Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از موزه سینما، آیین رونمایی از کتاب جمشید مشایخی در گفت و گو با زاون قوکاسیان و ویدا مشایخی با حضور نادر مشایخی و جمعی از چهره های تئاتر و سینما یکشنبه هشت اسفندماه برگزار می‌شود.

این برنامه توسط مدرسه موسیقی مشایخی، انتشارات مرغابی و با همکاری موزه سینمای ایران ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن فردوس موزه سینما برپا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنده یاد جمشید مشایخی در سال ۱۳۱۳ در تهران متولد شد. او اصالتاً اهل شهرستان تنکابن در استان مازندران و دارای تحصیلات ناتمام در رشته تئاتر بود.

مشایخی سال ۱۳۳۶ به استخدام اداره تازه تأسیس هنرهای دراماتیک درآمد و به عنوان بازیگر کار خود را در برنامه نمایشی کانال سوم غیردولتی آغاز کرد؛ اولین فعالیت هنری وی بازی در تله‌تئاتر بعد از سی سال به کارگردانی علی نصیریان در سال ۱۳۳۹ بود.

جمشید مشایخی از سال ۱۳۹۵ با بیماری گوارشی دست و پنجه نرم می‌کرد تا سرانجام پس از تحمل یک دوره این بیماری در ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ در سن ۸۴ سالگی در بیمارستان عرفان درگذشت.

زنده یاد مشایخی در طول سال های هنری خود در فیلم هایی از جمله گاو، قیصر، کمال الملک، آوار، گل های داوودی، یک بوس کوچولو بازی نقش آفرینی کرده است.

برچسب‌ها موزه سینما جمشید مشایخی کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موزه سینما جمشید مشایخی کتاب موزه سینما جمشید مشایخی کتاب جمشید مشایخی موزه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین رونمایی از طرح آموزشی و تربیتی «هزار مشعل» عصر چهارشنبه با حضور معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد.

«هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

هزار مشعل طرحی تربیتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و آموزشی است که با محوریت جهاد تبیین در فعالیت‌های مسجدی به منظور احیای کارکردهای مساجد در هشت رشته طراحی شده است.

کد خبر 6094649

دیگر خبرها

  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • (عکس) رونمایی هادی چوپان از دکور باشگاهش به سبک تخت جمشید
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • رونمایی هادی چوپان از دکور باشگاهش به سبک تخت جمشید!
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تعطیل است
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد