Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر طرح و برنامه هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: اگر در یک ماه باقیمانده سال جاری با توجه به اینکه خریدها در حوزه کاشت پروتز حلزون شنوایی کامل نشده است، نتوانیم بودجه مربوطه را دریافت و سپس پروتزهای مورد نیاز را خریداری کنیم برای تامین پروتز در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ دچار مشکل خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر هومن نریمانی، درخصوص عدم تخصیص بودجه مربوط به پروتز حلزون شنوایی، اظهار کرد: در قانون بودجه کشور، هر ساله بودجه‌ ای برای کاشت پروتز حلزون شنوایی جهت حمایت از کودکان ناشنوا برای هیات امنای صرفه جویی ارزی  درنظر گرفته می‌ شود. اما طی ۶ سال گذشته با توجه به محدودیت ‌های به وجود آمده در زمینه تامین منابع بودجه‌ ای، این ردیف بودجه تخصیص نیافته یا می‌ توان گفت میزان تخصیص بودجه مربوطه بسیار جزیی و ‌محدود بوده است.

وی تصریح کرد: هزینه کاشت پروتز حلزون شنوایی ۵۰ میلیون تومان است که شامل هزینه‌ های خرید پروتز، هتلینگ بیمارستانی، حق العمل تیم جراحی و هزینه برگزاری جلسات گفتار درمانی، باز توانایی و شنوایی طی یک سال اول بعد از کاشت پروتز حلزون است.

مدیر طرح و برنامه هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: طی ۶ سال گذشته در مجموع ۳ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال اعتبار در قوانین بودجه سالانه برای عمل کاشت حلزون مصوب شده بوده که از این مقدار تنها ۳۴۴ میلیارد ریال و به عبارتی مبلغی کمتر از ۱۰ درصد اعتبارات مصوب، به هیات امنا تخصیص یافته است.

نریمانی خاطر نشان کرد: با توجه به عزم بنیانگذار هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران دکتر عباس شیبانی برای فراهم سازی انجام هرگونه درمان برای آحاد ملت در داخل کشور و مذاکرات پایه گذاران انجام کاشت حلزون، از ابتدای شروع این اعمال در ایران، حمایت از کاشت حلزون شنوایی در دستور کار هیات امنای صرفه جویی ارزی قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه روند این حمایت‌ ها و با در نظر گرفتن سن طلایی کاشت حلزون که حداکثر ۴ سال است، هیات امنا برای جلوگیری از بروز وقفه و اختلال در روند درمان کودکان ناشنوای کاندید عمل کاشت حلزون، ناگزیر از استفاده از منابع داخلی خود شده است.

مدیر طرح و برنامه هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران ادامه داد: در مجموع ۶ هزار و ۵۲۰ عمل کاشت حلزون شنوایی طی ۶ سال گذشته انجام شده که هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از اعتبارات داخلی خود حدود ۲ هزار و۳۶۰ میلیارد ریال صرف حمایت از اعمال کاشت حلزون شنوایی کرده است و این موضوع منجر به کاهش قابل توجه منابع داخلی هیات امنا شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی تاکید کرد: اگر در یک ماه باقیمانده سال جاری با توجه این که خریدها در حوزه کاشت پروتز حلزون شنوایی کامل نشده است، نتوانیم بودجه مربوطه را دریافت و سپس پروتزهای مورد نیاز را خریداری کنیم برای تامین پروتز در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱  دچار مشکل خواهیم شد.

دکتر نریمانی یاد آور شد: پیگیری‌ های متعددی از جانب هیات امنای صرفه جویی ارزی برای تخصص بودجه مربوطه صورت گرفته است و جلسات متعددی با سازمان برنامه و بودجه کشور داشته ‌ایم و حتی مکاتباتی از طریق مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور صورت گرفته است که در این مکاتبات بر اهمیت تخصیص بودجه ‌های کاشت حلزون تاکید شده است، اما هنوز نتیجه‌ مطلوب حاصل نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حلزون شنوایی وزارت بهداشت هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران کاشت پروتز حلزون شنوایی کاشت حلزون شنوایی بودجه مربوطه تخصیص بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید تمام دستورالعمل‌هایی که در ایران به‌کار گرفته می‌شود، معادل آن در اتحادیه اروپا نیز تدوین شود، گفت: اما متاسفانه دستورالعمل و استاندارد پرورش حلزون هنوز در اتحادیه اروپا تدوین نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح پرورش حلزون آچاتینا در دانشکده کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: طبق ضوابط سازمان دامپزشکی باید تمام دستورالعمل‌هایی که در ایران به‌کار گرفته می‌شود، معادل آن در اتحادیه اروپا نیز تدوین شود، اما متاسفانه دستورالعمل و استاندارد پرورش حلزون هنوز در این اتحادیه تدوین نشده است.

وی افزود: کسانی‌که وارد اینگونه مشاغل می‌شوند لازم است این نکته را در نظر بگیرند که اگر زمانی این شغل را ترک کردند، این موجودات را به حال خود در طبیعت رها نکنند.

احمد همت آبادی، رئیس انجمن ملی بیولوژیک کشور نیز گفت: در کشور حدود 50 واحد انسکتاریوم مشغول فعالیت و تولید حشرات مفید هستند و این مجموعه نیز در قالب شرکت فن‌آور از سال 97 مشغول به کار روی این نوع حلزون است.

وی ادامه داد: در صورت اخذ مجوزهای لازم و به ثبت رساندن کلاژن این صنعت، حداقل 200 نفر از زنان روستایی این شهرستان در بستر مشاغل خرد مشغول به کار می شوند و چرخه اقتصادی سالمی نیز ایجاد خواهد شد.

فعالیت 13 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و 120 تسهیلگر 

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور نیز گفت: با وجود اینکه شهرستان نیشابور یک شهر صنعتی است اما مزیت اول آن کشاورزی است و بیشتر صنایع آن هم وابسته به محصولات کشاورزی است.

علی مبارکی افزود: در این شهرستان حدود 40 هزار زن روستایی فعالیت می‌کنند و دارای 13 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و 120 تسهیلگر خانم هستیم.

وی یادآور شد: در بیشتر محصولات مزیت دار مانند سبزی و صیفی با برنامه ریزی‌های مدیریت هماهنگی ترویج استان و اداره آموزش و ترویج شهرستان و با کمک تسهیلگران، دوره های آموزشی برای توانمندسازی زنان روستایی برگزار می‌کنیم.

این مقام مسئول کمبود اعتبارات و تسهیلات مشاغل خانگی برای ایجاد شغل در بین این قشر زحمت کش را از کاستی‌های این حوزه برشمرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • استاندارد پرورش حلزون هنوز تدوین نشده
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید