Web Analytics Made Easy - Statcounter

میراحمدی گفت: در شرایط حاضر برای مهار سوش امیکرون نیازمند تسریع در روند تزریق دز سوم واکسن هستیم که از مردم عزیز ایران درخواست می کنیم برای حفظ سلامت عمومی به این امر اهتمام ورزند.

به گزارش برنا؛ سید مجید میراحمدی رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در نود و هفتمین نشست کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا که با حضور نمایندگان دستگاهها در محل وزارت کشور برگزار شد؛ گفت: برای مهار سوش امیکرون در کشور نیازمند تسریع در فرآیند دز سوم واکسن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: براساس نظرات تخصصی وزارت بهداشت، برای عبور از پیک ششم بیماری که سویه غالب آن امیکرون است؛ موثرترین گزینه، تزریق دز سوم واکسن است و برای همین باید به تزریق دز سوم در کشور اهتمام جدی داشته باشیم.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر اینکه هر گونه محدودیت بر اساس نظام هوشمند سازی اعمال خواهد شد؛ اظهار داشت: در هوشمند سازی محدودیت ها، تاکید بر مشخص بودن وضعیت بیماری فرد خدمات گیرنده است و برای همین ضرورت دارد همگان نسبت به تزریق به موقع واکسن و رعایت اصول بهداشتی حساسیت لازم را داشته باشند.

میراحمدی درخصوص ترددهای بین شهری در ایام نوروز گفت: این پیشنهاد به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارائه می شود که شرط استفاده از هتل و اماکن تفریحی، تزریق دو دز واکسن و مشخص بودن شرایط سلامت باشد.

وی گفت: مسئولان نیروی انتظامی از طریق سامانه ها و همچنین فرآیندهای لازم بر این امر نظارت خواهند داشت.

وی به هم وطنانی که به سفر در این ایام تمایل دارند توصیه کرد: در مدت باقی مانده به تزریق دو دز واکسن اقدام کنند و آنهایی که دو دوز واکسن را تزریق کرده اند، هم برای ایمنی بیشتر  دز سوم را تزریق کنند.

میراحمدی اضافه کرد: مطابق گزارش مسئولان وزارت بهداشت شرایط بیماری کرونا در کشور در مرحله پیک قرار دارد و در این راستا باید با رعایت ۱۰۰ درصدی مقررات بهداشتی به صورت استفاده از ماسک و اجتناب از حضور در دورهمی هم تلاش کنیم هر چه سریعتر مدت شیوع بیماری در کشور کاهش یابد.

معاون وزیر کشور خواستار نظارت مستمر و فعال بر رستوران ها، تالارها و سینماها در کشور شد و گفت: باید مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که بر ظرفیت ۳۰ درصدی در مکان های مسقف تاکید دارد به شکل موثری رعایت شود.

میراحمدی همچنین به موضوع سفر به عتبات عالیات در عراق هم اشاره کرد و گفت: مردم عزیز ایران برای سفر به عتبات عالیات حتما باید تزریق دو دز واکسن و داشتن تست پی سی آر منفی را داشته باشند.

وی یادآور شد: در صورتی که هر دو کشور ایران و عراق در مرزهای کشور از افرادی که دارای علائم بیماری هستند اقدام به تست گیری کنند؛ رایگان خواهد بود.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا  به چگونگی برگزاری آزمون تخصصی دکتری هم  اشاره کرد و افزود: در نشست امروز این مساله به صورت جامع و کامل بررسی شد تا آزمون، در زمان مقرر با شرط رعایت اصول بهداشتی برگزار شود.

میراحمدی اظهار کرد: برای عبور از پیک ششم بیماری مسیری جز تقویت رعایت دستورالعمل های بهداشتی بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن نداریم و برای همین باید با اطلاع رسانی مسئولانه و هدفمند، هم میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و هم آمار تزریق دز سوم واکسن باید به نحو مطلوبی ارتقا یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت کشور ایام نوروز سلامت نیروی انتظامی وزارت بهداشت ماسک وزیر کشور عراق ایران ایران و عراق واکسن واکسن کرونا اومیکرون سویه اومیکرون اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا تزریق دز سوم واکسن کمیته امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۰۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز بر ضرورت تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی و هدایت ناوگان آتش‌نشانی تبریز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، احد صادقی صبح امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از مرکز ستاد فرماندهی این سازمان اظهار کرد: ایجاد و بهره‌برداری از مرکز مانیتورینگ سازمان آتش‌نشانی تاثیر مستقیم در کاهش میزان خسارات جانی و مالی شهروندان دارد که با هدایت سریع و صحیح نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه انجام می‌شود.

وی افزود: ایجاد چنین سامانه‌های هوشمند، پشتوانه‌ای ارزشمند برای سازمان‌های آتش‌نشانی است و با تکمیل و ارتقای چنین سامانه‌هایی می‌توان بیشتر و بهتر به ارائه خدمات ایمنی به شهروندان پرداخت.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: پیگیری تامین نیروهای این سازمان مورد بررسی قرار گرفته است و برای جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی جدید مصمم هستیم.

سعید صالح‌نیا، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در این بازدید با اشاره به اینکه ایجاد سامانه راهبردی و هدایت ناوگان آتش‌نشانی با تلاش اداره انفورماتیک سازمان انجام شده است، تصریح کرد: این سامانه هوشمند امکان ارائه اطلاعاتی جامع از محل حادثه را دارا است و با استفاده از این سامانه می توان آتش‌نشانان اعزامی را راهنمایی و از وجود امکاناتی از جمله شیرهای هیدرانت، بیمارستان، اورژانس و محل‌های پرخطر آگاه کرد.

وی اضافه کرد: خودروهای سنگین جدید نیز هم‌اکنون در مرحله تجهیز و تکمیل است و در روزهای آینده در بین ناوگان عملیاتی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از حضور و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: امید است در آینده نیز با حمایت همیشگی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز نسبت به رفع نیازهای این سازمان در راستای تامین ایمنی شهر گام برداریم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه این بازدید از ایستگاه شماره یک این سازمان و خودروهای سنگین جدید خریداری شده بازدید کرد.

در ادامه این بازدید، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز از محل ایستگاه جدیدالاحداث آتش‌نشانی در خیابان ارتش بازدید کرد و خواستار پشتکاری جدی و افتتاح این پروژه در شهریور سال جاری شد.

کد خبر 749234

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور