Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، درمان پارکینسون روش شناخته شده‌ای ندارد و عمدتاً بر کاهش شدت علائم قابل مشاهده در این بیماران تمرکز دارد. از آنجایی که این بیماری با کمبود دوپامین در مغز آشکار می‌شود، رایج‌ترین روش درمان برای آن مبتنی بر استفاده از داروهایی است که سطح دوپامین را افزایش می‌دهند، اما با پیشرفت بیماری اثربخشی این داروها کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دهه ۱۹۹۰، روش تحریک عمقی مغز موسوم به دی بی اس برای درمان پارکینسون مورد استفاده بوده است. این روش مبتنی بر کاشت سیم‌های فلزی نازک در مغز است که تکانه‌های کوچکی از الکتریسیته را به نورون‌های خاصی می‌فرستد. این کار برای کاهش علائمی مانند لرزش مؤثر است و حتی ممکن است پیشرفت بیماری را کاهش دهد.

روش دی بی اس یکی از مشکلات مبتلایان به پارکینسون موسوم به یخ زدن در حین راه رفتن را هم برطرف می‌کند. برخی مبتلایان به پارکینسون می‌گویند ناگهان حس می‌کنند که پاهایشان به‌طور لحظه‌ای به زمین چسبیده‌اند و این مکث اغلب می‌تواند باعث زمین خوردن شود. تلاش برای استفاده از روش DBS برای بهبود این موضوع و سایر مسائل حرکتی تا به حال موفق نبوده است. علت آن است که دانشمندان دقیقاً مطمئن نبودند کدام ناحیه از مغز را باید هدف قرار دهند.

محققان دانشگاه کپنهاگ برای یافتن آن نقطه بهینه اقدام کردند و در نهایت بر روی هسته پدانکولوپونتین متمرکز شدند، منطقه‌ای از ساقه مغز که سیگنال‌هایی را از آن برای شروع حرکات در بدن ارسال می‌کند. تحریک سلول‌های این هسته در موش‌ها مؤثر بوده و باعث راه رفتن آنها با سرعت مناسب شده و انتظار می‌رود به زودی آزمایش‌هایی در این زمینه بر روی انسان‌ها نیز انجام شود.

کد خبر 5429518

منبع: مهر

کلیدواژه: پارکینسون مغز و اعصاب دانمارک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری نوآوری تحقیقات علمی اینترنت فناوری فضایی متاورس شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی موبایل ایرانسل اکتشافات فضایی حکم انتصاب انتی تراست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۰۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد