Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سرنوشت ۵۶۳ خودرو قاچاق که توسط سازمان اموال تملیکی در دولت‌های گذشته در لرستان توقیف شده بودند، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، رها شدن کالاهای متروکه در انبارهای سازمان اموال تملیکی و تعیین تکلیف نشدن آنها، از جمله انتقادهایی بود که رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه بارها آن را گوشزد کرده‌اند اما این موضوع دارای پیشینه‌ای تلخ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسیدگی به وضعیت انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی 16 مهرماه امسال با بازدید رئیس‌جمهور از انبارهای اموال تملیکی گمرک استان بوشهر، کلید خورد.

رئیس جمهور از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست تا اقدامات دولت در زمینه حل مشکل انبارهای اموال تملیکی، از ابتدای ورود دولت به این موضوع را به طور دقیق اطلاع‌رسانی کند، البته این اولین بار نبود که این موضوع از طرف رئیس جمهوری مطرح می‌شد، آیت الله رئیسی پیش از این در دوره ریاست قوه قضائیه نیز بر رسیدگی به وضعیت انبارهای سازمان اموال تملیکی تاکید کرده بود و اکنون در جایگاه ریاست جمهوری به این موضوع ورود کرد.

بر اساس ضرب الاجل رئیس جمهوری، قوه قضائیه و دستگاه‌های ذی‌ربط سه ماه فرصت داشتند تا برای روشن شدن تکلیف اجناس و کالاهای موجود در این انبارها برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

پس از دستور آیت الله رئیسی موضوع تعیین تکلیف انبارهای اموال های تملیکی در استان لرستان نیز به طور جدی توسط استاندار و مسئولان مربوطه پیگیری و جلسات متعددی برگزار شد و در همین راستا ظهر امروز نیز جلسه تعیین تکلیف اموال تملیکی استان در استانداری با چندین دستور کار برگزار شد.

سرنوشت نامعلوم بیش از 500 خودرو توقیف شده در لرستان

یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه مذکور تعیین تکلیف خودروهای ضبط شده در دولت‌های قبل در استان بود که متاسفانه مسئولان سابق لرستان تمایلی جهت پیگیری و تعیین تکلیف این موضوع نداشتند ولی در حال حاضر فرهاد زیویار استاندار لرستان برای تعیین تکلیف این خودروها به طور جدی به موضوع ورود کرده ولی با مسئله‌ای عجیب روبه رو شده است و آن اینکه اصلا معلوم نیست این خودروها که در دولت‌های قبل توقیف شده بودند اکنون دقیقا کجا هستند.

اعضای جدید هیات مدیره اموال تملیکی منصوب شدندنفوذ برخی افراد مفسد در دو دستگاه اقتصادی دولتی/ میرسلیم: انحرافات در سازمان اموال تملیکی و گمرک باید به صورت همزمان سد شودانتقاد تند مقام ارشد سازمان اموال تملیکی از تخلفات گمرک| چرا خلاف دستور شورای‌عالی امنیت ملی، خودروهای رسوبی را متروکه نکردید؟/ برای اموال دولت، نسخه ترخیص نپیچید

حمید القاصی مهر مدیرکل تعزیرات لرستان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 500 خودرو ضبط شده در استان وجود دارد که سرنوشت آنها معلوم نیست.

وی افزود: براساس ماده 53 قانون قاچاق دستگاه کاشف (نیروی انتظامی) علاوه برکالای قاچاق خودرو را نیز باید تحویل اموال تملیکی دهند ولی متاسفانه در استان کالاها به اموال تملیکی تحویل داده شده ولی خودروها معلوم نیست کدام پارکینگ نیروی انتظامی هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان عنوان کرد: متاسفانه عدم اجرای قانون و بی‌برنامگی در تحویل خودروهای ضبط شده سبب بلاتکلیفی این خودروها شده که اگر قانون به خوبی اجرا و به سازمان اموال تملیکی تحویل داده می‌شد سردرگمی وجود نداشت که آیا خودرویی که حکم ضبط خورده آیا در پارکینگ هست یا نه؟

عدم تمایل دولت‌های سابق به تعیین تکلیف خودروهای توقیف شده

احمد مجدیان دبیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در این رابطه با بیان اینکه خودرو در پارکینگ‌های نیروی انتظامی هستند اظهار داشت: از سال 92 که سازمان اموال تملیکی در استان تشکیل شده است تعداد 563 خودرو شامل خودروهای سبک، سنگین، خودروهای شوتی، کامیون‌ها و خودروهای خارجی که به صورت قاچاق وارد شدند به نفع دولت توقیف شده‌اند.

وی افزود: متاسفانه سازمان اموال تملیکی به دلیل نداشتن پارکینگ این خودروها دراختیار نیروی انتظامی به عنوان دستگاه کاشف قرار دارند و در پارکینگ‌های اختصاصی نیروی انتظامی نگهداری می‌شوند.

دبیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان عنوان کرد: مشکل اصلی این است که پس از توقیف خودروها توسط نیروهای انتظامی این خودروها در سطح پارکینگ‌های سطح استان هستند و در مرکز استان جمع‌آوری نشده که تعیین تکلیف و به فروش برسند.

وی بیان کرد: متاسفانه در دولت‌های گذشته موضوع تعیین تکلیف خودروهای ضبط شده بارها مطرح شده که مسئولان وقت استان تمایلی به پیگیری و تعیین تکلیف این موضوع نداشتند ولی در حال حاضر با توجه به ضرب الاجل رئیس جمهور جهت تعین تکلیف انبارهای اموال تملیکی خوشبختانه استاندار و معاون سیاسی فعلی نسبت به این موضوع بسیار حساس هستند و با جدیت در حال پیگیری موضوع هستند.

فرزاد رستمی مدیرکل سازمان اموال تملیکی استان لرستان نیز در این رابطه گفت: سازمان اموال تملیکی پارکینگی جهت نگهداری خودروهای ضبط شده ندارد به همین دلیل این خودروها توسط نیروی انتظامی به پارکینگ‌هایی که در اختیار دارند منتقل می‌شوند و باید نیروی انتظامی قبض پارکینگ را به سازمان اموال تملیکی ارسال کند که معلوم شود خودرو ضبط شده در چه پارکینگی است.

خودروهای توقیف شده هر چه سریعتر تعین تکلیف شوند

وی تصریح کرد: متاسفانه نیروی انتظامی به عنوان دستگاه کاشف گزارشی از وضعیت خودروهای ضبط شده در پارکینگ تاکنون ارائه نداده و معلوم نیست این خودروها در چه پارکینگ‌هایی هستند.

فرهاد زیویار استاندار لرستان در پایان جلسه در این رابطه اظهارداشت: نیروی انتظامی باید بلافاصله گزارشی از خودروهایی که ضبط شده ارائه دهد که این خودروها اکنون کجا هستند.

وی افزود: دستگاه‌های مسئول همچون تعزیرات حکومتی و سازمان اموال تملیکی دراستان از سرنوشت خودروها اطلاعی ندارند در همین راستا نیروی انتظامی باید سرنوشت این خودروها را گزارش دهد که هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

استاندار لرستان با بیان اینکه اموالی در اموال تملیکی وجود دارد که در اسرع وقت باید تعیین تکلیف شوند عنوان کرد: 99 خودرو در اختیار اموال تملیکی و بیش از 500 خودرو در پارکینگ‌های نیروی انتظامی هستند که هرچه سریعتر باید تعیین تکلیف شوند که فرآیندهای لازم جهت واگذاری این خودروها انجام شود.

انتهای پیام/645/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان اموال تملیکی خودروهای ضبط شده انبارهای اموال اموال تملیکی نیروی انتظامی تعیین تکلیف معلوم نیست تکلیف شوند رئیس جمهور ضبط شده توقیف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی

رئیس قوه قضائیه صبح امروز از بندر شهید رجایی و انبارهای اموال تملیکی بازدید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، صبح امروز در اولین برنامه‌های سفر حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای رییس قوه قضاییه به استان هرمزگان، وی از بندر شهید رجایی و انبارهای اموال تملیکی بازدید کرد.

رئیس قوه قضائیه در سفر به بندرعباس برنامه‌های مختلفی از جمله حضور در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در منطقه یکم نیروی دریایی سپاه، بازدید از اسکله شهید رجایی و اموال تملیکی، دیدار با کارگران، دیدار با روسای مناطق آزاد و کارآفرینان و صنعتگران، شرکت در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دستگاه قضایی استان هرمزگان در محل دادگستری کل استان هرمزگان ، شرکت در جلسه شورای عالی قوه قضاییه در محل دادگستری کل استان هرمزگان و مصاحبه پایانی با خبرنگاران و اصحاب رسانه خواهد داشت.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی
  • (ویدئو) اتفاقی عجیب برای یک رخت‌آویز
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد
  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • (ویدئو) پذیرایی عجیب از مشتریان مانند حیوانات در یک رستوران لاکچری!