Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید نمازی، گفت: رویکرد جشنواره "مترسک" یادآوری روزگار سرتاسر خیانت، وادادگی و ظلم خاندان پهلوی درحق مردم وکشور، طبق مستندات تاریخی است. وی افزود: اگرچه فساد، تباهی و بی عرضگی این رژیم برکسی پوشیده نیست اما مخالفین نظام و رسانه‌های بیگانه با پروژه تطهیرسازی پهلوی مدام در تلاش برای تحریف و فراموشی حافظه تاریخی ملت به نفع خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس با توجه به اهمیت آگاهی بخشی ادامه داد: به همین منظور این جشنواره در راستای آگاهی بخشی نسل جوان و تبیین حقایق آن روزگار برگزار می‌شود.

وی در تشریح سرفصل ها و رویکردهای جشنواره گفت: حاکمیت ملی و تمامیت ارضی؛ عقد قراردادهای ننگین و از دست دادن بخشی از اراضی کشور مانند جدایی بحرین، ارتفاعات آرارات، واگذاری و کاهش حقابه هیرمند و… یکی از رویکردهای این رویداد هنری است.

نمازی ادامه داد: تحقیر ملی؛ وادادگی سیاسی و دخالت قدرت‌های خارجی در امور کشور مانندتعیین شاه، وزیر، وکیل، کاپیتولاسیون، برگزاری کنفرانس تهران (نشست بدون اجازه و هماهنگی سران متفقین در تهران) و… نیز دیگر محور این جشنواره است.

وی دوران سیاه پهلوی؛ جنگ و سرکوب اقوام داخلی توسط قشون پهلوی را از دیگر محورهای این جشنواره خواند و گفت: اشغال نظامی ایران توسط متفقین در جنگ جهانی دوم و از پاشیدگی ارتش پهلوی کمتر از چند روز از دیگر محورهای این جشنواره است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: علاوه بر این موارد، سایر موضوعات مرتبط که به ادعاهای دروغین و تناقض های رفتاری آن روزگار می‌پردازد نیز می تواند به عنوان محور اثر انتخاب شود.

نمازی خاطرنشان کرد: فراخوان این جشنواره روی سایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس به نشانی www.artfars.ir و صفحه مجازی به نشانی @art_fars منتشر شده و در دسترس عموم است.

فراخوان هنرمندان به جشنواره مترسک

کارشناس مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس نیز گفت: مخالفین نظام و رسانه‌های بیگانه با پروژه تطهیرسازی پهلوی مدام در تلاش برای تحریف و فراموشی حافظه تاریخی ملت به نفع خود هستند، به همین منظور این جشنواره در راستای آگاهی بخشی نسل جوان و تبیین حقایق آن روزگار برگزار می‌گردد.

عبادیان دهکردی، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی؛ عقد قراردادهای ننگین و از دست دادن بخشی از اراضی کشور مانند جدایی بحرین، ارتفاعات آرارات، واگذاری و کاهش حقابه هیرمند و… را از محورهای این رویداد دانست و گفت: دوران سیاه پهلوی؛ جنگ و سرکوب اقوام داخلی توسط قشون پهلوی دیگر محور این رویداد است.

کارشناس مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری فارس ادامه داد: تحقیر ملی؛ وادادگی سیاسی و دخالت قدرت‌های خارجی در امور کشور مانندتعیین شاه، وزیر، وکیل، کاپیتولاسیون، برگزاری کنفرانس تهران (نشست بدون اجازه و هماهنگی سران متفقین در تهران) و… نیز از دیگر محورهای این جشنواره است.

وی اشغال نظامی ایران توسط متفقین در جنگ جهانی دوم و از پاشیدگی ارتش پهلوی کمتر از چند روز را دیگر محور این رویداد اعلام و اضافه کرد: سایر موضوعات مرتبط که به ادعاهای دروغین و تناقض های رفتاری آن روزگار می‌پردازد نیز می تواند محور این رویداد باشد.

عبادیان دهکردی شرکت و ارسال اثر در فراخوان را به منزله پذیرش قوانین آن دانست و گفت: توجه به موضوعات و رویکردهای جشنواره در تولید آثار هنری حائز اهمیت است و شرکت برای تمامی هنرمندان حرفه‌ای و هنرجویان و علاقه مندان (در رشته های پوستر و کارتون) فراهم و آزاد است. وی ادامه داد: آثار باید تولید سال جاری بوده و یا درجشنواره‌های دیگر برگزیده و یا اکران نشده باشد و هنرمندان می بایست در فایل word مشخصات کامل (نام نام خانوادگی، آدرس پستی، شماره تماس، عکس غیر پرسنلی) را به همراه اثر ارسال کنند.

کارشناس مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری فارس در تشریح شیوه ارسال آثار، توضیح داد: علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد باید آثارشان را تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال آینده، از طریق پست الکترونیکی farsfestival.۱۴۰۰@gmail.com ارسال و فایل آثار ارسالی را به شکل (نام و نام خانوادگی، شهر و همچنین تعداد ارسال اثر) ارسال کنند.

وی ادامه داد: آثارپوستر ارسالی باید با وضوح تصویر dpi۳۰۰ و با ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتی متر وآثارکارتون باید با وضوح تصویر dpi۳۰۰ و با ابعاد ۲۰۰۰ پیکسل و فرمت jpg و با کیفیت مناسب چاپ و به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

عبادیان دهکردی گفت: در هر دو بخش هنرمند می‌تواند حداکثر ۵ اثر یا یک سری ۵ تایی اثر ارسال کند. مالکیت مادی و معنوی آثار باید متعلق به هنرمند باشد و ارسال کننده اثر پاسخگوی حقوقی شکایت های احتمالی بوده و دبیرخانه جشنواره در قبال آن مسئولیتی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: شرکت کننده با ارسال اثر می‌پذیرد که: دبیرخانه جشنواره، حق استفاده تبلیغاتی، نمایشگاهی و انتشار آثار در فضای مجازی و مطبوعات را با ذکر نام هنرمند خواهد داشت.

کارشناس مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری فارس گفت: به شرکت کنندگانی که آثارشان منتخب نمایشگاه باشد گواهی شرکت در نمایشگاه اعطاء خواهد شد و در صورت بهبود شرایط کرونا مراسم اختتامیه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

او در خصوص جوایز برگزیدگان در دو رشته نیز گفت: در هر بخش نفرات اول تا سوم به ترتیب ۸۰و ۶۰ و ۴۰ میلیون ریال اهدا و علاوه بر آن در هر بخش به ۵ نفر لوح سپاس و جایزه ۱۰ میلیون ریالی تقدیم خواهد شد.

به گفته این کارشناس مسئول حوزه هنری فارس، علاقه مندان می توانند برای دریافت فراخوان واطلاعات بیشتربه سا یت www.artfars.ir مراجعه کنند.

کد خبر 5430148

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری فارس وحید نمازی جشنواره عکس ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا بارش برف تبریز بارش باران همدان گرگان عکس استانها اردبیل واکسن کرونا حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس حوزه هنری فارس آن روزگار دیگر محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد

همشهری آنلاین: لطیفی که برای اولین بار دبیری جشنواره هنری امام رضا را هم برعهده دارد، عنوان کرده این فیلم سینمایی را می سازد و با احتمالی در جشنواره فجر امسال هم حضور داشته باشد. «عشق آباد تا عشق آباد» یک فیلمنامه اقتباسی است که حامد عنقا نوشته و قرار است محمدحسین لطیفی کارگردان آن باشد. به گفته این فیلمساز، این فیلم کار سنگینی است پیش تولیدش همزمان با شروع جشنواره هنری امام رضا (ع) آغاز می شود.
آخرین فیلم سینمایی این فیلمساز «غریب» بود که در جشنواره چهل و یکم به نمایش درآمد.این فیلم درباره شهید بروجردی بود که بابک حمیدیان نقش اول را بازی کرد.

کد خبر 848140 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم جشنواره فيلم فجر فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند