Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان فردوس گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده و لزوم همکاری و تعامل با شهرهای همجوار و استفاده از تجربیات آنها در زمینه گردشگری به‌منظور ترویج و توسعه گردشگری منطقه، جلسه‌ای با حضور فعالان گردشگری شهرستان، شورای اسلامی اسلامیه و اعضای شورای اسلامی شهرستان تربت حیدریه در مجموعه گردشگری تفریحی آبگرم معدنی فردوس برگزار و درخصوص نحوه همکاری و اجرای طرح خواهرخواندگی بحث و تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌ گزارش روز دوشنبه روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی، روح‌الله صداقت طالبی افزود: از آنجایی که ۲ شهرستان فردوس و تربت حیدریه دارای منافع، خصوصیات و وجوه مشترک مانند سابقه تاریخی، محصولات استراتژیک، موسسات دانشگاهی یا جنبه‌های گردشگری هستند، اجرای طرح خواهرخواندگی از راهکارهای رشد و توسعه صنعت گردشگری منطقه است.

وی گفت: در آینده‌ نزدیک مسوولان و فعالان گردشگری شهرستان‌های فردوس و تربت حیدریه ضمن سفر به شهرهای مربوطه و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری، درخصوص نحوه همکاری و اجرای طرح خواهرخواندگی تصمیم‌گیری خواهند کرد.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان فردوس ادامه داد: با توجه به همجواری فردوس و تربت حیدریه و از طرفی قرار گرفتن در مسیر تردد زائران امام رضا (ع) و تردد بیش از ۱۰ میلیون مسافر و زائر از این مسیر؛ برنامه‌ریزی، معرفی ظرفیت‌های بالای آنها در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی و تلاش برای جذب و ماندگاری مسافران و زائران از مهمترین اهداف مشترک ۲ شهرستان است.

بنابر این گزارش اعضای شوراهای اسلامی تربت حیدریه و شهر اسلامیه نیز در این نشست به بیان امکانات و ظرفیت‌های توسعه منطقه پرداختند و خواستار ادامه روند همکاری مشترک تا تحقق اهداف مد نظر شدند.

همچنین اعضای شورای اسلامی تربت حیدریه از جاذبه‌های شاخص شهرستان فردوس بازدید کردند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

شهرستان تربت‌ حیدریه نیز در خراسان رضوی و ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است و هر ۲ شهرستان در مسیر تردد زائران امام رضا (ع) قرار دارند.

برچسب‌ها گردشگری تربت حیدریه خراسان جنوبی فردوس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری تربت حیدریه خراسان جنوبی گردشگری تربت حیدریه خراسان جنوبی فردوس طرح خواهرخواندگی گردشگری و صنایع شهرستان فردوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۹۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود

استاندار لرستان گفت: مسائل و انتظارات برای ثبت جهانی قلعه باید تا مردادماه نهایی و مرتفع شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد،  ابوطالب شفقت عصر امروز در حاشیه بازدید از قلعه فلک الافلاک خرم آباد گفت: تا قبل از این که تیم بازرسی برای ثبت جهانی از مجموعه قلعه فلک‌الافلاک بازدید کند فرصت داریم شرایط ثبت را به وجود آوریم که تا مرداد ماه خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم با ایجاد شرایط لازم و ثبت جهانی، این اثر ارزشمند مورد بهره‌برداری مردم جهان قرار گیرد.

استاندار لرستان عنوان کرد: این منطقه گردشگری و تاریخی شناسنامه قوم لر و لرستان است و استحکام‌بخشی، آزاد‌سازی حریم و ثبت جهانی قلعه فلک افلاک به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

شفقت با بیان اینکه ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک یکی از مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور به لرستان است گفت: تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و آزادسازی اطراف قلعه به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد. 

وی تصریح کرد: با توجه به این که بسیاری از موارد توسط وزارتخانه در تهران برطرف می‌شود، امیدواریم به زودی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به لرستان سفر کرده و از نزدیک در جریان روند امور قرار گیرد.

انتهای پیام/645

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند