Web Analytics Made Easy - Statcounter

قوی‌ترینِ کشورها، در زمینه‌ی فضای مجازی خطّ قرمز دارند و دستگاه‌های پشت سر و پشت صحنه‌ی این قضیّه را کنترل می کنند پس ما نیز نباید از این امر مهم غافل بمانیم. و باید بر حسب ارزش های دینی و ملی خود در کنار استفاده بهینه از فضای مجازی از حقوق کاربران این فضا در کشور صیانت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان ما ، قوی‌ترینِ کشورها، در زمینه‌ی فضای مجازی خطّ قرمز دارند و دستگاه‌های پشت سر و پشت صحنه‌ی این قضیّه را  کنترل می کنند پس ما نیز نباید از این امر مهم  غافل بمانیم و باید بر حسب ارزش های دینی و ملی خود در کنار استفاده بهینه از فضای مجازی از حقوق کاربران این فضا در کشور صیانت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها از رهاکردن فضای مجازی توسط مسئولین گلایمند شده و بر مدیریت آن تأکید کردند. 

ایشان با بیان اینکه قوی شدن در فضای مجازی برای کشور حیاتی است، اظهار داشتند؛ امروز قوّت در فضای مجازی حیاتی است؛ امروز فضای مجازی حاکم بر زندگی انسانها است در همه‌ی دنیا و قوّت در این زمینه  حیاتی است. 

رهبر معظم انقلاب، آرایش جنگی دشمنان را یادآور شده  و فرمودند: امروز دشمنان از لحاظ فضای مجازی، دارند برنامه‌ریزی می کنند برای اینکه از این طریق به کشور ضربه بزنند، از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند.

 

ارزش های دینی و ملی، خط قرمز ما در فضای مجازی است

قوی‌ترینِ کشورها، در زمینه‌ی فضای مجازی خطّ قرمز دارند و دستگاه‌های پشت سر و پشت صحنه‌ی این قضیّه را  کنترل می کنند پس ما نیز نباید از این امر مهم  غافل بمانیم. و باید بر حسب ارزش های دینی و ملی خود در کنار استفاده بهینه از فضای مجازی از حقوق کاربران این فضا در کشور صیانت کنیم.

امروز دشمنان درصد هستنتد تا با تزریق اطلاعات نادرست در جامعه به ویژه جوانان و فعالان در مشاغل اینترنتی، بهمنی از گزاره‌های درست و نادرست روی سر مراجعین به اینترنت  فرود بیاورند تا با فشار اذهان عمومی مانع تحقق حرکت انقلابی در صیانت از ارزش های دینی و ملی کاربران فضای مجازی کشور شوند.

 

ضرورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات

زیربنای اصلی فضای مجازی شبکه ی ملی اطلاعات است. به عبارت دیگر اگر ما این زیربنای اصلی را نداشته باشیم، کاربردهایی که در حوزه های مختلف باید به جامعه خدمت بدهد یا اعمال حاکمیت کند، روی زیرساخت خارجی شکل خواهد گرفت. یعنی حاکمیت ما در فضای مجازی روی زیرساخت خارجی قرار می گیرد که چیز نامربوطی است. این اصلی ترین دلیل برای ایجاد شبکه ی ملی اطلاعات است. اگر این شبکه تشکیل شود حاکمیت ما در حوزه ی فضای مجازی، مستقل و در داخل کشور ایجاد می شود، و اگر تشکیل نشود این حاکمیت از دست ما می رود و در حوزه های اقتصادی و اجتماعی به دست خارجی ها می افتد. کمااینکه هم اکنون نیز این موارد قابل مشاهده است.

بنابراین هرچه تأخیر در ایجاد زیرساخت فضای مجازی کشور باشد بیشتر ضرر می کنیم.

 

 

لزوم ارتقای سواد رسانه ای در کاربران فضای مجازی

 عبداله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و مدیر سابق شبکه برون مرزی سحر در گفتگو با سبلان ما به لزوم تقویت دستگاه های تولید محتوا در فضای مجازی اشاره کرده و می گوید؛  در کشورما جوان های خوشفکر متدین و دارای فن و مهارت زیاد است که می توانند به بهترین شکل ممکن به تولید محتوا بر اساس نیاز روز بپردازند.

وی خواستار راه اندازی اتاق فکر متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه در مراکز استان ها شد و گفت: خروجی این اتاق فکر را به راحتی می توان به دست جوانان متعهد ، هنرمندانه در فضای مجازی منتشر کرد تا ضمن ارتقای سواد رسانه ای عموم مردم توطئه های دشمنان نیز خنثی شود.

مدیرسابق شبکه برون مرزی سحر با بیان اینکه در دنیای امروز فضای مجازی معنی ندارد و آن نیز به فضای حقیقی تبدیل شده است، گفت: فضای مجازی، در واقع به بخشی از زندگی حقیقی انسانها تبدیل شده بطوریکه بخش اعظم زندگی روزمره جوانان در بستر  همین فضا سپری می شود.

وی یکی از راهکارهای برخورد با آسیب های فضای مجازی را برگشت به اصالت انسانی و جلوه گری فرهنگ دینی و بومی در فضای مجازی و حقیقی عنوان کرد و گفت: با نگاه به فرهنگ فاخر دینی، ملی و محلی در تولید محتواهای روز در قالب های متنوع امروزی همچون، بازی های رایانه ای، می توان حرف های زیادی برای گفتن داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ترویج المان‌های فرهنگی و محصولات با ارزش با هدف معرفی بهترین نمادهای فرهنگی به کشور نیز از اهم مواردی است که بر اساس باورها و اعتقادات دینی و فرهنگی در نظر گرفته شده است.

 

مبارزه با ظلم و تجاوز در تمام  جوامع و فرهنگ ها امری  مقدس است

حجت الاسلام محمود اصغری امام جمعه شهرستان سرعین و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرعین  ضرورت صیانت از کاربران فضای مجازی را یاداور شد و گفت: مبارزه با ظلم و تجاوز  در تمام  جوامع و فرهنگ ها امری  مقدس و ضروری است و این امر در دین مبین اسلام و مذهب تشیع نمود خاصی دارد.

وی به شرایط کرونایی حاکم بر کشور اشاره کرد و گفت: بیماری کرونا و محدودیت های اجتماعی ایجاد شده فرصت حضور قشر کثیری از جوانان را در فضای مجازی بوجود آورد و حتی  دانشگاه ها و مدارس ما نیز در این بستر برگزار شد.

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان اردبیل لزوم فرهنگ سازی استفاده از فضای مجازی در خانواده های ایرانی را یادآور شد و گفت: برگزاری کلاس های سواد رسانه ای نقش بسزایی در فرهنگسازی خانواده های ایرانی و صیانت از فرزندان در استفاده از فضای مجازی دارد.

 

 

طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی، در واقع یک فرهنگی است

دکتر محسن علایی جامعه شناس اردبیلی در گفتگو با سبلان به بیانات رهبر معظم انقلاب در آغاز سال ۱۴۰۰ خطاب به ملت ایران،  اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی صراحتاً از مدیریت فضای مجازی در کشور انتقاد کرده و فرمودند: دشمنان از فضای مجازی حداکثر استفاده را می‌کنند. 

متأسفانه در فضای مجازی کشور ما آن رعایت‌های لازم با وجود آن همه تأکیدی که داشته‌ام، صورت نمی‌گیرد و در یک جهاتی واقعاً «ول» است. باید کسانی که مسئول هستند حواسشان باشد.»

استاد دانشگاه پیام نور اردبیل با بیان اینکه نباید فضای مجازی را در اختیار دشمن قرار بدهیم گفت: فضای مجازی در واقع فضایی بی در و پیکر است که اگر سواد لازم را نداشته باشیم به راحتی در دام افتاده  و نابود خواهیم شد.

این جامعه شناس اردبیلی به ابعاد مختلف آسیب های فضای مجازی در فضای حقیقی اشاره کرد و گفت: افزایش طلاق، افزایش خشونت، ناهنجاری های اجتماعی، افسردگی جوانان، تنبلی دانش اموزان همه از قبال استفاده نادرست از فضای مجازی است.

علایی به طرح صیانت از کاربران ایرانی در فضای مجازی مجازی اشاره کرد و با بیان اینکه این طرح، یک طرح فرهنگی است و باید با دقت بیشتری برنامه ریزی  و اجرایی شود، گفت: این طرح از حساسیت ویژه ای برخوردار است و بهتر است  قبل از اجرای آن زیر ساخت ها و فرهنگ سازی های لازم نیز فراهم شود تا برای عامه مردم نیز مقبول واقع شود.

وی خواستار جذابیت پیام رسان های داخلی و راه اندازی شبکه اجتماعی بومی قابل رقابت با جامعه جهانی شد و گفت: افزایش سرعت اینترنت  و ارائه خدمات ارزان به کاربران یکی از عوامل مهم تمایل مردم به ویژه جوانان به طرح صیانت از کاربران خواهد شد.

  انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ارزش های دینی و ملی رهبر معظم انقلاب فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی ی فضای مجازی ما نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس

شاخص در روز یکشنبه با افت حدود ۵هزار واحدی به ۲میلیون و ۲۵۹هزار واحد رسید. کاهش قیمت ارز و تداوم تثبیت قیمت در بازار نیما سبب شد تا طی ۵ روز ۷۹۰ میلیارد تومان پول از بازار خارج شود. امروز یک‏سال از سقوط شاخص از قله ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی می‌‏گذرد. عملکرد بورس طی یک‌سال اخیر بررسی شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، شاخص‌کل بورس در روز یک‌شنبه به‌عنوان اولین روز کاری هفته‌جاری با افت ۵ هزار و ۱۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار واحد رسید، به‌طوری‌که بازدهی این نماگر بازار از ابتدای سال حدود ۳ درصد بوده است، ضمن آنکه شاخص‌کل هموزن نیز با رشد ۱۹۲ واحدی به ۷۵۱ هزار و ۳۷ واحد رسید. بازدهی این نماگر ثانویه بازار سرمایه نیز از ابتدای ۱۴۰۳، هنوز بیش از یک‌درصد است.

به‌نظر می‌رسد، رشد قیمـــــت دلار در روز‌های ابتدایی سال‌۱۴۰۳ بازار را نسبت به رشد سهام کامودیتی‌محور که از کل بازار به لحاظ بازدهی عقب‌تر بودند، امیدوارتر کرده‌بود، چرا که با وجود اختلاف بالای دلار نیما و آزاد بورس تهران، به‌طور تاریخی حدس زده می‌شد این اختلاف به حداقل ممکن برسد. ظاهرا دولت سیزدهم دلار نیما را خط قرمز خود می‌داند و رشد آن را با سرعت بسیار محدودی دنبال می‌کند. اکنون بورس دچار سردرگمی شده‌است.

عملکرد خوب کلیت بازار در گزارش‌های فروردین و از سوی دیگر کارنامه سبز برخی از صنایع در صورت‌های مالی سالانه برخی از شرکت‌ها که اخیرا منتشر شده، سبب شده‌است تا شاخص هموزن افت بیشتری را تجربه نکند، چرا که از اول سال نیز از شاخص‌کل عقب‌تر بوده‌است.

به‌نظر می‌رسد شاخص هموزن جای زیادی برای افت بیشتر ندارد، چرا که به‌طور تاریخی باید این نماگر فرعی بازار از نماگر اصلی جلوتر بیفتد. به‌نظر می‌رسد با توجه به احتمال نوسان اندک، اما مثبت دلار آزاد، جو بازار سرمایه در این هفته متعادل‌تر شود، اما در نهایت اگر مقاومت بانک‌مرکزی برای رشد دلار نیما ادامه‌یابد، بازار چاره‌ای ندارد جز آنکه در محدوده ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار واحد پناه گیرد.

تابلوی بورس، تابلوی رکود

همچنان ارزش معاملات در بورس تهران اعداد بسیار پایینی به‌ثبت می‌رسد، به‌طوری‌که با وجود ۸ روز معاملاتی نسبتا پررونق در دو هفته گذشته، دوباره ارزش معاملات به زیر ۳ هزار میلیارد‌ تومان رسید. همچنین میانگین ارزش متحرک ارزش معاملات خرد نیز حکایت از آن دارد که ارزش معاملات کوتاه‌مدت بازار پایین‌تر از بلندمدت است. کاهش دوباره میانگین ارزش معاملات متحرک ۵‌ روزه به زیر ۲۰‌ روزه حکایت از تداوم رکود در بازار سهام دارد، ضمن آنکه میانگین‌های متحرک بلندمدت ارزش معاملات به‌هم نزدیک شده‌اند، از این‌رو به‌طور تاریخی در صورتی‌که محرک‌ها بازار را هدایت کنند، عبور میانگین متحرک ۵‌روزه از سایر میانگین‌ها می‌تواند بازار را به سمت ارزش معاملات ۲۰ هزار‌ میلیاردی هدایت کند.

این درحالی است که ارزش معاملات دلاری نیز در سطوح پایینی قرار دارد و تا زمانی‌که چند روز متوالی بالای ۱۰۰ میلیون دلار تثبیت نشود، نمی‌توان از بازار انتظار رونق داشت. این شاخص، اکنون در محدوده ۳۰ میلیون دلار قرار دارد. علاوه‌بر این، در اولین روز معاملاتی هفته نزدیک به ۸۰ میلیارد‌ تومان پول حقیقی از بازار خارج‌شده و این در حالی است که از ابتدای سال حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیاد‌ تومان پول حقیقی از بازار خارج شده‌است.

با بورس چه می‌توان کرد؟

بورس تهران، درگیر چند متغیرسیاسی و اقتصادی است و نمی‌داند به کدام‌سو برود. از سویی با نوسان‌ نرخ ارز به‌طور موقتی خوشبین و بدبین می‌شود. از سویی دیگر به امید رشد دلار نیما رونق می‌گیرد و دوباره با رکود همراه می‌شود. از طرف دیگر بازار ترجیح می‌دهد با وجود تعدیل P/E بازار سرمایه با انتشار برخی از گزارش‌ها همچنین با P/E زیر میانگین تاریخی خود معامله شود، چراکه هنوز سایه نرخ بهره ۳۰ درصدی سنگینی می‌کند.

همچنین بورس، با درگیری‌های منطقه‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند و هر لحظه امکان دارد که دشمن‌های منطقه‌ای دوباره تنش‌ها را افزایش دهند، لذا بازار دچار بی تصمیمی شده‌است. هر چند ممکن است در هفته پیش‌رو با نوسان اندک و مثبت دلار فضا متعادل‌تر شده و شاخص‌کل نیز استراحت کند، اما در صورتی‌که رویکرد ارزش دولت تغییری نکند، بازار سهام به روند نزولی ادامه خواهد داد و در آغوش محدوده ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار‌ واحدی پناه خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم