Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:44:33 GMT

سگ های بلاصاحب ملایر صاحب پناهگاه شدند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۰۳۳۱

سگ های بلاصاحب ملایر صاحب پناهگاه شدند

ایسنا/همدان شهردار ملایر با بیان اینکه به همت شهرداری پناهگاه سگ های بلا صاحب در زمینی به وسعت ‏‏۶۰۰۰ متر مربع ساخته شد، گفت: شهرداری ملایر بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و ‏دستورالعمل طرح زندگی سگ های ولگرد که سال ۸۷ به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، اقدام ‏به این امر کرد.‏

به گزارش ایسنا؛ مجید فرجی در این رابطه افزود: این دستورالعمل تنها مختص به جمع‌آوری نبوده و شامل درمان و عقیم سازی می شود و باید بخش قابل توجهی از این سگ ها بعد از عقیم شدن، رهاسازی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: نکته قابل اهمیت این است که تعدادی از شهروندان به واسطه عطوفت انسانی و به منظور حمایت از این حیوانات، اقدام به غذا رسانی به آنها می کنند که از نظر علمی، اقدامی اشتباره است غلط و نتیجه‌ گیری عکس دارد.

فرجی افزود: سگ ها غریزه‌ای خاص و قلمرو مشخص و رفتارهایی چون شکار و شبگردی دارند و از این طریق ارتزاق می‌کنند و همشهریان با غذا دادن به آنها، سگ ها را وابسته به جامعه شهری و انسانی می‌کنند، که باعث حضور سگ های بیمار و هار شده و ممکن است بر اساس خوی حیوانی با حمله به همشهریان، برای سلامت جسمی و روانی شهروندان و یا ایجاد خطر جانی و تکثیر بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان مشکل ایجاد کند.

شهردار ملایر با اشاره به اینکه عدم غذا رسانی به سگ ها باعث می‌شود این حیوانات از جامعه شهری دور و به محیط مناسب زیستی خود بازگردند و باعث کاهش جمعیت آنها می شود، ادامه داد: شهرداری ملایر در حال حاضر بر حسب نیاز و بر اساس درخواست‌های مکرر مردمی، اقدام به احداث پناهگاهی برای سگ های بلاصاحب کرد.

این مقام مسئول افزود: در همین راستا پیمانکاری از طریق تشریفات قانونی و مناقصه انتخاب و هم اکنون با درخواست شهروندان اقدام به جمع آوری سگ ها از سطح شهر و محلات و انتقال به پناهگاه می کند، البته در کنار پیمانکار، حامیان حیوانات نیز به صورت داوطلبانه، اقدام به سرکشی و رسیدگی به سگ های ساکن در پناهگاه می کنند.

فرجی با بیان اینکه با کمک این افراد، دامپزشکی با حضور در این پناهگاه به معاینه و درمان آنها اقدام کرده و شهرداری تا زمان رهاسازی سگ ها، غذا و محیط اسکان آنها را فراهم می کند، گفت: ما در این پناهگاه‌، حدود ۳۰۰ متر فضای مسقف ایجاد کرده ایم.

شهردار ملایر اظهارکرد: تا یک ماه آینده امکان عقیم سازی سگ ها فراهم می شده و با این اقدام سگ ها پلاک کوبی و رهاسازی می‌شوند و امکان تشخیص آنها برای همشهریان نیز میسر می شود.

این مقام مسئول افزود: اگر شهروندان قصد کمک دارند، می‌توانند در روزهای مشخصی که برای بازدید و حضور مردم اعلام شده است، به سگ های موجود در این پناهگاه غذا رسانی کنند.

وی تعداد سگ های پناه داده شده در پناهگاه را ۴۰۰ قلاده اعلام و خاطرنشان کرد: همشهریان چنانچه مایل به کمک به حیوانات هستند، با شماره ۱۳۷ تماس و اعلام آمادگی کرده تا همکاران ما برای اخذ کمک‌های آنها مراجعه کنند، قطعاً این اقدام همشهریان، کمک بزرگی در تأمین غذای این حیوانات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سگهای بلاصاحب استانی شهرستانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۰۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات بوکس در ملایر در حال برگزاری است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حضور بیش از ۲۰۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور و انتخابی تیم ملی که به میزبانی ملایر در حال برگزاری است.

این مسابقات با حضور ۳۳ تیم از ۳۱ استان کشور به میزبانی ملایر در حال برگزاری ایست و تا دهم اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • حمله سگ بلاصاحب به پسر ۱۲ ساله در کرج
  • (عکس) لاشخورهایی که آن‌قدر مست کرده‌اند که توان پرواز ندارند!
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • لاشخورهای مست را ببینید
  • گوزن سفید
  • مسابقات بوکس در ملایر در حال برگزاری است
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟
  • اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)
  • اول لب بود که دندان آمد/ آدم گرسنه اولویت دارد یا گربه محل؟!
  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید