Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@13:18:34 GMT

سرپرست فرمانداری زبرخان معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۹۷۵۴

سرپرست فرمانداری زبرخان معرفی شد

امین عین‌القضات به عنوان سرپرست فرمانداری زبرخان جایگزین سید یحیی سلیمانی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، سیدهادی طباطبایی، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه فرماندار زبرخان در محل سالن قصر شهر قدمگاه گفت: بر اساسواحادیث ما موظف هستیم در سایه حکومت اسلامی زندگی کنیم ولی در طول این سال ها این ملت ایران بود که حدیث را در جامعه اجرا کرد و جمهوری اسلامی را ایجاد کرد و مبنای آن را ولایت مطلقه فقیه قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فقیهی آگاه، روشن، مخالف هوای نفس رهبر انقلاب شد و با هدف تعییر و جابجایی ارزش های دنیایی و مادی ایجاد شد و جایش را به ارزش های اسلامی داد. به عنوان کارگزاران وظیفه داریم از قرآن به هنوان دستورالعمل زندگی ما استفاده کنیم و در حوزه اداری نیز از آن استفاده کنیم.

طباطبایی تاکید کرد: به زودی فرصت خدمتگذاری از بین خواهد رفت و به زودی مورد سوال قرار خواهیم گرفت و بهترین فرصت به ما برای انجام بهتریم اعمال داده شده است.

هیچ کمبود واکسنی در خراسان رضوی نداریم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: در دولت قبل ۲۰۰ هزار واکسن وارد می شد کلی تبلیغات صورت می‌گرفت ولی خوشبختانه الان هیچ کمبود واکسن نداریم و این کار بسیار بزرگی بود که باید به عنوان الگوی مدیریت مطرح شود.

وی خاطر نشان کرد: تلاش کردیم با همین شاخصه ها فرمانداران را به عنوان راهبران دولت انتخاب کنیم، تغییر و تحول و جابجایی خواسته مردم بود.

طباطبایی تصریح کرد: آقای سلیمانی از بخشداران موفق دولت انقلابی قبل بود و قبول مسئولیت در روزهای پایانی دولت قبل فداکاری ایشان بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: امین عین القضات، فرزند شهید و با تجربه خوب به عنوان سرپرست فرمانداری زبرخان تا زمان امضا حکم توسط وزیر کشور معرفی می شود و امیدواریم برنامه خوبی را برای شکوفایی استعدادهای شهرستان زبرخان مخصوصا در حوزه انسانی اجرا کنند و باعث رشد منطقه باشد.

طباطبایی تاکید کرد: نمایندگان قطعا همکاری را با سرپرست فرمانداری زبرخان انجام خواهند داد و اگر قصد رضایت خدا باشد همه همکاری خواهند کرد.

زبرخان باید ۲۰ سال پیش شهرستان می‌شد

سید یحیی سلیمانی، فرماندار سابق زبرخان گفت: ۶ سال پیش قرار بود فرماندار شهری شوم که قبول نکردم و هر کسی که کوچکترین شم سیاسی داشته باشد می داند که سال آخر نباید مسئولیت قبول کند.

وی افزود: یک انگیزه برای قبول این مسئولیت داشتم و آن کمک به وطن خودم بود و اگر این سمت را قبول نمی کردم قطعا در دولت بعد فرماندار بودم.

سلیمانی بیان داشت: چون اعتقاد داشتم بهترین کار سیاسی در کشور کار اقتصادی است، مشکلات مردم باید با کار سیاسی حل شود و به همین دلیل و تخصص اقتصادی سعی کردم در شهر تحول ایجاد کنم.

وی افزود: به دنبال کار تبلیغاتی نبودم و این انتقاد دوستان به من بود، خودم کارشناس سیاسی، اقتصادی و فناوری بودم چون معاون نداشتم و توانستیم در انتخابات بالاترین میزان مشارکت استان با بیش از ۹۱ درصد مردم را شاهد بودیم.

سلیمانی تاکید کرد: اولین انتخابات در شهرستان زبرخان آبروی این شهرستان شد که دوستان امنیتی و ارزشی تقدیر کردند و این اقدامات با کار جمعی همه بوده است. ایجاد وحدت و همگرایی بین مردم و مسئولین بود اولویت من بود، زبرخان باید ۲۰ سال پیش شهرستان می‌شد و اگر دولت می‌دانست با این هزینه کم می‌تواند یک شهرستان ایجاد نماید قطعا زودتر اجرا می‌کرد.

وی افزود: ۱۳ اداره اصلی را در شهرستان زبرخان تشکیل دادیم و زیر ساخت‌ها تقریبا روی ریل می‌افتاد.

فرماندار زبرخان گفت: به زودی بیمارستان زبرخان که با همکاری همه مکانش مشخص شده است به زودی مصوب ماده ۲۳ می‌گیرد و اتفاق بزرگی در‌ این شهرستان روی‌ خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: زبرخان استثنائی ترین نقطه خراسان رضوی است چون همه چیز دارد ولی محروم است. در برخی بخش ها تحول روی داد.

 آینده شهرستان زبرخان روشن است

سلیمانی اظهار داشت: کار‌ را جهادی انجام دادیم، ما کارگزار جمهوری اسلامی ایران هستیم نه نیروهای دولت و با عهدی که با مردم بستیم صادق بودیم و اگر قولی داده‌ام عمل کردم.

وی گفت: سعی کردم قبل از رفتن به روستاها مشکلات آنجا را حل کنم که طی این مدت ۳۰۰ میلیارد ریال کمک های بهداشتی جذب کرده است و اگر این روند رشد ادامه داشته باشد آینده شهرستان زبرخان روشن است.

باید استقرار ادارات دولتی در زبرخان به جد پیگیری شود 

حجت الاسلام محمدرضا بابایی، امام جمعه قدمگاه گفت: زبرخان شهرستان تازه تاسیسی است که نیاز به کار فراوان دارد و امیدواریم فرماندار جدید کارهای سید یحیی سلیمانی را ادامه دهد.

در ادامه علیرضا زارعی، امام جمعه اسحاق آباد گفت: فرماندار گذشته زبرخان به صورت شبانه روز کار‌ می کرد و از مدیر جوان، جهادی و انقلابی بود که با تخصص و تجربه و البته با دست خالی فرمانداری زبرخان را مدیریت کردند.

وی افزود: با دست خالی، کار کردن در شهرستان تازه تاسیس ایشان توانست با ایجاد وحدت و همدلی و ارتباط خوب به نحو احسن مدیریت کردند و قدم های خوبی برداشتند و رشد شهرستان را شاهد بودیم.

زارعی تاکید کرد: با استقرار ۱۳ اداره تاکنون مشکلات بسیار زیادی از مردم رفع شده است و باید استقرار دیگر ادارات به جد پیگیری شود و از طرفی این شهرستان ظرفیت بسیار بالایی در صنعت و توریسم دارد.

امام جمعه اسحاق آباد گفت: از دولت انتظارات زیادی است و وقتی عملکرد شخص رئیس جمهور را می بینیم که توجه به مناطق محروم در روزهای تعطیل هم جزء برنامه های اصلی است باید مورد توجه مدیران شهرستانی باشد تا با این رویکرد شهرستان تحول پیدا کند.

وی ادامه داد: جهادی بودن و توجه به محرومیت را در عملکرد فرماندار پیشین زبرخان دیدم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

امام جمعه اسحاق آباد افزود: هنوز در اسحاق‌آباد روستاهایی داریم که آب شرب و مدارس مشکل دارد، ما همیشه از عملکرد خوب مسئولین تقدیر خواهیم کرد و بدون رودربایستی انتقادها را نیز مطرح می کنیم.

وی گفت: شهر زبرخان از محروم ترین شهرهای استان است و از استاندار خراسان رضوی انتظار داریم به این شهر توجه ویژه کنند.

زارعی تاکید کرد: از فرماندار انتظار داریم که خودش پروازی نباشد و اجازه ندهند که مدیران پروازی در این شهرستان حضور داشته باشند.

حل مشکل آب خرو بعد از 15 سال

محمد رسولی، دادستان زبرخان گفت: شهرستان زبرخان با ورود سیدیحیی سلیمانی اتفاق های بسیار خوبی روی داد.

وی افزود: شهرستان زبرخان تا قبل از ارتقا فرزندخوانده نیشابور بود و توجه به آن صورت نمی گرفت.

دادستان زبرخان با تمجید از فرماندار پیشین زبرخان گفت: قبول مسئولیت در انتهای دولت قبل در شرایط خاص مالی جرئت فرماندار بود. از طرفی دادستان ها معمولا از کسی تعریف نمی کنند ولی اقدامات فرماندار زبرخان را باید تمجدید کرد و کارهای خوب بسیار زیادی انجام دادند.

وی تاکید کرد: مشکل آب خرو گره ای بود که باز شدنی نبود و این مشکل بیش از ۱۵ سال ادامه داشت و با تدبیر فرماندار زبرخان این مشکل حل شد.

رسولی افزود: حل مشکل آب اسحاق آباد و مسکن مهر درود از اقدامات بسیار قوی سلیمانی، فرماندار زبرخان بود.

وی گفت: با توجه به توانمندی و تسلط ایشان به مسائل اقتصادی، صنعتی و فرهنگی ایشان مشکلات را حل کردند و با ایجاد وحدت شهرستان زبرخان رو به پیشرفت قرار گرفت.

دادستان زبرخان ادامه داد: اتحاد بین مسئولین بسیار موثر بوده است و این اتحاد ناگسستنی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استاندار خراسان رضوی فرماندار زبرخان شهرستان زبرخان اسحاق آباد امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری ظهر پنجشنبه در آئین قرعه کشی و واگذاری زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر بینالود اظهار کرد: اگر بتوانیم با اجرای این طرح موضوع مشکل مسکن را حل کنیم برخی از مشکلات معیشتی مردم حل خواهد شد.

فرماندار مشهد با ابراز تأسف از اینکه در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر بینالود کمی غفلت شده است گفت: مردم از مسؤولان کلیپ نمی‌خواهند بلکه کار می‌خواهند.

وی با گلایه از مسؤولان در زمینه تأخیر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر بینالود خطاب به مردم گفت: شما به عنوان نماینده من پیگیر اجرای این طرح و واگذاری زمین‌ها باشید و این مساله را مطالبه کنید.

داوری با بیان اینکه شرکت عمران بینالود حق ندارد در ابتدای کار پولی از متقاضیان بگیرد افزود: متقاضیان بلافاصله پس از دریافت زمین کار ساخت واحدهای مسکونی و اجرای فونداسیون را انجام دهند و هزینه آماده سازی زمین‌ها را می‌توانند بعد از دریافت اولین مرحله از وام خود پرداخت کنند.

فرماندار مشهد تصریح کرد: با هدف افزایش سرعت ساخت و ساز این واحدهای مسکونی، مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به آنها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه این زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله واگذار می‌شود و مالکان امکان خرید و فروش این زمین‌ها را نخواهند داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۲۵ هزار نفر برای دریافت زمین ثبت نام کردند اگر فردی اقدام به واگذاری زمین دریافت شده کند در هر مرحله‌ای از ساخت و ساز زمین از او گرفته و پس از قرعه کشی تحویل سایر متقاضیان ثبت نامی خواهد شد.

داوری به شرکت عمران بینالود تا پایان اردیبهشت ماه برای آماده سازی و واگذاری زمین به متقاضیان مهلت داد.

در این مراسم بخشدار بخش احمدآباد شهرستان مشهد گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است.

مجید بیکی ظهر پنجشنبه در آئین قرعه کشی و واگذاری زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر بینالود اظهار کرد: بیش از ۲۳ سال امکان استفاده از ظرفیت‌های مسکن حمایتی در شهر ملک‌آباد وجود نداشت که با توجه و پیگیری‌های انجام شده در دولت سیزدهم این امر با الحاق ۲۳ هکتار زمین به اراضی این شهر محقق شد.

بخشدار بخش احمدآباد شهرستان مشهد افزود: تا کنون این زمین‌های برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به ۶۰۰ متقاضی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه اولین مرحله از قرعه کشی و واگذاری زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر بینالود سال ۱۴۰۰ انجام شد اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که از قبل در این شهر شناسایی شده بود اراضی مورد نیاز از همان ابتدای دولت در این شهر آماده بود.

بیکی افزود: بیش از ۲۵۰۰ قطعه زمین در شهر جدید بینالود برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • معرفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی
  • ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • گفتگو با فرماندار راور درباره خسارات سیل به این شهرستان