Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،درپی درخواست های مکرر ذوالنور برای تذکر آیین نامه ای به رئیس مجلس و عدم اجابت وی، ذوالنور مجبور شد برای جلوگیری از نقض مکرر قانون آیین نامه داخلی مجلس توسط رئیس مجلس، بدون بلندگو و با صدای بلند تذکر خود را بیان کند که جمعیتی هم از نمایندگان در تایید و یا آرام کردن وی اجتماع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوالنور خطاب به قالیباف اظهار داشت: ۱)طبق ماده ۱۶ قانون آیین نامه داخلی مجلس سوگند یاد کرده اید که به آیین نامه عمل کنید.

۲) سوگند یاد کرده اید که که بیطرف باشید و سوگیری نکنید.

۳) شما فقط انتظام و اداره جلسه را به عهده دارید و نباید سوگیری و در موافقت و یا مخالفت موضوعات از تریبون خود سوئ استفاده کنید.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: ولی شما نسبت به هر مطلب و یا پیشنهادی با سوء استفاده از تریبون در اختیار، سعی می کنید رأی نمایندگان را در جهت اراده خودتان تحت تاثیر قرار دهید، و بخش زیادی از وقت مجلس را می گیرید در حالیکه صحبت موافق و مخالف حق نمایندگانی است که ثبت نام کرده اند و در نوبت صحبت کردن هستند.

ذوالنور اظهار داشت:  با این استدلال که وقت کم است اجازه طرح پیشنهادات را به نمایندگان نمی دهید ولی خودتان یکسره و یکجانبه صحبت می‌کنید و وقت و حق نمایندگان را ضایع می کنید.

 وی ادامه داد: آقای قالیباف، رییس مجلس در اداره جلسه فقط انتظام، اداره و نقش مبصر را دارد نه نقش یک ژنرال و بقیه نمایندگان سرباز باشند و بله قربان بگویند و پاجفت کنند، در شأن و وظایف نمایندگی همه نمایندگان برابرند، مجلس نماینده و نماینده تر ندارد.

نماینده قم تصریح کرد: چون نظر و اراده و اصرار شما حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است، دیروز نزدیک به چهار ساعت از وقت مجلس را با غیرعلنی کردن گرفتید. آقای دکتر به شعور نمایندگان احترام بگذارید و اجازه دهید با شنیدن استدلال  نمایندگان موافق و مخالف خودشان تصمیم بگیرند نه با صحبتهای جهت دار، خلاف قانون آیین نامه و القائی جنابعالی.

وی افزود:  به نماینده ای که برای اخطار قانون اساسی و یا تذکر آیین نامه ثبت نام کرده است ، طبق قانون باید اجازه اخطار و تذکر بدهید ولی به قانون عمل نمی‌کنید و نماینده مجبور است برای جلوگیری از نقض قانون فریاد بزند و نظم مجلس مخدوش گردد.

برچسب‌ها قالیباف قم قانون اساسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قالیباف قم قانون اساسی قالیباف قم قانون اساسی آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود

به روال دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی دوره آموزشی تقنینی و نظارتی منتخبان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای ارائه مباحث حقوقی، آیین‌نامه‌ای و پروتکلی مربوط به فرآیند‌های قانونگذاری و وظایف نمایندگی طی فردا و پس‌فردا (۱۲ و ۱۳ اردیبهشت) توسط معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

در این نشست دو روزه دوره‌هایی شامل آشنایی با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، سیاست‌های کلی قانون‌گذاری، آئین‌نامه داخلی مجلس، آشنایی با ساختار دیوان محاسبات، آشنایی با ابزار‌ها و ساختار‌های نظارتی مجلس، سازوکار‌های پشتیبانی پژوهشی از نمایندگان، مباحث کلیدی اقتصادی و... توسط متخصصان و حقوقدانان مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • مبلغ جدید گواهی اسقاط محصولات مونتاژی ایران خودرو اعلام شد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد