Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون اقتصادی استاندار‌ خوزستان گفت: هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی مردم نداریم؛کنترل و نظارت‌های لازم بر تأمین مایحتاج مردم را در شب عید، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، نشست ستاد تنظیم بازار به ریاست آقارضا فتوحی امروز در سرسرای استانداری خوزستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست معاون اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه یکی از موضوعات اساسی نظارت بر عرضه موارد غذایی و مایحتاج مردم است؛ اظهار داشت: برخی از این نظارت‌ها مربوط به وزارت جهاد کشاورزی و برخی دیگر مربوط به صنعت، معدن و تجارت است، نظارت بر نان، برنج، شکر، مرغ، گوشت، تخم مرغ، سبزی، صیفی‌جات، مواد پروتئینی و لبنی مربوط به جهاد کشاورزی است.

فتوحی با اشاره به گزارشات ارائه شده از سوی جهاد کشاورزی عنوان داشت:این گزارشات امیدوارکننده بود و خوشبختانه محصولات کشاورزی خوبی داریم و در بحث مرغ نیز هیچ مشکلی نخواهیم داشت چرا که جوجه‌ریزی به خوبی انجام شده است.

رئیس راهداری کشور: رفع عقب ماندگی‌ها در استان خوزستان نیازمند تصمیم جهادی و اعتبار ویژه استکمبودی برای بازار میوه شب عید در استان خوزستان نداریم / برنج هندی کیسه 10 کیلویی 185 هزار تومانشهرک کشاورزی در استان خوزستان احداث می‌شودعضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی: انحصار دولتی کیفیت تولید را پایین می‌آورد / مزیت اصلی استان خوزستان کشاورزی است

وی با بیان اینکه مشکلی در بحث تولید و عرضه مرغ نخواهیم داشت، افزود: در سایر محصولات مانند برنج، شکر، روغن و ... نیز نداریم، کنترل و نظارت‌های لازم بر تأمین مایحتاج مردم را در شب عید، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان با تأکید بر اینکه باید نظارت و پیگیری ویژه‌ای بیشتری روی نانوایی‌ها باشد، ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت سراسری باید بر زمان و ساعات کاری نانوایی‌ها توسط صنف مرتبط کنترل شود.

فتوحی در پایان گفت: اصناف باید نظارت خود را بیشتر کنند و مردم باید مطالبه خود را در بحث نان (کیفیت و پخت نامناسب) گزارش دهند تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد، همچنین با متخلفان  شدیدا برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/331/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۰۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسن سالاریه، رئیس سازمان و سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران از برآورد سطح زیرکشت برنج به عنوان یکی از محصولات راهبردی کشاورزی به کمک داده‌های فضایی برای نخستین بار خبر داد و گفت: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون لزوم مستدل بودن آمار برآورد تولید محصولات کشاورزی در نمایشگاه دستاورد‌های دولت در سال گذشته، پژوهشگاه فضایی ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی اقدام به برآورد سطح زیرکشت برنج در استان‌های قطب این محصول کرد.

وی با اشاره به اینکه در این برآورد از داده‌های فضایی بهره گرفته شده است، افزود: استفاده از داده‌های فضایی در حوزه‌های مختلف به ارتقای کیفیت زندگی مردم می‌انجامد و تاثیر مشخصی بر اقتصاد کشور و رفع ایرادات و معایب دارد.

سالاریه با بیان اینکه در برآورد صورت گرفته استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بیشترین سطح زیرکشت برنج را در سال گذشته به خود اختصاص داده اند، تصریح کرد: این برآورد بر اساس پردازش‌های صورت گرفته بر روی تصاویر ماهواره‌ای با استفاده از فناوری سنجش از دور و بکارگیری هوش مصنوعی در کنار جلسات مشترک و ارزیابی‌های میدانی در سطح استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به عنوان استان‌های قطب، در سال گذشته صورت گرفت.

رئیس سازمان فضایی ایران در مورد نتایج برآورد‌های صورت گرفته خاطرنشان کرد: براساس تخمین که هم اکنون مورد تایید پژوهشگاه فضایی و وزارت جهاد کشاورزی نیز قرار گرفته در سطح این سه استان به عنوان استان‌های قطب، در مجموع حدود ۴۷۰ هزار هکتار از مساحت زیرکشت برنج (کشت اول) رفته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیرکشت مختص استان گیلان به شمار می‌رود، افزود: برآورد‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که در سال گذشته نزدیک به ۲۰۸ هکتار از سطح استان گیلان زیر کشت برنج بوده است.

سالاریه با اشاره به اینکه بعد از استان گیلان، استان‌های مازندران و گلستان بیشترین سطح زیرکشت برنج را در سال گذشت داشتند، اظهار کرد: برآورد‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۲۶۰ هزار هکتار از مساحت این دو استان نیز در سال گذشته زیرکشت برنج بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود