Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سطح فعلی روابط اقتصادی براساس توانمندی‌های ژاپن و ایران را پایین دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دو کشور می‌توان همکاری‌های تجاری و اقتصادی دوجانبه را توسعه بخشید.

به گزارش ایسنا، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با کازوتوشی آیکاوا، سفیر ژاپن در تهران دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلال زاده در این دیدار با اشاره به تاریخچه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و ژاپن خواستار ارتقای این تعاملات شد و بر نقش مجالس دو کشور در توسعه مناسبات فیمابین تاکید کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه سطح فعلی روابط اقتصادی براساس توانمندی‌های دو کشور را پایین دانست و تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران و ژاپن می‌توان همکاری‌های تجاری و اقتصادی دوجانبه را توسعه بخشید.

وی همچنین با اشاره به حمله اتمی آمریکا به ژاپن در جنگ جهانی دوم، اظهار داشت: مردم ژاپن در حملات اتمی به این کشور و کشتار مردم، طعم قدرت طلبی آمریکا را چشیده‌اند و حال همان آمریکا اقدام به تحریم‌های یک‌جانبه و ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران کرده است.

جلال زاده با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق برجام این اقدام را خارج از عرف دیپلماتیک دانست و تصریح کرد: آمریکایی‌ها در زمان ترامپ از بسیاری از توافق های بین‌المللی خارج شدند و نشان دادند که احترامی به جامعه جهانی و این معاهدات قائل نیستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، لغو یک‌جای تحریم‌های یک جانبه آمریکا را خواسته به حق جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات وین دانست و خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی‌ها به تعهدات برجامی خود بازگردند توافق به سرعت حاصل خواهد شد.

ضرورت استفاده از زمینه‌های توسعه مناسبات فیمابین در راستای گسترش همکاری‌های ایران و ژاپن

ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی نیز در این نشست با اشاره به سوابق همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و ژاپن بر لزوم توسعه و ارتقای سطح تعاملات دوجانبه در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه اقتصادی تاکید کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در راستای توسعه همکاری‌های بین جمهوری اسلامی ایران و ژاپن نباید فرصت‌ها را از دست داد و باید از زمینه‌های توسعه مناسبات فیمابین به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: رویکرد دولت‌های جدید جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در عرصه سیاست خارجی می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه باشد.

سفیر ژاپن در تهران: شرکت‌های خصوصی ژاپن علاقمند به ارتقای سطح همکاری‌های تجاری با ایران هستند

کازوتوشی آیکاوا، سفیر ژاپن در تهران نیز در این دیدار روابط دو کشور را دوستانه و دیرینه دانست و یادآور شد: در طی سال‌ها روابط حسنه‌ بین جمهوری اسلامی ایران و ژاپن، مجالس دو کشور نیز از سطح همکاری‌های خوبی برخوردار بوده‌اند که این تعاملات می‌تواند گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به آغاز به کار دولت‌های جدید در جمهوری اسلامی ایران و ژاپن ابراز امیدواری کرد تا این موضوع باعث ارتقای مناسبات بین دو کشور شود.

سفیر ژاپن در تهران با ابراز امیدواری نسبت به دستیابی به توافق نهایی در مذاکرات وین و توسعه بیشتر روابط دو کشور پس از توافق، یادآور شد: شرکت‌های خصوصی ژاپن به ارتقای سطح همکاری‌های تجاری با جمهوری اسلامی ایران بسیار علاقمند هستند و تمایل دارند تا زمینه این همکاری‌ها فراتر از حوزه نفت باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ایران و ژاپن توافق خوب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جمهوری اسلامی ایران و ژاپن سفیر ژاپن در تهران مجلس شورای اسلامی همکاری های تجاری سطح همکاری ارتقای سطح دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۰۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

دیگر خبرها

  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • بازگشت زائران عمره به کشور آغاز شد
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی