Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد با بیان اینکه ویروس امیکرون بیشتر از سویه‌های قبلی کودکان را درگیر می‌کند، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده طی بهمن ماه امسال تعداد کودکان مراجعه کننده به مراکز درمانی برای دریافت درمان‌های سرپایی و بستری نسبت به ماه قبل افزایشی ۲ تا سه برابری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر علی جعفری با بیان اینکه علائم ابتلا به امیکرون در کودکان بیشتر مربوط به درگیری راه‌های تنفسی فوقانی و شامل گلودرد، سرفه‌های شدید، احتقان و گرفتگی بینی و سرفه‌های خروسکی است، اظهار کرد: باریک بودن راه‌های هوایی کودکان مهمترین عامل شدت بیماری در این گروه سنی است و در بیشتر موارد با اختلال حس بویایی و چشایی نیز همراه است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد اضافه کرد: در حال حاضر گروه سنی یک تا پنج سال بیشترین موارد ابتلا در بخش‌های سرپایی و بستری را شامل می‌شود. تعداد بیماران سرپایی مراجعه‌کننده به درمانگاه، موارد مثبت تست PCR، بستری در بخش‌های عادی و مراقبت‌های ویژه در این مرکز نسبت به یک ماه گذشته ۲ تا سه برابر افزایش یافته و از همین رو تعداد تخت‌های بستری و مراقبت‌های ویژه بیماران مبتلا به کرونا در این مراکز نیز در حال افزایش است.

جعفری با بیان اینکه باریک بودن راه‌های هوایی کودکان به ویژه در گروه سنی یک تا پنج سال و عدم واکسیناسیون از مهمترین عوامل درگیری کودکان محسوب می‌شود، گفت: واکسیناسیون هیچگونه تضمینی برای عدم ابتلا به بیماری ایجاد نمی‌کند و تنها می‌تواند از شدت بیماری یا نیاز به بستری در گروه‌های مختلف جلوگیری نماید.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر خاطرنشان کرد: امیکرون نسبت به سویه دلتا از قدرت سرایت‌پذیری بسیار بالایی برخوردار است و در برخی از منابع تا ۷۰ برابر قابلیت تکثیر بیشتری دارد. هر چند که ممکن است سویه امیکرون به دلیل درگیری راه‌های هوایی فوقاتی نسبت به گونه دلتا مرگ و میر کمتری داشته باشد اما در مجموع به دلیل انتشار سریع و درگیری بیشتر افراد به همان نسبت تعداد افراد با شدت بیماری نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش وبدا وی عامل اصلی ابتلای کودکان به این ویروس را حضور در دورهمی‌های خانوادگی عنوان و بیان کرد: در محیط خانواده به دلیل ایجاد امنیت کاذب، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک نادیده گرفته ‌می‌شود که این موضوع از اصلی‌ترین عوامل ابتلا کودکان به ویژه در گروه سنی یک تا پنج سال و سایر اعضای خانواده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس کرونا در ایران کرونا در کودکان کرونای ا میکرون موج ششم کرونا گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • آلومینیومی‌ها در کنار کودکان مبتلا به سرطان
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس