Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@02:30:39 GMT

راهنمای خرید سرور مجازی

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۰۴۷۶

راهنمای خرید سرور مجازی

استقبال از سرور مجازی بی نظیر بود و به همین دلیل امروز بسیاری از کسب و کارها، برای سایتشان از سرور مجازی استفاده می کنند.

اما این که سرور مجازی چیست و چگونه باید سرور مجازی بخریم، موضوعی است که در این مقاله به شما خواهیم گفت تا بتوانید با انتخاب درست یک سرور، سایتتان را خوشحال کنید! همراه ما باشید.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا vps که مخفف عبارت virtual private server به معنای یک کامپیوتر مجازی در دیتاسنتر است که ۲۴ ساعت روشن و دارای اینترنت پرسرعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک تعریف دقیق از سرور مجازی است. یک مثال برایتان می زنیم تا بهتر مفهوم سرور مجازی یا وی پس اس را درک کنید.

یک آپارتمان را تصور کنید. در یک آپارتمان، با وجود آن که هر کدام از خانه ها مستقل از هم هستند، اما همگی روی یک زمین خشک ساخته شده اند و در برخی منابع مشترک هستند. برای مثال سیستم سرمایشی که برای هر طبقه کانال کشی شده است و هر طبقه می تواند آن را به خوبی مدیریت کند.

در سرور مجازی هم این گونه است؛ یک سرور اختصاصی به چندین سرور مجازی تبدیل شده است که هر کدام در منابع و امکانات، جدا و مستقل از دیگری هستند.

کاربردهای سرور مجازی

کاربرد سرور مجازی چیست و به چه دردی می خورد و چرا به این اندازه محبوب شده است؟ به خاطر دلایلی که در زیر می گوییم:

نیاز سایت های پر ترافیک را به خوبی رفع می کند

سایت هایی که بازدید بالایی دارند، به سروری نیاز دارند که هم فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشد و هم CPU قوی داشته باشد. برای سایت هایی که ترافیک زیادی دارند، هاست های اشتراکی جوابگو نخواهد بود.

امکان ارسال ایمیل انبوه، بدون محدودیت را فراهم می کند

شما نمی توانید با هاست اشتراکی، هر چقدر که دلتان خواست، ایمیل بفرستید؛ بلکه محدودیت دارید. برای آن که بتوانید این محدودیت را بردارید، می توانید از سرور مجازی استفاده کنید.

می توانید هر اپلیکیشنی دلتان خواست، روی سرور نصب کنید

زمانی که اقدام به خرید هاست اشتراکی می کنید، مدیریت سرور در اختیار شما قرار نمی گیرد و به همین دلیل شما قادر نخواهید بود تا نرم افزار دلخواهتان را روی سرور نصب کنید.

در سرور مجازی، محدودیت در ذخیره سازی بی معنی است

زمانی که شما هاست اشتراکی می خرید، میزان فضای اشتراکی که در اختیار دارید، با حچم پلان اشتراکی در تناسب است.

شما می توانید به کمک سرور مجازی، از این محدودیت عبور کنید و فضای ذخیره سازی بیشتری در اختیار داشته باشید.

عملکرد وب سایت را بهبود می بخشد

سرور مجازی به شما کمک می کند تا بتوانید علت اختلالات سایت را به راحتی متوجه شوید و در جهت رفع آن ها اقدام کنید و عملکرد سایتتان را بهبود دهید.

داشتن یک سرور مجازی، می تواند سرعت سایت شما را بهتر کند، کاربران رضایت بیشتری داشته باشند و عملکرد سایت شما بهتر شود؛ بنابراین سرور مجازی می تواند به صورت غیرمستقیم در سئو سایت شما نیز تاثیر گذار باشد.

اگر با توجه به کاربردهای سرور مجازی، تصمیم دارید که برای سایتتان از سرور مجازی استفاده کنید، ما برایتان یک راهنمای خرید سرور مجازی تهیه کرده ایم که می تواند به شما در خرید سرور مجازی کمک کننده باشد.

راهنمای خرید سرور مجازی

نکاتی که در این قسمت به شما می گوییم را به خوبی در نظر داشته باشید تا در زمان خرید، بهترین خرید سرور مجازی را انجام دهید.

انتخاب تکنولوژی مجازی ساز

ما دو نوع تکنولوژی مجازی ساز داریم که تفاوت هایی با یک دیگر دارند که در زیر هر کدام را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید به راحتی سرور مجازی خودتان را انتخاب کنید.

مجازی ساز open VZ: این مجازی ساز، تقسیم منابع سرور را به صورت اختصاصی انجام نمی دهد. این مجازی ساز رم و CPU را در بین کل سرور های مجازی، به اشتراک می گذارد.

در open VZ، اگر یک سرور مجازی مصرف بیشتری داشته باشد، عملکرد سایر VPS ها تحت تاثیر قرار می گیرد. که می توانیم ضعف این مجازی ساز به حساب بیاوریم.

مجازی ساز KVM: این مجازی ساز، منابع سرور اختصاصی را به صورت اختصاصی بین سرور های مجازی تقسیم می کند و عملکرد سرورهای دیگر تحت تاثیر قرار نمی گیرد. در زمان خرید سعی کنید که شرکت ارائه دهنده سرور مجازی، با مجازی ساز KVM سرور را ارائه دهد.

به لوکیشن سرور توجه کنید

این که شما چه لوکیشینی را در زمان خرید انتخاب کنید، به کارکرد سایت شما بستگی دارد. در ابتدا برای خودتان مشخص کنید که هدف شما از خرید سرور مجازی چیست؟ در گام دوم کاربران سایت را در نظر بگیرید. اگر بیشتر کاربران سایت شما از ایران هستند، سرور ایران می تواند برای شما گزینه بهتری باشد.

سرور های ایران، فاصله جغرافیایی کمتری با کاربران دارند و پینگ تایم پایین است و سرعت سایت بالاتر.

اگر کاربران شما هم از داخل ایران هستند و هم خارج از ایران، پیشنهاد ما خرید سرور آلمان است تا کاربران با کندی سایت مواجه نشوند.

به تکنولوژی RAID دقت کنید

در برخی از شرکت های ارائه دهنده سرور مجازی، از تکنولوژی RAID ۱۰ اطلاعات و دیتا به صورت همزمان، در روی ۴ دیسک ذخیره می شود؛ دلیل این کار این است که اگر دیسکی خطا داد، دیسک سالم جایگزین شود.

به همین دلیل توصیه می کنیم که به تکنولوژی RAID دقت کنید.

سخت افزار سرور اختصاصی را حتما چک کنید

بسته به نیازی که دارید، باید سرور اختصاصی با منابع و امکانات مختلف را خریداری کنید. مدل هارد دیسک، معماری رم (DDR۳ و DDR۴) و پردازنده از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

هزینه پرداختی برای سرور

در زمان خرید سرور مجازی با قیمت های مختلفی از سمت شرکت های ارائه دهنده سرور مواجه می شوید و این شما هستید که باید دقت کنید و ببینید که تفاوت خدمات و امکانات ارائه شده در چیست؟ هیچ ارزانی بی حکمت نیست.

پشتیبانی

شما باید از پشتیبانی شرکتی که از آن سرور خریداری می کنید، اطمینان داشته باشید. شرکت ارائه دهنده سرور، باید در زمانی که به مشکلی برخورد کردید یا سوالی داشتید، به خوبی شما را راهنمایی کند و پاسخگوی شما باشد.

سخن آخر

در این مقاله تنها به نکات مهم در خرید سرور مجازی اشاره کردیم. در صورتی که نیاز به اطلاعات و راهنمایی های بیشتر برای انتخاب سرور مجازی خودتان داشتید، می توانید با پشتیبانی شرکت ارائه دهنده خودتان تماس بگیرید، و از آن ها راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

کد خبر 658855

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سرور مجازی ارائه دهنده سرور خرید سرور مجازی سرور مجازی چیست مجازی ساز سرور اختصاصی زمان خرید سایت شما یک سرور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر

رئیس پلیس فتای فراجا از دستگیری عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار وحید مجید اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها که مشغول به تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از کلت گرفته تا کلاشینکف و مسلسل بودند، توسط پلیس فتا شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع این تعداد، روی ۳ هزار مورد تمرکز کردیم و در پس از انجام تحقیقات لازم، در این فرآیند توانستیم ۱۴۰۰ نفر از مالکان و اعضای این تارنماها و صفحات مجازی را شناسایی و دستگیر کنیم و تحویل مراجع قضائی بدهیم.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: این افراد با ایجاد صفحات و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، تلگرام و اینستاگرام ادعای خرید و فروش انواع اسلحه داشتند.

سردار مجید گفت: بیشتر این افراد کلاهبردار بودند؛ یعنی در واقع پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه از مشتری، افراد را مسدود می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند، بنابراین خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت و اسلحه‌ای در کار نبود.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌نمایی و ایجاد ترس نیز برخورد جدی پلیس را در پی خواهد داشت، افزود: همچنین عده‌ای از اراذل و اوباش در جهت ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: بیش از ۹۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد نیز مسدود و ۱۶۰۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

کد خبر 749033

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و سپاهان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • حواله علی پی