Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، لایحه بودجه ۱۵۳ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریالی شهرداری شیراز و سازمان‌های تابعه در سال ۱۴۰۱ با ۲/۵ درصد رشد در جلسه علنی شورای شهر در روز یکشنبه اول اسفند به تصویب رسید.

با این مصوبه بودجه شهرداری شیراز ۲ هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری کلانشهر اصفهان بیشتر پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید ابراهیم حسینی، عضو شورای اسلامی شیراز در تشریح جزئیات بودجه با ذکر این نکته که ۱۱ درصد بودجه صرف پرداخت بدهی های باقی مانده از سالهای گذشته می‌شود،  کاهش هزینه های جاری در مقابل افزایش هزینه های عمرانی و همچنین توجه به مناطق کمتر برخوردار را از جمله نقاط قوت بودجه برشمرد.

همچنین علی اکبر سلطانی، عضو شورای شهر شیراز، پیش از تصویب بودجه، در خصوص توجه کمبود درآمد شهرداری های مناطق کمتر برخوردار سال آینده به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: در مورد نظام توزیع اصلاحاتی انجام دادیم و با مشورت مجموعه مناطق، این نظام را به یک نظام مساوی رساندیم.

وی با ذکر این نکته که پیش از این بخشی از مبنای توزیع، درآمد هر منطقه بود، اظهار کرد: در حال حاضر مبنای توزیع به هیچ عنوان به درآمد هر منطقه گره نخورده است، بلکه بر مبنای نظام مسائلی که از سوی شهرداران مناطق ارائه شده، مباحث طرح شدند.

سلطانی اضافه کرد: جمع مباحث این بوده که در حال حاضر توزیع از مناطق مرکزی، شمالی و غرب شیراز که بودجه بیشتری داشتند به یک نظام مساوی تبدیل شد.

وی همچنین در ضرورت توجه به مناطق کمتر برخوردار با بیان اینکه در شورا سعی می‌کنیم واژه «مناطق مستعد پیشرفت» را جایگزین «مناطق حاشیه ای و محروم» کنیم، گفت: این مناطق غالبا از نظر امکانات برابر در سطح شهر مورد توجه قرار نگرفته اند و از چشم مسئولین دور افتاده اند.

سلطانی توضیح داد: در حوزه های آسفالت، زیرساخت، پارک و فضای سبز، توازن خدمات آموزشی، خدمات بهداشتی، نظافت و بازیافت و زیباسازی که در این مناطق کمتر مورد توجه قرار گرفته است، در تلاشیم این کسری ها در دوره کنونی شورا و شهرداری جبران شود و بیشتر شامل مناطق 7، 11، 5، 9، 3 می‌شود.

سلطانی در مورد اقدامات شورا در بحث محرومیت زدایی و مناطق مستعد پیشرفت، اعلام کرد: مجموعه شورا یک مبلغ ۳۰۰ میلیاردی را مجزا برای ۲۲ محله از هر منطقه به ویژه حاشیه ها در نظر گرفته است، که از هر کدام دو یا سه محله انتخاب شود تا علاوه بر خدماتی که شهرداری برای مناطقش تدارک دیده، به صورت ویژه بتوانند برای هر محله ۱۰ میلیارد اختصاص بدهند و مشکلاتی که از دیرباز وجود داشته است را بر طرف کنند.

این عضو شورا همچنین در خصوص میزان تحقق بودجه گفت: بودجه پیشنهادی شهردار ۱۰۵۰۰ میلیارد تومان بود که با بررسی و  رفت و برگشت اولیه به ۱۵۲۵۰ میلیارد افزایش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: منابع درآمدی بودجه کامل و جزء به جزء دیده شده و مابقی به عزم و جدیت شهرداری بر می‌گردد.

سلطانی خاطرنشان کرد: عوامل شهرداری در صدور پروانه و ارائه خدمات تسهیلگری بیشتری انجام دهند تا مردم و سرمایه گذاران با رغبت بیشتری سمت شهرداری بیایند.

سیده مریم حسینی، رئیس کمیسیون محرومیت زدایی و سامان دهی حاشیه نشینی نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص اقدامات این کمیسیون و وضعیت کنونی مناطق کمتر برخوردار گفت: مبنای ایجاد کمیسیون رفع محرومیت و حاشیه نشینی، در شورای ششم مبارزه با شکاف طبقاتی است که در کالبد شهر دیده می شود، در واقع این شکاف از نمود درونی به جلوه بیرونی رسیده است، نمی‌شود مناطق محروم را رها کرد و با استناد به برخی قوانین یا قواعد از خودمان رفع تکلیف کنیم.

وی افزود: این کمیسیون یک رسالت اصلی دارد آن هم اینکه نخست آسیب شناسی کند، مشکلات را که پیدا کرد، برای رفعش بسیج همگانی ایجاد کند.

حسینی با بیان اینکه مناطق برخوردار شهر مشخص است و همیشه به آنها رسیدگی شده و در شورای ششم همه افراد به‌ویژه شهردار نگاه محرومیت زدایی دارند، گفت: نگاه محرومیت زدایی هم به مسائل فرهنگی باید وارد شود، هم به مسائل عمرانی، حتی مثل سازمان میادین، به فکر اشتغالزایی هم باشد.

این عضو شورا ادامه داد:  این کمیسیون نوبنیاد است و باید چهارچوبش مشخص شود ، اگر از همین الان به رسمیت شناخته نشود، قطعا به اهداف خود نمی‌رسد.

حسینی در خصوص بودجه مناطق محروم گفت: همه اعضا و هم شهردار معتقد بودند مناطق محروم در بودجه باید به طور خاص دیده شود. البته اعضای دفتر برنامه و بودجه ابتدا می گفتند طرح هایی که دارید ما در کمیسیون های مختلف شورا مثل کمیسیون عمران، حمل و نقل، فرهنگی و... پیش بینی کرده ایم. اما با جلسات انجام شده به این نتیجه رسیده شد که کمیسیون محرومیت زدایی خاص خودش ردیف بودجه های تعریف شده داشته باشد.

حسینی توضیح داد: ما طرح و برنامه نوشتیم و برای بررسی طرح ها، با کمیسیون عمران برای بررسی بعضی طرح ها هم جلسات مشترک گذاشتیم.

رئیس کمیسیون محرومیت زدایی شورا گفت: همه اعضای شورا معتقدند، کمیسیون محرومیت زدایی باید بتواند در همه کمیسیون ها اظهار نظر کند و هر اقدام کمیسیون های دیگر باید پیوست محرومیت زدایی داشته باشد، مثلا اگر در کمیسیون اقتصادی، طرح سرمایه گذاری مطرح می‌شود باید نوع سرمایه گذاری به شکلی طراحی شود که به فکر محرومیت زدایی باید.

اگر کمیسیون عمران قرار است کاری انجام شود باید پیوست رفع محرومیت داشته باشد.

حسینی افزود: ما مناطقی را داریم مثل منطقه 7،3،9،10 به طور ویژه باید دیده شوند و روی این مسئله در کمیسیون تکیه کرده ایم.

وی گفت: وقتی اولین مبلغ اعلام شد نگرانی بی توجهی به مناطق محروم وجود داشت اما در جلسات و گفتگو ها، تغییرات زیادی حاصل شد. مبلغ  تغییر کرد و نسبت به مقدار اولیه، قابل ملاحظه شد.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: شهردار روحیات انقلابی دارد و قطع به یقین این نگرش انقلابی وی را به رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار می کشاند، من هم این روحیه را در وی دیدم هم همفکری و همراهی در این مسئله را مشاهده کردم.

رئیس کمیسیون محرومیت زدایی و سامان دهی حاشیه نشینی در ادامه به بازدید های خود از مناطق محروم اشاره کرد و گفت: شرقان و ترکان بلوار اتحاد در بازدیدی که کردم، از کمبود خدمات ادارات مختلف (آب، آبفا، گاز، مخابرات، خدمات اینترنت) به شدت در عذاب هستند.

وی به  بی توجهی دستگاههای مسئول به این محلات اشاره کرد و گفت: این محلات 12 سال است به شیراز الحاق شده اند. وقتی روستا بودند استانداری، فرمانداری، راه و مسکن باید میرفتند بازدید و وظیفه خود را انجام می‌دادند، متاسفانه انجام ندادند. این اتفاق در اقبال آباد و گردخون هم افتاده و در حال حاضر برای ماه فیروزان دارد می‌افتد.

حسینی تصریح کرد: الان همین ادارات تأکید دارند که این روستاها الحاق شوند و بارشان روی دوش شهرداری قرار بگیرد.

این عضو شورا گفت: مثلا الان در بلوار اتحاد یک متر وسط خیابان، تیرهای برق است و چقدر عامل تصادف شده است. به سازمان برق میگویم این تیرها را بردارید، یک برگه کهنه مندرس نشانم میدهد که چندین سال قبل وزیر کشور امضا کرده که این وظیفه ما نیست.

وی تاکید کرد: آن زمان که روستا بود وظیفه خود را انجام ندادند، الان بر عهده شهرداری انداخته اند که شهرداری پول بدهد ما جابجا می کنیم. جابه جایی هر کدام از اینها هم 2،3 میلیارد هزینه دارد.

وی ادامه داد: به خاطر اینکه دستگاهها کارهای خودشان را به موقع و کامل انجام نمی دهند، به شدت در فشار هستیم.

حسینی گریزی هم به شرایط «مجتمع دام» زد و گفت: دامداران را از مناطق مختلف شهر در مجتمع دام تجمیع کرده اند، اما شرایط این منطقه از نظر بهداشتی به شدت وخیم است، آبها و پسماندها سبب بوی تعفن شده است. محیط مملو از سگهای ولگرد است و من با کارگری روبرو شدم که سه بار سگ ولگرد گازش گرفته بود.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: اگر رسیدگی شود و در پرورش دامها کمک شود، منطقه جنوب را اینها کامل پوشش می دهند، حتی از اصفهان و یزد هم برای خرید گوشت و دام زنده به اینجا مراجعه می شود.

وی تصریح کرد: بیش از صد خانوار در آن منطقه زندگی می کنند که همگی پیش از این ساکن شهر بودند و بخاطر تجمیع دامداری ها به آنجا رفته اند. متاسفانه سازمان های متولی هم مسئولیت قبول نمی کنند

حسینی شرایط جلساتی را که برای حل مسئله مجتمع دام برگزار شده است این چنین تشریح کرد: ابتدا یک جلسه داخلی گذاشتیم بعد

با حوزه خدمات شهری برای جلسه هماهنگ کردیم و با معاونتهای مختلف این حوزه جلسه برگزار کردیم، در جلسه هرکس میگفت فلان مسئول را می شناسم  و همان جا شروع کردند به زنگ زدن تا از طریق رابطه دوستی الزام برای مسئولان امر به وجود آوریم که در جلسه برای حل مشکلات این منطقه حاضر شوند.

رئیس کمیسیون محرومیت زدایی در پایان خاطر نشان کرد: طرح و برنامه هایی برای حل مشکلات این منطقه داریم که البته اگر مسائل مرتفع نشد، حتما از طریق مرجع قضایی به دلیل عدم انجام وظیفه توسط مسئولین ذی ربط ورود خواهیم کرد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: محرومیت زدایی شورای شهر شیراز سگ های ولگرد گردخون شهردار شیراز بودجه ۱۴۰۱ رئیس کمیسیون محرومیت زدایی مناطق کمتر برخوردار عضو شورا مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۰۸ میلی‌‌متر بارش باران در رومشکان

مدیرکل هواشناسی لرستان از تداوم بارندگی در این استان و ثبت ۱۰۸میلی‌متر بارش در رومشکان خبر داد. - اخبار استانها -

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌‌آباد با اشاره به تداوم بارندگی در لرستان، گفت: شدت بارش‌ها در این استان تا سه ساعت دیگر به‌صورت رگباری ادامه دارد.

او اضافه کرد: سامانۀ بارشی اخیر امشب از جو لرستان خارج می‌شود، اما بارش‌های رگباری و خفیف را در برخی از نقاط این استان به‌دلیل وجود رطوبت کافی و بالا در فردا شنبه 15 اردیبهشت خواهیم داشت.

بارش باران و باز هم آب‌گرفتگی خیابان‌های لرستان‌ + فیلم‌

مدیرکل هواشناسی لرستان با اعلام بیشترین بارش سامانۀ اخیر در رومشکان با 108میلی‌متر یادآور شد: کمترین میزان بارندگی نیز در دورود با 14میلی‌متر ثبت شده‌است.

مرادپور با بیان اینکه متوسط بارندگی لرستان در حال حاضر 46میلی‌متر است، بیان کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش سه درصدی برخوردار است.

مدیرکل هواشناسی لرستان اعلام کرد: بارش‌های اخیر در مناطق جنوبی و تا حدودی شمالی از شدت بیشتری برخوردار است، اما بارش‌های کمتری را در مناطق شرق و جنوب‌شرق این استان شاهد بوده‌ایم.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۰۸ میلی‌‌متر بارش باران در رومشکان
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند
  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • ◄ آمارهای رفع نقاط پرحادثه راه‌ های کشور شفاف است
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود