Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست بررسی پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری پنج‌جانبه بین مجمع جهانی اهل بیت، جامعةالمصطفی العالمیه، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ستاد حقوق بشر قوه قضائیه برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ نشست بررسی پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری پنج‌جانبه با حضور آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه و حجت الاسلام علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیة در محل مجمع جهانی اهل بیت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله رمضانی طی سخنانی در این نشست؛ حقوق بشر را از مفاهیم بسیار مهم عنوان کرد و افزود: امروزه در زمینه حقوق بشر تفاسیر متعدد و متنوعی وجود دارد و ما هم بر اساس ارزش‌های اسلامی این مسأله را مبتنی بر نگاه دینی دنبال می‌کنیم، اما تأکید بر حقوق بشر در عصر استعمار فرانو برای رسیدن به اهدافی در جهت سرکوب رویکرد‌های مستقل است.

وی افزود: در رابطه با مسائل مربوط به مسلمانان و شیعیان در دنیا، نیازمند یک شبکه حقوق‌دانان بین‌المللی هستیم که دفاع و استیفای حقوق مسلمانان و شخصیت‌های تاثیرگذار را به لحاظ حقوقی دنبال کنند. در زمینه حقوق بشر نیازمند فعالیت‌های علمی مبتنی بر ارزش‌های دینی هستیم و باید بازتعریف و مفهوم‌سازی در این عرصه صورت پذیرد.

در ادامه این نشست غریب آبادی، معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه گفت: در رابطه با حقوق بشر اسلامی در عرصه بین‌المللی و حتی داخل ایران کم کاری شده است. تفاهم نامه همکاری پنج جانبه می‌تواند زمینه دفاع از حقوق بشر اسلامی، حقوق مظلومان و شیعیان، محور مقاومت و مقابله با اسلام هراسی و اسلام ستیزی را فراهم کند.

وی در ادامه توجه به حوزه پژوهش، تبیین و آموزش را از اهداف تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: در عرصه بین‌المللی مطلب قابل توجهی برای ارائه در رابطه با حقوق بشر اسلامی نداریم. باید مطالب هدفمند و مجاز انتخاب شوند و افراد توانمند و ماهری که با ادبیات بین‌المللی آشنا هستند، به کار گرفته شوند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام عباسی، تفاهم نامه چندجانبه را اتفاق خوبی دانست که می‌تواند با هم‌افزایی ظرفیت‌های مختلف توسعه یابد. لازمه این کار نیز کمیته فعال اجرایی است تا پتانسیل‌ها در عرصه بین الملل به کار گرفته شوند.

حجت الاسلام مهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات نیز در این نشست از آمادگی مجموعه سازمان فرهنگ و ارتباطات برای پیشبرد اهداف تفاهم نامه خبر داد.

در ادامه نشست حجت‌الاسلام شهریاری گفت: معمولاً حقوق بشر در دنیا دستاویز کشور‌های غربی قرار می‌گیرد تا اینکه کشور‌های جهان سوم را محکوم کرده و از آن برای اهداف سیاسی خود به عنوان ابزار استفاده کنند.

وی تأکید کرد: شکل گرفتن شبکه‌هایی که بتواند از حقوق تضییع‌شده مسلمانان و پیروان اهل بیت دفاع کند، ضروری است. دفاع از مظلومین در مقابل صاحبان قدرت در دنیا در اولویت است. جمعیت چند صد نفره شیعیان در زندان‌های عربستان حبس هستند. طی یک سال گذشته دست کم 30 شیعه در عربستان اعدام شده‌اند و کسی نیست که از آن‌ها دفاع کند.

40 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق معلمان بازنشسته لحاظ شد

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجمع تقریب مذاهب مجمع تقریب مذاهب سازمان فرهنگ و ارتباطات حجت الاسلام مجمع جهانی بین المللی تفاهم نامه بین الملل حقوق بشر اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه مویدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص گفت: در جریان بازدید از پاویون استان فارس، با حضور نمایندگان استانداری و هیات‌های بین‌المللی، دو تفاهم‌نامه همکاری استان فارس در کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی و همکاری در زمینه پرورش و صنعت گوشت قرمز با کشور مغولستان امضا شد.

وی افزود: یک تفاهم‌نامه همکاری نیز در زمینه بسته‌بندی و صادرات میوه و تره‌بار با کشور روسیه به امضا رسید.

این مقام مسوول به حضور بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از حدود ۱۰۰ کشور دنیا در این رویداد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: همچنین از دو سامانه در زمینه توسعه زنجیره تولید و ارزش گیاهان دارویی رونمایی خواهد کرد.

مویدی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ۷ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، پتروشیمی و سایر گروه‌های تولیدی برگزار شده است، افزود: امضای تفاهم‌نامه توسعه صنعت نفت و گاز با کشور چین نیز از دیگر اقدامات انجام شده در نخستین روز بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی است که از روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری در تهران و برای مدت ۵ روز آغاز به کار کرد.

کد خبر 6092339

دیگر خبرها

  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • قراردادهای مهمی در صنعت نفت ایران در راه است
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد