Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله علی رضا اعرافی روز دوشنبه در آیین افتتاح رسمی بلوار شهیدان برقعی و ۱۹ پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی در سالن رضوان شهرداری قم، با اشاره به افتتاح رسمی بلوار شهیدان برقعی افزود: خاندان برقعی یک خاندان محترم و اثرگذار در شهر قم هستند و این بلوار به درستی به این نام، نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه مدیریت شهری هیچ طرح و پروژه ای به درستی پیش نمی رود مگر اینکه شهروندان و مردم با شهرداری همراه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری با اشاره به ضرورت شناخت بیشتر شهر قم اظهار داشت: هنوز برخی از جنبه های تاریخی و میراثی قم به درستی معرفی نشده است و لازم است تا ظرفیت های این شهر به درستی شناخته و به نسل جدید و مردم شهرها و کشورهای دیگر معرفی شود.

اعرافی اضافه کرد: برخی از شهرها و کشورها برای هویت بخشی به منطقه و محل سکونت خود به تاریخ چند صد ساله خود تمسک می کنند این در حالی است که قم از زمان بعد از بعثت پیامبر گرامی خدا دارای تاریخی درخشان در حوزه های فکری، معرفتی و فرهنگی بوده است.

وی ادامه داد: قم دارای ظرفیت بسیار غنی و بالایی در پذیرا شدن از بزرگان علمی و ایجاد تحولات شگرف بوده است، تاریخ قم هیچگاه از نورافشانی در حوزه علم و معرفت خالی نشده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش ویژه قم در تاریخ اندیشه و معرفت دینی در طول سیزده قرن اخیر، تصریح کرد: تاریخ مساله ای است که به شهروندان ساکن در آن هویت، شخصیت و اعتماد به نفس می دهد و هم اکنون لازم است این تاریخ پرافتخار را بر مبنای نیازهای روز مورد بازطراحی و بازآفرینی قرار بدهیم.

اعرافی همچنین ابراز داشت: مدیریت شهری در ایران مدیریت پراکنده‌ای است و نیازمند قانومندی و اصلاحات اساسی است و باید تمام امورات شهری بصورت متمرکز توسط یک نهاد و دستگاه انجام شود.

 بلوار شهیدان برقعی، امروز در منطقه یک شهرداری قم به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

احداث خیابان ۱۸ متری وصال، مناسب‌سازی رفت‌وآمد معلولین، احداث بوستان محله‌ای نوبهار، تکمیل ابنیه بوستان‌های شایان و شهرک شهدا، احداث و توسعه درختکاری در حاشیه معابر و قطعات منطقه یک، ساماندهی و پوشش انهار منطقه یک، تکمیل بوستان فاز ۳ روحانی، تکمیل بلوار شهید حکیم، اصلاح هندسی معابر سطح مناطق، روکش آسفالت شوارع فرعی خیابان فاطمی، روکش آسفالت شوارع فرعی خیابان فرهنگیان، روکش آسفالت فرعی خیابان‌های شهید محلاتی و ۱۵ خرداد، روکش آسفالت شوارع فرعی خیابان‌های نوبهار و شهدای دروازه ری، روکش آسفالت بلوار سمیه از خیابان معلم تا خیابان سجادیه، روکش آسفالت خیابان طالقانی، روکش آسفالت شوارع فرعی بلوار سمیه، روکش آسفالت فرعی خیابان محتشم، روکش آسفالت فرعی خیابان انقلاب و خرید و نصب تجهیزات ترافیکی از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در این هفته است.

برچسب‌ها حوزه علميه شهرداری قم قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه شهرداری قم قم حوزه علميه شهرداری قم قم فرعی خیابان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم اجرای نهضت آسفالت در نواحی کم‌برخوردار اهواز

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: در راستای تداوم نهضت آسفالت در اهواز، آسفالت‌ریزی خیابان کروشات سه یکی از خیابان‌های مهم واقع در کوی سیاحی در منطقه شش شهرداری اهواز آغاز شده است.

مهدی مرادحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: ادامه نهضت آسفالت در معابر پرتردد و اصلی اهواز از ابتدای سال جاری مورد تاکید قرار گرفته است، بر همین اساس معابر اصلی کیانپارس، بلوار مدرس، خیابان صنایع و بعضی دیگر از خیابان‌های پرتردد آسفالت شد.

وی افزود: در کنار این خیابان‌ها، معابر مناطق کم‌برخوردار همچون خیابان صلاح‌الدین و معابر کوی مهدیس نیز همچون دو سال گذشته با جدیت ادامه پیدا کرد و در حال حاضر نیز عملیات آسفالت خیابان کروشات سه یکی از خیابان‌های مهم واقع در کوی سیاحی در منطقه شش شهرداری اهواز آغاز شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز ادامه داد: طول خیابان کروشات یک کیلومتر و عرض آن ۲۴ متر است که در ابتدا زیرسازی ۴۰ سانتی‌متری با حجم ۹۶۰۰ مترمکعب انجام شده و در حال حاضر نیز عملیات آسفالت آن به مساحت ۲۴ هزار مترمربع در حال انجام است‌.

مراد حسینی تصریح کرد: با توجه به سرعت اجرای پروژه، عملیات آسفالت این خیابان با استفاده از ۳۹۰۰ تن آسفالت به پایان می‌رسد و یکی از پرمطالبه‌ترین درخواست‌های ساکنان منطقه پاسخ داده شده است، با این حال تلاش ما برای توسعه کیفیت معابر و بهبود وضعیت شهر ادامه داد.

کد خبر 751624

دیگر خبرها

  • مدیر حوزه‌های علمیه کشور: مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • افتتاح رسمی خیابان ۲۳۰۰ میلیارد تومانی قم همزمان با سفر رئیس‌جمهور
  • سازمان برنامه مکلف به بستن حساب‌های فرعی دستگاه‌ها شد
  • افتتاح رسمی خیابان 2300 میلیارد تومانی قم همزمان با سفر رئیس‌جمهور
  • آیت‌الله اعرافی: همه دستگاه‌ها پیوست مسجدی داشته باشند
  • آغاز عملیات اجرایی خط ۹ مترو تهران
  • تداوم اجرای نهضت آسفالت در نواحی کم‌برخوردار اهواز
  • تلاش می‌کنیم کرمان در سال ۱۴۰۳ به قرارگاه آبادانی تبدیل شود
  • آغاز عملیات روکش و لکه‌گیری آسفالت معابر منطقه ۸ اصفهان
  • آسفالت بیش از ۵۰۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و هفتم در شیراز