Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@02:25:27 GMT

ادامه جنگ روانی غرب علیه روسیه از مونیخ تا بروکسل

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۰۹۹۸

ادامه جنگ روانی غرب علیه روسیه از مونیخ تا بروکسل

مقامات غربی بلافاصله بعد از حضور در کنفرانس امنیتی مونیخ و تبدیل کردن آن به جبهه ای برای تشدید جنگ روانی علیه روسیه، امروز با اعزام وزیران خارجه خود به نشست بروکسل، خط جنگ تبلیغاتی، رسانه ای و روانی ع

به گزارش مشرق، وزیر امورخارجه آلمان در بروکسل به خبرنگاران گفت: ما هرآنچه که بتوانیم برای اطمینان بخشی مردم اوکراین که بتوانند مانن تمام اروپایی ها، حق زندگی در آرامش راداشته باشند، به کار بندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان درادامه گفت: از رئیس جمهوری روسیه می خواهم که با زندگی مردم بازی نکرده و به میز مذاکره بازگردد،   به  طرف روسی روشن ساخته ایم که ما می توانیم درباره مسائل امنیت مشترک به گفت و گو پردازیم اما اساس صلح در اروپا، قوانین بین الملل و معاهدهای اروپایی قابل مذاکره نیستند.

جوسپ بورل

جوسپ بورل؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در حساب توئیتر خود نوشت:  رسانه های تحت کنترل دولت روسیه همچنان به ارائه  روایت های نادرست درباره جنایات ادعایی علیه مردم دونباس ادامه می دهند.

مغلطه  کرملین آشکارا دست آویزی برای تجاوز نظامی  به اوکراین است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیت دیگری ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با "دمیترو کولبا" وزیر امورخارجه اوکراین در بروکسل، نوشت: بحران کنونی، بحران اوکراینی نیست. بحران روسی است چرا که روسیه آن را ایجاد کرده است.

انگلیس 

وزیر خارجه انگلیس نیز در این جریان سازی مدعی شد: تهاجم نظامی روسیه به اوکراین بسیار محتمل به نظر می رسد، ما با متحدانمان برای بدترین وضعیت در اوکراین خود را  آماده می کنیم. باید هزینه این کار را برای روسیه بشدت بالابریم.

واکنش وزارت خارجه روسیه به نشست مونیخ

شرکای غربی درباره عدم توسعه ناتو دروغ گتند،  کنفرانس مونیخ به جای گفت و گو در خصوص مسائل امنیتی در حقیقت بسط و رواج  دروغ بود.

لغو پرواز ایرفرانس به اوکراین

گزارش ها در راستای شدت بخشیدن بر بحران اوکراین حاکی است، خطوط هوایی فرانسه موسوم به  «ایرفرانس» پروازهای خود به اوکراین را لغو کرد.

اتریش

« الکساندر شالنبرگ » (Alexander Schallenberg) وزیر امور خارجه اتریش نیز با حضور در نشست فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در حساب توئیتر خود نوشت: با همتای اوکراینی خود دیمترو کولبا در بروکسل دیدار کردم. اگر کشوری گمان کند که می تواند در قرن ۲۱ به زور مرزها را جابجا کند، ما آرام نخواهیم نشست.

اتحادیه اروپا متحد است و باید هر اقدامی می توانیم برای جلوگیری از جنگ در اروپا انجام دهیم.

لتونی

وزارت امور خارجه لتونی نیز در  مشارکت در فضای ایجاد بحران در اوکراین در حسابت توئیتر خود نوشت: «ادگارس رینکویکس»  وزیر امور خارجه لتونی خواهان آغاز فوری فرآیند تحریم های اتحادیه اروپا علیه خط لوله نورد استریم 2 و بخش مالی روسیه شد.

اسلوونی

در ایجاد این فضای التهاب، وزارت امورخارجه اسلوونی نیز در حساب توئیتر خود نوشت: وزیر امور خارجه اسلوونی پیش از آغاز نشست وزیران با همتای اوکراینی خود دیدار و ضمن موافقت با کمک 1.2 میلیارد یورویی برای تقویت اقتصاد اوکراین، از حق حاکمیت، تمامیت ارضی و تشکیل نشست وزیران در کی یف حمایت کرد.

لیتوانی

«بی ان اس» (BNS) خبرگزاری رسمی لیتوانی در توئیتی گزارش داد: وزیر امور خارجه لیتوانی خواهان تحریم گفت و گو با روسیه شد و گفت: اوکراین هم اکنون تحت تهاجم است.

سوئد

وزیر امور خارجه سوئد نیز مدعی شد: پیام روشن و یکصدای نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا این است که تجاوزگری بیشتر روسیه علیه اوکراین بهای گزافی خواهد داشت. حمایت بی چون و چرا از اوکراین در دفاع از نظم امنیتی اروپاست. ما از روسیه می خواهیم تا تنش ها را کاهش داده و وارد دیپلماسی هدفمند شود.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس سفر به قطر قیمت اوکراین روسیه وین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت توئیتر خود نوشت وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس احتمال اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و قرار دادن آن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را منتفی دانسته است.

در جلسه‌ای که امروز در مقابل کمیته روابط بین‌المللی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس برگزار شد دیوید کامرون موضع دولت کشورش در قبال طرح قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را تشریح کرد.

او در پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان توضیح داد که انجام چنین اقدامی علیه سپاه ضرورت ندارد و وضعیت فعلی که کلیت سپاه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته کفایت می‌کند. 

کامرون گفت: «همه اقداماتی که ما باید برای اعمال فشار علیه ایران انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که اگر جایی آنجا کار غیرقانونی انجام دهند می‌توانند علیه ان‌ها اقدام کنیم در چارچوب نظام تحریم‌هایی که تقویتشان کرده‌ایم وجود دارند.»

وی در ادامه گفت: «ما کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده‌ایم. وقتی که من از نهاد‌های مجری قانون، پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم آیا این گام اضافی [برای قرار سپاه دادن در فهرست سازمان تروریستی]لازم است پاسخ آنها منفی است.»

دیپلمات ارشد انگلیس در ادامه توضیح داد که چنین اقدامی علاوه بر آنکه سودی ندارد باعث تخریب روابط دیپلماتیک میان دو کشور خواهد شد. 

او گفت: «اگر بخواهم صادق باشم چنین اقدامی یک ضرر هم دارد و آن هم این است که عملاً روابط دیپلماتیک ما را پایان خواهد داد.»

وی در ادامه گفت: «هنگامی که می‌خواهیم از تشدید درگیری‌ها جلوگیری کنیم، هنگامی که می‌خواهیم پیام مستقیمی به ایرانی‌ها ارسال کنیم من می‌خواهم خودم گفتگو انجام دهم. نمی‌خواهم اینطور باشد که به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که ممکن است این پیام را به ایرانی‌ها برسانید؟»

دیوید کامرون در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم که این در راستای منافع بریتانیا نیست و چنین اقدامی نه تنها رویه ما را تقویت نخواهد کرد بلکه از بسیاری جهت باعث تضعیف آن خواهد شد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان