Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت: با توجه به ظرفیت کارون یکی از مدرن‌ترین و زیباترین پایانه‌های تاکسی کشور در بلوار ساحلی شرقی با اعتباری در حدود ۲۰۰ میلیارد ریال احداث شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت حمیدی امروز _دوشنبه دوم اسفندماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی اهواز در سال ۷۶ تأسیس شد که وظیفه مدیریت ایستگاه‌ها، نظارت بر خطوط تاکسیرانی و ناوگان خودرویی حمل‌ونقل عمومی کلانشهر اهواز را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷۰۰ دستگاه خودرو تاکسی در اهواز وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰۰ دستگاه تاکسی زرد و رسمی و ۱۷۰۰ دستگاه خودرو شخصی ساماندهی شده و تاکسی موقت هستند، افزود: بر اساس پژوهش صورت گرفته توسط اساتید دانشگاه شهید چمران، به تناسب جمعیت اهواز باید به ازای هر ۱۲۰ نفر یک دستگاه تاکسی وجود داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز ادامه داد: بر اساس سرانه جمعیتی این شهر، باید ۱۰ هزار تاکسی وجود داشته باشد، اما با توجه به تعداد موجود نیازمند ۶۳۰۰ تاکسی دیگر است، در همین خصوص رایزنی‌هایی صورت گرفته تا در سال آینده حداقل تعداد ۵۰۰ دستگاه خودرو تاکسی دیگر به ناوگان تاکسیرانی اهواز افزوده شود.

وی گفت: ۱۰ دستگاه تاکسی برقی برای نخستین‌بار در استان از سال آینده با ظرفیت حمل هر دستگاه ۱۷ نفر به صورت پایلوت در هسته مرکزی شهر آغاز به کار خواهند کرد تا با توجه به مسیرهای طولانی اهواز و سرعت پایین این خودروها، امکان افزایش تعداد آن در سایر خطوط بررسی شود.

حمیدی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین اقدامات سازمان تاکسیرانی در سال آینده بازسازی ایستگاه‌های تاکسی است، چرا که در ۱۵ سال گذشته اقدامات مؤثری در این خصوص صورت نگرفته است و در تلاش هستیم با توجه به ظرفیت کارون یکی از مدرن‌ترین و زیباترین پایانه‌های تاکسی کشور در بلوار ساحلی شرقی با اعتباری در حدود ۲۰۰ میلیارد ریال احداث شود.

وی تاکید کرد: در ایام همه‌گیری ویروس کرونا با توجه به اینکه رانندگان تاکسی به علت ارتباط زیاد با شهروندان در معرض خطر بیشتری قرار داشتند، این سازمان تعداد ۵۰ هزار ماسک سه لایه و سه مرحله مایع ضدعفونی کننده دست، به صورت رایگان بین رانندگان تاکسی فعال در خطوط تاکسیرانی کلانشهر اهواز توزیع کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: هوشمندسازی ایستگاه‌های تاکسی به ویژه ایستگاه شهید فهمیده با توجه به موقعیت آن و برنامه‌ای که برای مدرن‌سازی آن مدنظر است در سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد و شهروندان می‌توانند با استفاده از نرم‌افزارهای موبایلی، کرایه خود را به صورت الکترونیک و از طریق اپلیکیشن تلفن همراه پرداخت کنند، البته این فرایند با توجه به فسخ قرارداد با پیمانکار قبلی در مرحله انتخاب پیمانکار جدید قرار دارد و پس از آن عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند برای پیگیری هرگونه تخلفات احتمالی تاکسیرانان و موضوعاتی مانند دریافت اضافه کرایه یا رفتار ناصحیح رانندگان تاکسی مراتب را از طریق تماس با تلفن گویای ۱۳۷ شهرداری، ارسال کد نصب شده بر شیشه خودرو یا شماره پلاک تاکسی به سامانه پیامکی اختصاصی سازمان تاکسیرانی اهواز به شماره ۲۰۰۰۶۱۲۴ اعلام کنند.

کد خبر 557062

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیریت شهری اهواز تاکسیرانی شهرداري اهواز نشست خبری برنامه ریزی شهری شهر کلانشهر تاکسی رانندگان تاکسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان تاکسیرانی تاکسیرانی اهواز سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۰۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب

ایسنا/زنجان مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ابهر گفت: هرگونه افزایش کرایه تاکسی در ابهر تا تعیین تکلیف نرخ مصوب ممنوع است.

حسین کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به افزایش خودسرانه کرایه‌های تاکسی توسط برخی رانندگان ابهری، عنوان کرد: تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب کرایه تاکسی در ابهر هرگونه افزایش خودسرانه ممنوع است.

وی با توضیح اینکه در حال حاضر طرح افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها به فرمانداری اعلام شده است، ادامه داد: در صورت تصویب این نرخ‌ها توسط فرمانداری طی هفته آینده رسما ابلاغ خواهد شد. 

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ابهر با توضیح اینکه از شهروندان درخواست داریم در صورت دریافت کرایه اضافه مراتب را به سازمان تاکسی‌رانی ابهر گزارش کرده تا برخورد قانونی صورت گیرد، تاکید کرد: تا تعیین تکلیف نرخ مصوب هرگونه افزایش کرایه ممنوع بوده و سازمان حمل و نقل مکلف است تا ضمن نظارت، با متخلفان برخورد قانونی انجام دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  •  واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط تاکسی
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند