Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف بیدخوری روز دوشنبه در "نشست بازرسان تاسیسات گردشگری" در مشهد با موضوع تشدید نظارت برای آمادگی در مقابله با ویروس کرونا و استقبال از زائران و گردشگران نوروز ۱۴۰۱ افزود: کیفیت و استانداردهای بالای ارائه خدمات در تاسیسات گردشگری خراسان رضوی نتیجه تلاش مالکان، مدیران، بهره‌برداران و نظارتهایی است که بطور مستمر صورت می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به تفویض برخی اختیارات از سوی وزارت‌ میراث فرهنگی به ادارات‌کل استانی اشاره و بیان کرد: اقدام مشابه در خراسان رضوی نیز در حال اجرا است بطوری که نه تنها بدنه کارشناسی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در این زمینه تقویت بلکه برخی امور آن نیز به اداره میراث فرهنگی مشهد تفویض شده است.

معاون اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به رویکرد تسهیل و روان‌سازی امور این تاکید وجود دارد که به دیگر شهرستان‌ها نیز تفویض اختیارات لازم صورت گیرد.

وی گفت: امیدواریم نوروز ۱۴۰۱ مقدمه ورود به دوران پسا کرونا و رونق گردشگری باشد البته برای ارائه خدمات مطلوب و سفر ایمن رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از عادی انگاری کرونا در تاسیسات گردشگری مورد تاکید است.

بیدخوری افزود: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده و پیش‎بینی حضور زائران در مشهد استفاده از ظرفیت واحدهای اقامتی مد نظر است به همین دلیل تلاش می‌شود تا نوروز واحدهایی که در دوران کرونا تعطیل شده‌اند مجدد بازگشایی شوند و استفاده از این ظرفیت ها جهت اسکان زائران و گردشگران  در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: بازرسان دو نوبت تا نوروز تاسیسات گردشگری را بازدید خواهند کرد که در مرحله اول اشکالات و نواقص را یادآوری کرده تا در طی یک ماه پیش رو برای رفع آن اقدام نمایند و در مرحله بعدی با رصد کردن رفع مشکلات قبلی شرایط لازم برای میزبانی شایسته از زائران و گردشگران فراهم شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از همه افراد که در دوران کرونا به حوزه گردشگری همکاری داشتند قدردانی و بیان کرد: بازدیدهای تلفیقی نیز با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله بهداشت، اماکن،صنعت ، معدن و تجارت ، تعزیرات و ... در شهرستان‌ها و محورهای مواصلاتی استان انجام خواهد شد.

نوروز ۱۴۰۱/ مراقبت بجای محدودیت کرونایی

فرماندار مشهد نیز در ادامه "نشست بازرسان تاسیسات گردشگری" خادم‌‎الرضا بودن را افتخار توصیف و بیان کرد: برای نوروز ۱۴۰۱ بنا براین نیست که به دلیل کرونا محدودیت ایجاد کنیم بلکه قرار است با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مراقبت صورت گیرد. 

محسن داوری افزود: با توجه به هم‌زمانی ماه شعبان و نوروز ۱۴۰۱ ملت شریف ایران و مسلمانان سراسر دنیا رغبت بیشتری برای پابوسی حضرت رضا(ع) دارند و ما وظیفه داریم که زمینه را برای خدمات‌رسانی شایسته به زائران فراهم کنیم.

وی برگزاری این نشست و برنامه‌ریزی برای نظارت در نوروز ۱۴۰۱ را اقدامی پیشدستانه برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران توصیف و بیان کرد: از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا زمینه زیارتی با عشق، عمیق و به‎دور از هر گونه دغدغه برای زائران و مجاوران فراهم شود.

فرماندار مشهد بر ضرورت اطلاع‌رسانی شرایط مشهد به زائران نیز تاکید و بیان کرد: باید به مردم اطلاع‌رسانی شود که اگر بنا باشد همه در یک یا دو روز وارد مشهد شوند قطعا با محدودیت و مشکل مواجه خواهیم شد، باید در این زمینه برنامه‌ریزی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در زمان مراجعه افراد به تاسیسات گردشگری در صورتی که فردی از ماسک استفاده نکرده است زمینه استفاده از ماسک را فراهم کرده و به او آموزش داده و تاکید شود که از ماسک استفاده کند و در مراکز اقامتی اجازه ندهیم فردی بدون ماسک باشد.

سرپرست اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشهد به عنوان دیگر سخنران این نشست هم گفت: طرح تحول نظارت بر تاسیسات گردشگری استان خراسان رضوی طی سال جاری در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران و مسافران با رویکرد تعاملی و همکاری با تشکل‌های گردشگری آغاز شده است.

حسین امیرکلالی به اهداف و برنامه‌های طرح‎های تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری اشاره و بیان کرد: حفظ حقوق زائران و مسافران و فراهم کردن محیط امن و به دور از هرگونه دغدغه برای اقامت زائران مهم‌ترین اولویت این طرح است.

وی نقش تشکلهای حرفه‌ای را در اجرای این طرح مهم و کلیدی توصیف و بیان کرد: برای عضویت در گروههای نظارتی از مدیران باتجربه تاسیسات گردشگری که افراد خبره‌ای هستند بهر گرفته و برای آنها کارت بازرسی صادر شده است.

سرپرست اداره‌ میراث‌ فرهنگی مشهد افزود: بازرسی از تاسیسات گردشگری به صورت مستمر یا دوره‌ای، تلفیقی با همکاری دیگر دستگاه‌های نظارتی  انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بازرسان بر عملکرد هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیران، خانه‌مسافرها، و دفاتر خدمات مسافرتی، مجتمع‌های بین راهی و اقامتگاه‌های بین‌راهی نظارت خواهند کرد.

"نشست بازرسان تاسیسات گردشگری" در مشهد با حضور بازرسان تشکلهای گردشگری، مدیران، مالکان، بهره‌برداران تاسیسات گردشگری، کارشناسان، بازرسان مرکز بهداشت خراسان رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دستگاههای همکار در طرح تشدید نظارت برگزار شد. 

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد و  مدیرکل امور رفاهی استانداری خراسان رضوی از دیگر مسوولان حاضر در این نشست بودند که با حضور آنها از بازرسان تاسیسات گردشگری این استان قدردانی شد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی مشهد پروتکلهای بهداشتی نوروز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی مشهد ویروس کرونا اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی مشهد پروتکلهای بهداشتی نوروز بازرسان تاسیسات گردشگری گردشگری و صنایع دستی اداره کل میراث میراث فرهنگی خراسان رضوی نوروز ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد

 به گزارش تابناک، سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: «سیر درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش مشهد با همکاری دامپزشکان و متخصصان در حال انجام است.»

دکتر جواد نباتی،  سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اواخر سال ۱۴۰۲، لنگش تداوم‌دار در دست این گونه ارزشمند مشاهده شد که علت آن تشنج ارس در ادامه بیماری عصبی اش تشخیص داده شد.

او ادامه داد: در عین حال گرفتن عکس از دست حیوان تحت بیهوشی در دستور کار قرار گرفت و طبق عکس اخذ شده، شکستگی دست چپ ارس مشاهده و توسط رادیولوژیست تایید شد.

سرپرست معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به جوش خوردگی نسبی استخوان و وضعیت خاص حیوان با سابقه تشنج و نظر به طولانی بودن مدت عمل و مراقبت‌های خاص بعد از جراحی که ریسک بالایی دارد تلاش می‌شود تصمیم به این کار ناشی از خرد جمعی دامپزشکان تیم درمان باشد.

نباتی ادامه داد: هر تصمیمی چه عمل جراحی و چه ادامه حیات با این حال خطرات و ریسک‌های خودش را به همراه دارد.

«ارس» توله پلنگ ایرانی است در سال ۱۳۹۱ از متخلفان شکار و صید زنده‌گیری شد و در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ بود که این گونه ارزشمند که همچنان تنها پلنگ باغ وحش مشهد است، به دلایل نامشخص دچار حملات تشنجی و عصبی شد.

پلنگ ۱۰ ساله ایرانی که آن زمان ۶ سال سن داشت، با حضور تیم تخصصی دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی عکسبرداری‌های اولیه، سونوگرافی، معاینه کامل و نمونه برداری‌های مختلف شد و انجام ام. آر. آی نیز گام دوم تشخیص بیماری این پلنگ بود که صورت گرفت.

این گونه چندین سال است که سیر درمانش زیر نظر جدی دامپزشکان متخصص و دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد در جریان است.

ابهام در پرونده پزشکی این پلنگ جوان در باغ وحش مشهد، شرایط، محیط نگهداری و فضای زندگی گونه‌های جانوری در این مجموعه، مشکلات و ضعف‌های تغذیه و بهداشت محیط زیست جانوران در کنار غیراستاندارد بودن فضا و ضعف جدی مدیریت و کنترل سلامت گونه‌های مختلف بخشی از مشکلات مورد تاکید اساتید صاحبنظر و متخصصان حیات وحش در سال ۱۳۹۷ بود.

«پلنگ ایرانی» هم اکنون در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (red list) طبقه‌بندی شده و در کنار «اردک سرسفید» جزو گونه‌های در معرض خطر یا (ENDANGERED) به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد