Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@14:47:02 GMT

270 هزار فرصت شغلي امسال در کشور ايجاد شد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۰۲۰۸

خبرگزاری آریا-معاون اشتغال کمیته امداد با اشاره به اینکه برنامه‌ کمیته امداد برای اشتغال در سال 1400، 300 هزار شغل بوده است، گفت: تاکنون 270 هزار شغل در سراسر کشور ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، مرتضی فیروزآبادی صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری افزود: برای راه‌اندازی 300 هزار فرصت شغلی از محل تبصره ماده 16، 10 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده که تاکنون هفت هزار و 500 میلیارد تومان برای 270 هزار فرصت شغلی جذب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تاکنون به 90 درصد برنامه های از پیش تعیین شده دست پیدا کرده‌ایم، تاکید کرد: برنامه‌ کمیته امداد برای سال 1401، راه‌اندازی 500 هزار شغل است .
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: برای راه‌اندازی این تعداد شغل در کشور 25 هزار میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب رسیده و امیدواریم در صحن مجلس به تصویب نمایندگان برسد.
وی در خصوص مشکلات اخذ تسهیلات توسط اقشار ضعیف و کم درآمد، افزود: یکی از دغدغه‌های اقشار کم درآمد موضوع ارائه تضامین به بانک است که امیدواریم دولت برای تسهیل در این خصوص موضوع تضامین را به کمیته امداد بسپارد.
فیروزآبادی اضافه کرد: از مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی درخواست داریم که خود کمیته امداد بتواند صندوق ضمانت راه‌اندازی کند که این امر هم‌اکنون در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و امیدوارم به تصویب برسد.
وی گفت: دریافت مجوزها برای شروع یک کسب و کار از دیگر دغدغه‌های اقشار ضعیف است که با عنایت دولت این مشکل برطرف خواهد شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به نبود شعب بانکی در مناطق محروم برای ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان، افزود: ما در کمیته امداد آماده هر گونه همکاری با بانک‌ها در راستای راه‌اندازی شعبه در مناطق محروم هستیم.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون سقف وام اشتغال 100 میلیون تومان است، ادامه داد: پیشنهاد داده‌ایم این مبلغ با توجه به شرایط موجود برای سال 1401 به 300 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرصت شغلی کمیته امداد راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، قائم مقام کمیته امداد کل کشور گفت: نگاه مدیریت دبیرخانه مناطق آزاد مردمی و مبتنی بر محرومیت زدایی از مناطق آزاد کشور است.

جعفر صباغیان گفت: با تعامل خوب با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تفاهم نامه‌ای برای بهره گیری از ظرفیت‌ها برای هم افزایی و کمک به نیازمندان به امضا رسید.

وی افزود: براساس تفاهم انجام شده محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد امام خمینی در فضای نمایشگاهی عرضه خواهد شد و مراکز نیکوکاری نیز با همکاری بخش خصوصی درکیش راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در نشست با قائم مقام کمیته امداد کل کشور با اشاره به میزبانی کیش از ۲ میلیون گردشگر در سال، گفت: حضور گردشگران، ظرفیت مناسب و بازار فروش خوبی برای عرضه محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد فراهم می‌کند.

رحیم سرهنگی، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم تا مددجویان توانمند شوند و به خودکفایی برسند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ایجاد مراکز نیکوکاری با همکاری خیران و سرمایه گذاران در کیش خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان
  • حمایت از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی