Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-08@21:03:49 GMT

رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰ نشریات علمی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۱۹۹۵۱

رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰ نشریات علمی آغاز شد

وزارت علوم در نامه‌ای اعلام کرد: سردبیران و مدیران مسئول نشریات علمی دانشگاه‌ها تا ۲۰ اسفند فرصت دارند نسبت به اصلاح و اعمال تغییرات نشریات علمی برای ورود به رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰ اقدام کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، براساس اعلام دانشگاه خوارزمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در نامه‌ای با موضوع «اصلاح و اعمال تغییرات نشریات علمی برای ورود به ارزیابی و رتبه بندی سال ۱۴۰۰» به دانشگاه‌ها اعلام کرده است: «با توجه به آغاز رتبه بندی سال ۱۴۰۰ نشریات علمی و به منظور ورود به ارزیابی و رتبه بندی، سامانه نشریات علمی از تاریخ یک الی ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به مدت ۲۰ روز جهت اصلاح و اعمال هرگونه تغییرات و ارسال نشریه به فرایند ارزیابی و رتبه بندی در دسترس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ضروری است سردبیران و مدیران مسئول نشریات علمی با استفاده از نام کاربری و رمز عبور نشریه، وارد سامانه نشریات علمی به آدرس journals.msrt.ir شده و در کارتابل نشریه در قسمت کارتابل درخواست‌کننده، اصلاحات و تغییرات مورد نظر را مطابق با آئین‌نامه نشریات علمی مصوب ۲/۲/۱۳۹۸ انجام داده و در آخرین مرحله حتماً قسمت ارسال درخواست را تأیید کنند.

تمامی نشریات علمی دانشگاه حتی در صورت نداشتن تغییرات، لازم است گزینه ارسال درخواست را تأیید نمایند.

طبق این ابلاغیه نشریاتی که در موعد مقرر نسبت به تکمیل و اصلاح پرونده خود اقدام نکنند در صورت نداشتن شرایط لازم، نشریه در کارتابل متقاضی باقی می‌ماند و از ورود به فرآیند ارزیابی و رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰ بازخواهد ماند.

شایان ذکر است در تکمیل اطلاعات نشریه نکات زیر حتماً مدنظر قرار گیرد:

۱. مطابقت کامل گروه دبیران مندرج در پرونده نشریه در سامانه نشریات علمی با گروه دبیران وبگاه نشریه

۲. درج نحوه دریافت یا عدم دریافت هزینه پردازش مقالات در راهنمای نویسندگان وبگاه نشریه

۳. نشریاتی که پس از بررسی کارشناسان کمیسیون نیاز به اصلاح دارند و به کارتابل نشریه برگردانده می‌شوند لازم است اصلاحات درخواستی را سریعاً انجام داده و گزینه ارسال درخواست را مجدداً تأیید و از ورود نشریه به ارزیابی و رتبه بندی اطمینان حاصل کنند.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نشریات علمی دانشگاه خوارزمی رتبه بندی ارزیابی و رتبه بندی رتبه بندی سال ۱۴۰۰ نشریات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۱۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد تاریخی دانشگاه تبریز با صعود ۲۸ پله‌ای در نظام رتبه‌بندی تایمز

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه تبریز از ثبت رکورد تاریخی این دانشگاه با صعود ۲۸ پله‌ای در نظام رتبه‌بندی جهانی تایمز در بین دانشگاه‌های آسیا خبر داد.

دکتر صفر نصرالله‌زاده ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس آخرین رتبه‌بندی تایمز، دانشگاه تبریز با صعود کم‌سابقه‌ی ۲۸ پله‌ای در بین دانشگاه‌های آسیایی، توانست از رتبه‌ی ۱۴۹ در سال گذشته به رتبه‌ی ۱۲۱ ارتقاء پیدا کند.

وی ادامه داد: دانشگاه تبریز همچنین در کشور موفق شد در یک عملکرد درخشان از رتبه‌ی هجدهم به رتبه‌ی دوازدهم رسیده و رکورد جدیدی ثبت کند و در بین دانشگاه‌های جامع، بعد از دانشگاه تهران در رتبه‌ی دوم قرار گیرد.

نصرالله‌زاده با قدردانی از زحمات و تلاش‌های اعضای هیأت علمی، یاوران علمی و دانشجویان دانشگاه تبریز در کسب این موفقیت، خاطرنشان کرد: این عملکرد درخشان در راستای تدوین و اجرای برنامه‌ی راهبردی دانشگاه به‌دست آمده و ما به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشگام در تدوین برنامه‌ی راهبردی، قطعا باید به این موفقیت‌ها تداوم بخشیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، وی در خصوص اثرات مثبت این موفقیت‌های ملی و بین‌المللی دانشگاه تبریز، بیان کرد: نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز و شانگهای از جمله نظام‌های رتبه‌بندی معتبر هستند که با استفاده از شاخص‌های آموزش، کیفیت پژوهش، محیط پژوهشی، ارتباط با جامعه و صنعت و فعالیت‌ها و همکاری‌های بین‌المللی اقدام به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لیگ‌یک / یک پنالتی برای لمس صعود و سقوط!
  • مرتضوی: حداقل دستمزد کارگران تغییر نمی‌کند
  • وزیر کار تکلیف افزایش حقوق کارگران را روشن کرد
  • توضیحات وزیر کار درباره اصلاح حقوق کارگران
  • آخرین خبرها از اصلاح حقوق کارگران
  • ثبت رکورد تاریخی دانشگاه تبریز با صعود ۲۸ پله‌ای در نظام رتبه‌بندی تایمز
  • رتبه علمی دانشگاه ارومیه ارتقا یافت/۱۵۰ در بین دانشگاه‌های آسیایی
  • جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» به ایستگاه آخر رسید
  • نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
  • برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی