا برخورد داشته و از ابتلای خود اطمینان دارد، اما هیچگونه علائمی ندارد، این فرد نیز می تواند ظرف دو تا سه روز بعد از این برخورد به آزمایشگاه مراجعه کرده و تست دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر بسیاری افراد را داریم که علائمی نداشته، اما نتیجه تست آنها مثبت می شود، در همین راستا توصیه می شود افرادی که با بیمار مبتلا به کرونا برخورد داشته اند و اطمینان دارند که مبتلا شده اند، تا دادن تست و مشخص شدن جواب آن خود را در قرنطینه نگه دارند.

وی افزود:  همچنین توصیه می شود افرادی که علائم مشابه سرماخوردگی دارند تا زمانی که تست داده و جواب تست آنها مشخص می شود، در قرنطینه بمانند.

مدیر آزمایشگاه مرجع کرمانشاه در پایان با اشاره به شیوع بالای سویه امیکرون در سطح استان و قدرت سرایت بالای این ویروس، از همه افراد خواست به طور جد رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته و حتما از ماسک استفاده کنند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی سرماخوردگی ماسک تست کرونا تست کرونا جواب تست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند