Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - عباس قاضی زاهدی دبیر «نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم» گفت: از حدود چهار ماه پیش فراخوان جشنواره در ۶ موضوع محوری منتشر شد. ما در سال‌های اخیر در واکنش به بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی، شاهد برگزاری جشنواره کاریکاتور و کارتون بودیم. هتلداری و گردشگری در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است؛ ان‌شاءالله با رفع مشکل کرونا لازم است که این صنعت جان تازه‌ای بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره در  ۶ محور برگزار می شود؛ جشنواره ای که ۱۱۱ هنرمند با ۲۵۵ اثر بر مبنای آن در این رخداد هنری شرکت کرده‌اند. محورهای این جشنواره عبارتند از: اخلاق حرفه‌ای در صنعت گردشگری، اهمیت نیروی انسانی در صنعت گردشگری، کرونا و بحران ایمنی و بهداشت در هتل‌ها و اماکن مسافرتی، عوامل موثر بر رضایتمندی مهمانان، مقایسه هتل‌داری ایران و جهان و واقعیت‌های رزرو آنلاین هتل‌ها و پکیج سفر.

دبیر جشنواره جشنواره ملی کارتون لیلیوم می‌گوید: حدود  چهل درصد از این ۱۱۱ هنرمند که آثارشان را به این جشنواره ارسال کرده اند، در روزمه کاری خودشان بیش از پنجاه جایزه بین‌المللی دارند.

به گفته علیرضا شجاعی طباطبایی عضو هیئت داوران این رویداد، نمونه‌هایی از برگزاری این جشنواره را در کشور‌هایی مثل کوبا، ترکیه و برزیل داریم که شهرداری‌ها برای معرفی شهرشان و جاذبه‌های گردشگری آن، از کارتون و کاریکاتور حمایت می‌کنند. با چنین جشنواره ای می‌توان حوزه هنر را با گردشگری پیوند داد.

بهرام عظیمی  هم که عضو هیئت داوران این رویداد هنری است، گفت: من به عنوان یک کارتونیست معتقدم که این موضوعات برای عموم مردم جذابیت دارد. شما تصور کنید که منتخبی از آثار این جشنواره به شکل تابلو در لابی و یا اتاق هتل‌ها نصب شود؛ یا این که در قالب بروشور و کاتالوگ در پایان سفر به عنوان یادگاری به مهمان یک هتل اهدا شود. این هم برای تقویت گردشگری و ارتقای فرهنگ سفر و اسکان در هتل مفید است و هم به شناخته‌شدن آثار هنرمندان کمک می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره کاریکاتوریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان گفت: تمامی رویدادها و جشنواره‌های گردشگری باید با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود.

علیرضا شه بخش در پنجمین جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی که در جزینک برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی یک اولویت و ضرورت است و ما از برگزاری این جشنواره‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: نباید در این امور صرفا به کمیت برگزاری توجه شود و نکته مهمتر کیفیت، نوع و اهداف این جشنواره‌هاست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: ضرورت دارد تا پس از طرح ریزی یک‌ برنامه و رویداد گردشگری و اجرا در سطح محلی، در گام نخست نسبت به ثبت آن اقدام شود و در مرحله بعد باید برای اجرای با کیفیت تر، بروزتر و غنی‌تر این رویدادها در سطوح ملی و بین‌المللی گام برداشت و نباید در یک نقطه درجا زد.

وی خاطر نشان کرد: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های فوق العاده زیاد اما گمنامی دارد که با برگزاری رویدادهای مختلف می‌توان آیین‌ها، سنن و آداب و رسوم مردم این استان را به دنیا معرفی کنیم و لازمه تحقق عملی این مطالبه، طرح ریزی برای برگزاری جشنواره‌هایی با کیفیت ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نایب قهرمانی ایتالیا در یورو 2000 به روایت کارتون / فیلم
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»