Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ ساینس دیلی، بر اساس نتایج این مطالعه که توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد در آمریکا انجام شد،  سازماندهی مغز بین پسران و دختران مبتلا به اوتیسم متفاوت است.

این مطالعه که با تجزیه و تحلیل اسکن مغزی ۷۷۳ کودک مبتلا به اوتیسم و با استفاده از روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی انجام شد، نشان می دهد که دختران مبتلا به اوتیسم در مقایسه با پسران مبتلا به این بیماری در چند مرکز مغزی از جمله سیستم‌های توجه حرکتی، زبانی و فضایی متفاوت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این بررسی تفاوت ها در گروهی از نواحی حرکتی مغز - از جمله قشر حرکتی اولیه، ناحیه حرکتی تکمیلی، قشر اکسیپیتال جداری و جانبی و شکم گیجگاهی میانی و فوقانی - بیشترین میزان را در میان این دو جنسیت داشت.

در میان دختران مبتلا به اوتیسم، تفاوت ها در مراکز حرکتی مغز با شدت علائم حرکتی آنها مرتبط بود، به این معنی که دخترانی که الگوهای مغزی آنها شبیه پسران مبتلا به اوتیسم بود، بارزترین علائم حرکتی را داشتند.

محققان همچنین تفاوت هایی را مناطق زبانی مغز میان پسران و دختران مبتلا به اوتیسم شناسایی کردند و خاطرنشان کردند که مطالعات قبلی اختلالات زبانی بیشتری را در پسران شناسایی کرده است.

به گفته محققان این مطالعه می‌تواند توضیح دهد که چرا نشانه‌های اوتیسم در بین دختران و پسران متفاوت است و می تواند به ابداع شیوه های تشخیصی بهتری بر اساس جنسیت منجر شود.  

اوتیسم، یک اختلال رشدی با طیف گوناگونی از شدت است. کودکان مبتلا به اوتیسم دارای کمبودهای اجتماعی و ارتباطی هستند، علایق محدودی از خود نشان می‌دهند و رفتارهای تکراری دارند. این اختلال در پسران چهار برابر دختران تشخیص داده می‌شود و بیشتر پژوهش‌های اوتیسم روی مردان متمرکز شده‌اند.

کاوستوب سوپکار محقق ارشد این مطالعه گفت: هنگامی که یک بیماری به شیوه‌ ای جانبدارانه توصیف می‌ شود، روش‌های تشخیص با سوگیری همراه هستند. این پژوهش نشان می‌ دهد که ما باید متفاوت فکر کنیم.

همچنین وینود منون از محققان این  مطالعه اظهار داشت: ما تفاوت‌های قابل توجهی را بین مغز پسران و دختران مبتلا به اوتیسم شناسایی کردیم و پیش‌بینی‌های فردی نشانه‌های بالینی در دختران را به دست آوردیم.

وی افزود: دختران مبتلا به اوتیسم عموما رفتارهای تکراری کمتری نسبت به پسران دارند که ممکن است به تأخیر در تشخیص بیماری منجر شود.

لاورنس فانگ از دیگر پژوهشگران این مطالعه گفت: دانستن این موضوع که مردان و زنان از نظر رفتاری و عصبی یکسان رفتار نمی‌کنند، بسیار قانع‌کننده است.   بسیاری از درمان‌های اوتیسم در سال‌های پیش‌ از دبستان که مراکز حرکتی و زبانی مغز در حال رشد هستند، بهترین نتیجه را دارند.

وی تصریح کرد: اگر درمان‌ها را بتوان در زمان مناسبی انجام داد، تفاوت بزرگی ایجاد می‌شود به عنوان نمونه، کودکان مبتلا به اوتیسم که مداخلات زبانی ابتدایی را دریافت می‌کنند، شانس بیشتری برای پرورش زبان مانند دیگران خواهند داشت. اگر کودکی نتواند منظور خود را به خوبی بیان کند، در زمینه‌های گوناگون عقب می‌ماند. اگر این مشکل به موقع تشخیص داده نشود، عواقب آن واقعا جدی خواهد بود.

مشروح این مطالعه در مجله انگلیسی The British Journal of Psychiatry منتشر شده است.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد اوتیسم مغز دختران پسران ابتلا به اوتیسم اخبار مرتبط کاهش علایم اوتیسم در کودکان با این روش وقتی داروهای آلزایمر به کمک کودکان اوتیسم می‌آید تشخیص زودهنگام اوتیسم با بررسی حس بویایی بیمار سبقت تولد پسران از دختران ردپای مواد آرایشی در بلوغ زودرس شیوع بلوغ زودرس در دختران ۱۰ برابر پسران ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها مغز دختران و پسران مبتلا به اوتیسم چه تفاوت هایی دارد؟ ممنوعیت واردات ۸ قلم آنتی بیوتیک و ویتامین دامی به کشور تیگو ۷ در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) تولید انبوه نخستین خودروی برقی کشور رییسی و درآمدهای خیالی بیرون زدگی دیسک کمر چرا و به چه علت؟ مصرف شیر دهک های بالای جامعه ۱.۳ درصد کاهش یافت خواص دارویی و درمانی فلفل آبی چیست؟ ایران به دنبال جهش در روابط منطقه ای است قیمت وانت در مرز ۲۰۰ میلیون تومان + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) «جلب سیار» چیست و چه شرایطی دارد؟ برخی کارتخوان ها در دو روز آینده قطع می شوند حقوق بازنشستگان فرهنگی افزایش پیدا می کند؟ با کمتر از ۲ میلیارد می توان تویوتا خرید؟ + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) بارندگی ها در اسفند ادامه می یابد؟ عوارض اسپری های استنشاقی چیست؟ ۱۴ سند همکاری بین ایران و قطر امضا شد مجوز حرفه ای AFC از فوتبال به فوتسال رسید تقدیم پیراهن تیم ملی قطر به رییسی توسط امیر قطر قیمت خودروهای هن تنگ + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) اجاره نشینی در ناف تهران چند در می آید؟ فردا آخرین مهلت برای معرفی است قبض ۱۵ میلیون تومانی برای مشترکان پرمصرف برق ​قیمت نفت سبک ایران روی مدار ۹۲ دلار چرا مخاط بینی سفت می شود؟ واکنش قیمت پراید به ریزش دلار + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) آزرا در آستانه ۳ میلیارد تومان + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) اولین قطار هیدروژنی ژاپن غذاهای مقوی که نمی شناسید! تکلیف سود صندوق پالایش چیست؟ امیرعبداللهیان قصد سفر به وین را ندارد مایلی‌کهن: در دوره کاری ام خوبان عالم را دیدم! جزییات دومین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ ؛ جلسه عصر قیمت خودروهای یوآز + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) دستمزد پیکه عامل جدایی راموس از رئال پیش بینی مجازات شدید برای عدم استفاده از دستگاه پوز‌ توسط وکلا اقتصاد در مدل عالیجناب پولدارَک چه رنگی است دستور ویژه اژه ای به دادستان ها برای نظارت بر بازار شب عید چند دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد؟ تیبا هاچ بک دوباره گران شد + جدول قیمت کامل (۲ اسفند ۱۴۰۰) لوازمی که برای سلامتی خطرناک هستند! آمادگی روسیه برای میانجی گری بین ایران و عربستان تجمیع تابلو‌های توقف ممنوع بر سر تقاطع ها پیامک مالیاتی خانه های خالی برای مالکان ارسال می شود آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱۲/۰۲) چرا بانک ها بخشی از وام را بلوکه می کنند؟ مشکل سربازها حل نشود، مجیدی استعفا می دهد! قیمت ۱۰ رمزارز برتر بازار (۰۲ اسفند) ۹ روز تا توافق وین پیش بینی بورس فردا سوم اسفند / نوسانات قیمت دلار روی بازار چه تاثیری می گذارد؟ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اوتیسم مغز دختران پسران ابتلا به اوتیسم دختران مبتلا به اوتیسم پسران مبتلا جدول قیمت کامل ۲ اسفند ۱۴۰۰ تفاوت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام بانک مرکزی، در اسفندماه سال گذشته، بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۶,۱۱۱ هزار میلیارد ریال وصول شده است.

در ماه مورد گزارش، استان تهران با سهم بیش از ۴۹ درصدی، بیشترین ارزش چک‌های مبادله‌شده را داشت که این میزان به لحاظ تعدادی نیز بیش از ۳۲ درصد چک‌ها را شامل می‌شد. استان‌های اصفهان و خراسان رضوی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به مبادله‌ای در استان‌های گیلان، خوزستان و کرمانشاه بوده است. از لحاظ ارزشی نیز بیشترین نسبت چک‌های وصولی در استان‌های البرز، خوزستان و گیلان بوده است.

طی اسفندماه ۱۴۰۲، ۹۱.۳ درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شده است. این نسبت از نظر مبلغی نیز معادل ۸۸.۳ درصد است.

کد خبر 6094845

دیگر خبرها

  • تفاوت عجیب قیمت خودرو در ایران و امارات
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین
  • چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟
  • افزایش دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  • علت تفاوت قیمت زیاد در انواع مختلف قهوه چیست؟
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است