Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - در این گزارش دستورالعملی برای تمیز کردن یخچال‌های بو گرفته و آلوده ارائه شده است؛ این روش ساده و علمی به روشی بهداشتی و اصولی سلامت موادغذایی داخل یخچال و اعضای خانه را تضمین کرده است:

۱- اگر خوراک‌ها و یا مواد غذایی داخل یخچال فاسد و خراب شده است، حتما آن‌ها را در اولین فرصت از یخچال خارج کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلودگی و باکتری‌ها حتما به سایر وسایل و قسمت‌های یخچال پخش شده‌اند، پس آن‌ها را هم خارج کنید.

۲- به خاطر داشته باشید که مواد غذایی یخچالی را تنها تا دو ساعت می‌توانید در محیط نگه دارید، پس ابتدا وسایل مورد نیاز را آماده کنید: آب داغ، مایع ظرفشویی، دستمال نخی تمیز و کمی آب ژاول به همراه آب تمیز.

۳-ابتدا مواد فاسد را در کیسه‌ای دربسته دور بیندازید. اگر ظرفی را که ماده فاسد شده در آن است لازم دارید، حتما با مقدار کافی آب داغ و مایع ظرفشویی به‌خوبی شست‌وشو دهید.

۴-سایر مواد داخل یخچال و حتی قفسه‌ها و کشو‌ها را خالی کنید و روی کابینت بگذارید.

۵- قفسه‌ها و کشو‌ها را بعد از رسیدن به دمای محیط با آب گرم و مایع ظرفشویی به‌خوبی بشویید؛ ظروف و کیسه‌هایی را که سایر مواد غذایی در آن‌ها قرار دارند هم بشویید و تمیز کنید. همه آن‌ها را با دستمال تمیز خشک کنید.

۶-داخل یخچال را با دستمال آغشته به آب گرم و مایع شوینده تمیز کنید. برای ضدعفونی کردن داخل یخچال می‌توانید یک قاشق آب ژاول را در یک گالن آب مخلوط کنید و با دستمال به دیواره‌ها و طبقه‌های یخچال بکشید. سپس از یک دستمال تمیز نمدار برای پاک کردن مجدد استفاده کنید؛ و در نهایت هم با یک دستمال تمیز دیگر داخل یخچال را خشک کنید.

۷- وسایل را به داخل یخچال برگردانید. می‌توانید از یک تکه زغال خشک نیز به عنوان بوگیر طبیعی استفاده کنید و آن را در یخچال نگه دارید.

۸- در پایان حتما دست‌ها و دستمال‌ها را به خوبی با آب گرم و شوینده بشویید و خشک کنید.

منبع: 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یخچال خانه داری داخل یخچال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۹۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، سازمان علوم آیرواسپیس و فناوری چین(CASC) برنامه موشک لانگ مارچ را مدیریت می کند. CASC اعلام کرده موشک ها با پایان یافتن این مجموعه تست، آماده آزمایش پرواز خواهند بود. این سازمان همچنین به خبرنگاران اعلام کرد ۴ موتور سوخت اکسیژن مایع کروسین موازی در تست انجام شده روز یک شنبه در کل ۵۰۰ تن پیش رانش تولید کردند.

این آزمایش ها در مرکز تست تانگ چوان واقع در شمال غربی ایالت شانشی انجام شده است.

طبق بیانیه CASC این نخستین تست احتراق موازی ۴ موتور بزرگ سوخت اکسیژن مایع کروسین است و موفقیت آمیز بودن آن گام مهمی در برنامه فضایی کشور به شمار می رود.

لی بین معاون مدیر CASC در این باره گفت: تست به طور کامل قابلیت فعالیت و اعتبار موتورها را به طور جداگانه تایید کرد. موتورها اکنون آماده انتقال به مرحله بعدی تست ها هستند.

طبق گزارش CCTV چین ۴ موتور YF 100با فناوری چرخش پمپ عقب طراحی شده اند. این امر در مقایسه با طراحی چرخشی پمپ جلو که به طور معمول به کار می رود، به کاهش اندازه و وزن ساختار موتور منجر می شود.

این جدیدترین نسخه از موتور YF100 با موتور سوخت اکسیژن مایع کروسین است.

کد خبر 6093351 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش