Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، دکتر علیرضا صداقت افزود: بیشتر باورهای نادرست در دوران شیوع کرونا ناشی از پذیرش مطالب غیرمستند و علمی است به همین دلیل از مردم خواسته می‌شود برای دریافت پاسخ سوالات خود در باره این ویروس یا واکسن کرونا، به مراجع علمی معتبر و متخصص مراجعه کنند و تحت تاثیر اخبار نادرست در فضای مجازی قرار نگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: انجام واکسیناسیون کامل به عنوان مهمترین اقدام در پیشگیری از ابتلا به کرونا و آسیب‌های ناشی از آن است و دریافت هر سه دُز واکسن کرونا موجب نمی‌شود فرد مبتلا به این ویروس نشود بلکه واکسیناسیون در کنار رعایت دستورالعمل های بهداشتی باعث می شود در صورت ابتلا فرد دچار شرایط حاد بیماری نشود و از مرگ افراد جلوگیری گردد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علائم اومیکرون همچون درگیری دستگاه تنفسی همراه با گلودرد، خارش گلو، سرفه و سردرد و شبیه سرماخوردگی است به همین دلیل مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی برای تشخیص باعث افزایش تعداد افراد فوت شده ناشی از این بیماری بوده است.
وی افزود: بیشتر بیماران کرونایی بستری شده در بخش‌های مراقبت ویژه با  تاخیر بیش از ۱۰ روز به بیمارستان مراجعه کردند و به همین دلیل اقدام مناسب درمانی برای بهبود آنها نتیجه لازم را ندارد.
صداقت ادامه داد: سرعت انتشار و فراگیری اومیکرون بسیار زیاد است و فرد مبتلا به این ویروس بدون داشتن علامت خاص در تجمع ها و میهمانی ها می‌تواند بیش از ۱۰ نفر را به این ویروس مبتلا کند.
وی گفت: درمان دارویی برای  فرد مبتلا به اومیکرون در نظر گرفته شده است ولی نکته مهم در درمان این ویروس تشخیص سریع و اقدام درمانی به موقع است بر همین اساس لازم است با مراجعه به‌ موقع به پزشک و انجام قرنطینه مناسب، از ابتلای سایر افراد جلوگیری شود.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
در حال حاضر حدود هزار و ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.


  


منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی اومیکرون واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس