Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت از برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی آشنایی با مهارت‌های همتایاری دانشجویی به صورت حضوری و مجازی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر فرشاد بهاری رییس اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت، در خصوص برگزاری این دوره یک روزه بیان داشت: برنامه همتایاران  بر اساس آیین‌نامه همتایاران سلامت روان دانشجویی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتایاران گروه‌هایی از جنس دانشجویان هستند که در مسائل بهداشت و سلامت روان، به همتاهای خود که دانشجویان دانشگاه هستند کمک می‌کنند.

وی با اشاره به حوزه فعالیت‌های همتایاران، ابراز داشت: حوزه‌هایی برای همتایاران تعریف شده است که می توانند در آن فعالیت و شرکت کنند از جمله در پیشگیری از آسیب‌های تحصیلی و آموزشی، رفتارهای خود آسیب‌رسان، مسائل مربوط به وابستگی‌های دارویی و غیر دارویی و زمینه‌های متفات دیگر از جمله ازدواج و حوزه‌های متفاوتی که دانشگاه‌ها صلاح می‌دانند و یا همتایاران علاقمند هستند که در آن حوزه فعالیت کنند.

بهاری یادآور شد: محور فعالیت همتایاران، خدمات پیشگیری سطح مقدماتی و سطح یک است. خدمات پیشگیری سطح مقدماتی به معنای ارایه خدمات اولیه در زمینه بهداشت روان است مانند شناسایی اولیه دانشجویانی که نیازمند کمک در حوزه‌های تحصیلی، آموزشی  هستند.

وی ادامه داد: همتایاران به واقع در این حوزه می‌توانند به عنوان بازوهای اجرایی ادارات مشاوره عمل کنند. در خصوص خدمات پیشگیری سطح یک نیز تلاش بر پیشگیری از احتمال بروز مشکلات دانشجویی است به این معنا که باید سعی کنیم در این سطح، برای دانشجویی عادی  مشکلی ایجاد نشود.

رییس اداره مشاوه و سلامت روان وزارت بهداشت در ادامه با بیان این‌که در این سطح می‌توان اقدام به کمک به ادارات مشاوره و سلامت روان دانشجویی در برگزاری کارگاه‌ها، سمینارها، وبینارها، فعالیت‌های آموزشی و روان آموزشی کرد، ابراز داشت: بر اساس فعالیت‌های تعریف شده در این زمینه در بعد سلامت دانشجو می‌تواند خود و توانمندی‌هایی که دارد و علاقه و استعدادهایش را در مشارکت‌ها و فعالیت‌های اجتماعی محک بزند.

رییس اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت به برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی آشنایی با مهارت‌های همتایاری دانشجویی اشاره کرد و ابراز داشت: کارگاهی که در پیش است با هدف توانمندسازی عینی همتایاران در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت حضوری برای  دانشجویان همتایار در سطح استان تهران هستند و به صورت غیرحضوری برای کل دانشجویان همتایار که در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فعال هستند، برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، این مقام مسؤول بیان داشت: پیش بینی  استقبال خوبی از سوی همتایاران جهت شرکت در این دوره داریم، زیرا این برنامه به آن‌ها کمک خواهد کرد تا در چهار سطح اصلی از مهارت‌های ارتباطی مانند مهارتهای "تماس" و ایجاد رابطه حسنه با دانشجویان، مهارت "تسکین" که دانشجوی همتایار بتواند مشکل و نگرانی دانشجو را با استفاده از مهارت های تسکین رفع کند، مهارت "نفوذ و تاثیر" که همتایار فهم درستی را از ذهنیت و آن‌چه در ذهن دانشجوی همتا می‌گذرد، پیدا کند و مهارت‌های "اقدام" که به همتایار کمک می‌کند هدایت صحیح دانشجوی همتا به سمت ادارات مشاوره و سلامت روان دانشجویی را بیاموزد.

بهاری در پایان بیان داشت: این کارگاه با حضور و همکاری اساتید دانشگاه‌های استان تهران از جمله ایران، شهید بهشتی، تهران و علوم بهزیستی و سلامت اجتماعی برگزار میشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهارتهای ارتباطی دانشجويان علوم پزشكي سلامت روان وزارت بهداشت مشاوره و سلامت روان دانشگاه ها رییس اداره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۰۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم حسینی پنج شنبه شب در دیدار با رئیس و پرسنل بیمارستان محلی شهدای شبانکاره و مرکز جامع سلامت شهید خان عزیزی به همراه مسئولان بخش به مناسبت هفته سلامت با تبریک این هفته، از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان خدوم این مراکز قدردانی کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های کارکنان در حوزه بهداشت و سلامت یکی از ارزشمندترین کارها محسوب می‌شود که تأثیر مستقیم در سلامت اجتماع دارد و شایسته است که همواره تلاش‌های این مجموعه را ارج نهیم.

بخشدار شبانکاره با اشاره به اهمیت و جایگاه موضوع سلامت در جامعه گفت: اهمیت سلامت در جامعه بر کسی پوشیده نیست بویژه طی سال‌های اخیر که با بیماری کرونا مواجه بودیم اهمیت این حوزه و تلاش کارکنان بهداشت و درمان بیش از پیش مشخص شد.

در پایان بخشدار شبانکاره و سایر مسئولان از روند ارائه خدمات و بخش‌های مختلف بازدید کرده و ضمن تبریک هفته سلامت به پرسنل، در جریان فرآیند و اقدامات به عمل آمده قرار گرفتند.

کد خبر 6088818

دیگر خبرها

  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • افزایش حضور روانشناسان در بخش‌های مختلف پلیس
  • به سلامت روان نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است