Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون دفتر توسعه نظام‌های فنی بهره برداری و دیسپاچینگ برقابی گفت: صدرو مجوز برداشت از آب‌های زیرزمینی برای راه اندازی کسب و کار به راحتی امکانپذیر نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حمید رحمانی با اشاره به اینکه سالانه 5 میلیارد مترمکعب آب بیشتر از توان سفره‌های آب زیرزمینی در کشور برداشت میشود افزود: این برداشت بی رویه سبب افت سفره‌های آب زیرزمینی و به دنبال آن فرونشست زمین، کاهش کیفیت آب و شوری سفره‌های منابع آب زیرزمینی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برای راه اندازی برخی از واحد‌های تولیدی نیاز به دریافت مجوز‌های تامین آب است گفت: نحوه‌ی صدور مجوز به نوع منبع آب بستگی دارد به نحوی که اگر درخواست از آب‌های سطحی باشد متقاضی باید حق آبه داشته باشد البته دریافت مجوز برای استفاده از سفره‌های آب زیرزمینی نیازمند فرآیند خاصی است که وزارت نیرو صدور مجوز آن رادر قالب طرحی با نام تخصیص ودر چارچوب قانون توزیع عادلانه آب عملیاتی خواهد کرد.
معاون دفتر توسعه نظام‌های فنی بهره برداری و دیسپاچینگ برقابی شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: وزارت نیرو براساس منابع آبی که در اختیار داشته و در منطقه موجود است تخصیص را برای هر منطقه تعیین کرده و اعلام می‌کند.
رحمانی گفت: اگر تقاضایی برای برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی وجود داشته باشد و حجم آب درخواستی در سقف تخصیص ابلاغی قرار بگیرد امکان استفاده از آن منبع آبی وجود خواهد داشت، اما اگر تخصیص جدیدی برای آن منطقه وجود نداشته باشد پاسخ گفتن به درخواست مقدور نیست.
وی با بیان اینکه امکان کشاورز در سراسر کشور وجود دارد، اما آب محدود است گفت:وجود ساختمان چاه ملاک صدور مجوز نیست اگر غیر مجازی حفر شده و از آن بهره برداری شود و وزارت نیرو موظف به ارائه مجوز به این چاه باشد این موضوع تا چه زمان ادامه خواهد داشت و چه زمانی متوقف میشود؟
معاون دفتر توسعه نظام‌های فنی بهره برداری و دیسپاچینگ برقابی شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: وزارت نیرو موضوعی با نام حسابداری آب را تعیین کرده و براساس آن تخصیص را انجام خواهد داد.
رحمانی افزود: وزارت نیرو سالانه حجم آب تولید شده در کشور (یعنی منابع موجود آبی) را تعیین کرده و البته مصارفی را نیز که پروانه برداشت دریافت کرده است را تعریف می‌کند اگر این منابع و مصارف متعادل باشد شرایط سفره‌های آب زیرزمینی نیز متعادل خواهد بود، اما اگر میزان مصارف از منابع بیشتر شود سفره‌های آب زیرزمینی افت کرده و تبعات زیادی از جمله خشک شدن منابع آب شرب روستا‌ها و حتی مهاجرت این جمعیت به شهر رخ خواهد داد.
وی با تاکید بر اینکه اگر منابع آب کافی باشد مجوز برداشت صادر می‌شود گفت: طبق بند 27 و 28 قانون توزیع عادلانه آب، آب موجود در هر زمین باید برای همان زمین و موضوع تعیین شده مصرف شود، اما وزارت نیرو در این قانون اجازه دارد به متقاضیان دریافت آب امکان تغییر کاربری چاه را داده و اجازه برداشت از آن سفره را صادر کند به این نحو که متقاضی چاه را بطور یکجا و یا بخشی از آب را خریداری کرده و برای کسب و کار خود از آن استفاده کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سفره های آب زیرزمینی بهره برداری وزارت نیرو صدور مجوز منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۰۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل

سید محمد اعتماد بیان کرد:خدمت رسانی به واحد‌های صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود وآخرین مهلت صدور مجوز الکترونیگی تا ۲۵ اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.

او افزود: کلیه واحد‌هایی صنفی که تاکنون به اخد مجوز الکترونیکی نشده اند می‌تواننددرفرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

فرماندار اردبیل بیان کرد: این امر به صورت غیر حضوری و رایگان بوده که واحد‌های صنفی می‌توانند به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

اعتماد اعجازی بیان کرد: در استان تاکنون ۲۱/۶ درصد مجوز کاعذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که در این راستا رتبه استان در کشور دهم است.

او افزود: باتوجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارایه خدمات اداری به صاحبان کسب و کار‌هایی خواهد بود که دارای مجوز الکترونیکی بوده و عنوانشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور ثبت شده باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!